Gå til innhold

Slik vurderer Gamer.no spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

syntes Genialt ,Klassisk burde vert på samma 10 poeng

det viser at detta er et spill man vill huske om 15 år ,

 

mener at film\spill andmelere missbruker terningen litt når det gjelder sånt , spesielt film andmelere.

for å ta en eksempel , å gi norsk film 6 (husker ikke noen norske filmer som har fått 6 ) si Uno får 6 på terningen da skal det bety at den er Genialt ,Klassisk at den vil huskes om 20år og at den ligger på topp som Feks gudfaren og andre Klassiske filmer \serier som alle har sett eller hørt om, hvem er det som husker Uno om 5 månder ? ingen.

 

sånn mener jeg det burde vere med spill også at gir man top score så burde det vere best of the best og ikke bare sette top score barefor at det er super hyppa.

Lenke til kommentar
ProZaC: Hvilken teit ordbok er det du har tatt fra? :p

 

Uansett, episk, da har man følelsen av at det er noe sort, større enn vi kan forestille oss, blablabla.. er ikke det bra kanskje? ;) hehe

Clue... Ja, den er teit, jeg vet det... Men uansett - her er fra www.ordbok.no

 

episk a2 (fra gr epikos, av epos) fortellende, t forskj fra dramatisk, lyrisk / e- diktning / e- teater (etter ty. episches Theater, av B. Brecht, 1926) fortellende teater; dialektisk teater .

 

Link

 

syntes Genialt ,Klassisk burde vert på samma 10 poeng

det viser at detta er et spill man vill huske om 15 år ,

 

mener at film\spill andmelere missbruker terningen litt når det gjelder sånt , spesielt film andmelere.

for å ta en eksempel , å gi norsk film 6 (husker ikke noen norske filmer som har fått 6 ) si Uno får 6 på terningen da skal det bety at den er Genialt ,Klassisk at den vil huskes om 20år og at den ligger på topp som Feks gudfaren og andre Klassiske filmer \serier som alle har sett eller hørt om, hvem er det som husker Uno om 5 månder ? ingen.

 

sånn mener jeg det burde vere med spill også at gir man top score så burde det vere best of the best og ikke bare sette top score barefor at det er super hyppa.

 

Filmanmeldelser er ikke alltid objektive. Jeg har sett anmeldelser av filmer som har fått terningkast 2 eller 3, rett og slett fordi "jeg generelt sett ikke liker denne typen filmer". Ja, de har skrevet det i anmeldelsen. Dette er selvfølgelig ikke noen store aviser eller noe, men det er da større en Halden Arbeiderblad.

 

Dessuten har jeg en følelse av at det stilles mindre krav til filmer enn til spill...

 

Men ja, jeg er enig - terningene blir misbrukt.

Endret av ProZaC
Lenke til kommentar
Vi har den siste tiden opplevd at enkelte lesere misforstår hvordan vår 1-10-karakterskala fungerer.

 

Som representant for en som har "angrepet" en anmelder for noe jeg mener er en dårlig anmeldelse, så vil jeg bare si at jeg ikke visste at det var at folk misforstod hva 10 og 5 betydde men heller at folk rett og slett ikke er enige med anmelderen og setter spørsmålstegn ved på hvilket grunnlag anmelderen har gjort sin objektive (?) vurdering.

 

Det er alltid noen som er uenig med anmelderen og jeg forstår at han ikke kan vektlegge dette for mye på et generelt grunnlag.

Men hvordan han skal balansere denne tankegangen med informasjon eller perspektiver som faktisk utvider anmelderens horisont og dermed forandrer vurderingsgrunnlaget vet jeg ikke.

Det er uansett et minefelt og en vanskelig jobb og jeg er heldigvis ikke anmelder, bare en synser som til tider maler med bred pensel.

Lenke til kommentar
Som representant for en som har "angrepet" en anmelder for noe jeg mener er en dårlig anmeldelse, så vil jeg bare si at jeg ikke visste at det var at folk misforstod hva 10 og 5 betydde

Utrolig mange tror at f.eks. 6 av 10 er en skikkelig ræva karakter, og kanskje til og med slakt, noe det alldeles ikke er. Denne beskrivelsen er ikke rettet mot de som klager på våre subjektive meninger. Den type diskusjon får vi ta i den enkelte tråden til den enkelte anmeldelse. Bare husk en ting: Det er ingenting som heter den definitive, eller mest korrekte spillanmeldelsen. Men det er en helt annen diskusjon som egentlig ikke hører hjemme her. :-)

Lenke til kommentar

VG.no er ganske ille på å reviewe ting og ikke bare spill.

 

Sist Rammstein konsert så skrev den ene fra VG.no som var der at Rammstein var uten tvil noe av det råeste LIVE bandet noensinne, men alle sangene dems er dårlige så dem fikk karakteren 3.

 

Gjett om jeg fyrte som faen av den artikkelen. En som overhodet ikke liker Rammstein sitter og skriver i VG hvor god den konserten var. Smak skal aldri ha noe med karakteren å gjøre.

 

Hva med oss Rammstein fans som rådigger hver eneste sang de har lagd ? Og samtidig skriver jo anmelderen at de er råeste live bandet ever ? Da hadde de fortjent en sterk 6`er gitt .

 

Er en flust av dårlige anmeldere som dømmer produkter etter sin egen smak og det irriterer meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Da er jeg redd du kan gå glipp av mange gode spill kimhylderas, et godt eksempel er strategispillet Knights of Honor som fikk 7 av Gamer.no, et utrolig godt spill selv om det ikke scorer høyere enn 7 (som forøvrig er veldig bra). Og det er sikkert ikke det eneste eksempelet i bunken...

 

Veldig ofte er jeg enig i Gamer.no sine omtaler og karaktersetting deretter, men det er ikke synonymt med samme smak for spill, ei heller hva de verdsetter et spill utifra. Men det er en god pekepinn på om et spill er verdt å prøve eller ikke.

 

Ble det litt rotete sagt kanskje? Samme det, god jul alle sammen... :)

Lenke til kommentar

Meiner spel som eg har lite kjennskap til (dei skal ha karrakter frå 8-10).

 

Kjem garrantert til å kjøpe The Settlers: Heritage of Kings og S.W.A.T. 4 uansett kva karrakter gamer.no vil komme til å sette.

 

Edit: Synd med karakter 4 av 10 på The Settlers: Heritage of Kings,

og eg som garranterte at eg skulle kjøpe det uanset karakter :(

Endret av kimhylderas
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...