Gå til innhold

Akam.no: En mengde feil i artikkelen "Billig drømmekamera med 11 Mega


Gjest mafister

Anbefalte innlegg

Gjest mafister

> Prisen blir kun 6000 $.

 

Hvilket trolig blir 60000 kroner på det norske markedet. I tillegg trenger man et kamerahus (ca 15000 for et brukbart et) og optikk (legg på ca 10000 der også)

 

Plutselig betaler man 85000 kroner minimum, og man har fortsatt bare standardoptikk, samt et system som er langt mer ømfintlig enn de fleste digitale kameraer, og dessuten langt tyngre og mer komplisert å bruke.

 

>utgangspunktet hvem som helst kunne produsere

>digitale bakstykker med 10.8 Megapiksler

 

Korrekt

 

>til alle analoge 35 mm. kameraer på markedet.

 

Helt feil.

 

Det har lenge vært prosjekter på gang for å realisere dette, men de har hittil vært begrenset til svært få (profesjonelle) modeller. Uansett mister man da de beste grunnene til å kjøpe digitalt: Muligheten til å slette bildene man ikke trenger underveis (man kan jo ikke se dem)

 

> Hvis noen gjør dette, vil dette kunne

> revolusjonere digitalkamerabransjen.

 

Dette har vært vurdert av alle kameraprodusenter, og alle har forkastet ideen.

 

 

Med hilsen,

 

Proff digitalfotograf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

>> Prisen blir kun 6000 $.

 

> Plutselig betaler man 85000 kroner minimum

 

Formuleringen "kun 6000 $" var ment ironisk. Man skal selvsagt være forsiktig med å være ironisk i artikler, men denne gangen tok jeg sjansen. Merk at prisen på 6000 $ er kun for oppgraderingen, først må man kjøpe det nåværende digitale bakstykket, som jeg antar koster langt mer enn $6000 dollar. I tillegg kommer kamerahus og optikk som du nevner.

 

>>til alle analoge 35 mm. kameraer på markedet.

 

> Helt feil.

 

Her er jeg uenig med deg. I PRINSIPPET kan man produsere dette til alle kameraer. Jeg mener at det kommer klart frem i artikkelen at det er MULIGHETENE som diskuteres, ikke hva som faktisk produseres i dag.

 

> Muligheten til å slette bildene man ikke trenger underveis (man kan jo ikke se dem)

 

Uenig med deg. Selvsagt kan man ha en LCD-skjerm til et slikt digitalt bakstykke. At man ikke har dette på Eyelike MF er en annen ting.

 

> Dette har vært vurdert av alle kameraprodusenter, og alle har forkastet ideen.

 

Jepp. Neppe fordi ideen ikke har noe for seg, men fordi de kan tjene mer penger på andre måter.

 

Takk for tilbakemelding!

 

Vennlig hilsen

Martin Wirak

Digitalkamera.no

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Quote:


>>til alle analoge 35 mm. kameraer på markedet.

> Helt feil.

Her er jeg uenig med deg. I PRINSIPPET kan man produsere dette til alle kameraer. Jeg mener at det kommer klart frem i artikkelen at det er MULIGHETENE som diskuteres, ikke hva som faktisk produseres i dag.


 

Det jeg tror forrige poster mente var at problemet er ikke ideen. Den er god nok. Derimot ligger problemet i synkronisering med lukkeren. I analoge kameraer er dette ikke saa vanskelig, fordi film alltid er "klar" for aa ta imot bilder. En digital bildebrikke er derimot ikke alltid klar, og man kan heller ikke la den aapne seg foer lukkeren (hvordan vet kameraet naar du skal ta bildet)

 

Saavidt meg er bekjent saa vil teknologien i teorien fungere, men i praksis ikke vaere klar foer paa lenge. Og naar det har skjedd, saa vil trolig digitale fotoapparater ha blitt saa billige at hele opplegget er unoedvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...