Gå til innhold

Hvilken Ram og HD


eander

Anbefalte innlegg

Jeg vurdere å kjøpe meg en bærbar pc, men er litt usikker på hvilke komponenter jeg skal velge.

 

Ram: Er det noen vits å velge 400Mhz(PC3200) istedenfor 333Mhz(PC2700) ???

Vil jeg merke noen forskjell i det daglige ???

 

Harddisk: 7200Rpm eller 5400Rpm. Vil jeg merke noen forskjell på å gå for en 7200Rmp disk ??? Jeg vil bruke pc'en til internett, Word/Excel og noe spilling.

Vil varigheten på batteriet gå ned ved en 7200 disk ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville anbefalt 400 MHz RAM, dette vil du merke i responsen på multitasking og leking på nettet. Når det kommer til spill er dette forskjellig fra spill til spill, men for det meste kan du regne med dette kommer til å være mer HDD-avhengig for hvir raskt disse vil laste. Men mens du spiller, vil også rammen her gjøre en positiv effekt ved valg av 400 MHz.

 

Når det kommer til hastigheten på HDD, så vet jeg ikke hvordan det er med strømforbruket, dette kan sikkert være litt høyere. Men det vil være en markant forskjell i oppstart av OS og spill, ja til og med programmer vil du merke åpner seg fortere med en raskere HDD.

 

Det er som regel HDD som er flaskehalsen i slike systemer.

 

Jeg ville gått får det raskeste, helt klart.

Lenke til kommentar

De fleste bærbare har i dag HK som støtter 266 eller 333mhz ram-bus. Det er derfor ingen forbedring i å sette inn 400mhz brikker, om du ikke trenger det senere eller maskinen støtter det. Brikken vil automatisk kjøre på den mhz som HK støtter.

 

En 7200rpm disk vil være raskere enn en på 5400rpm ved lesing, men responstiden (accesstiden) er også en avgjørende faktor her...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...