Gå til innhold

Receiver til Proson C120


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til de sakene der ville jeg heller sett på en H/K, og iallefall dobla innkjøpskostnadene. Mange gjør feilen å kjøpe svære høyttalere og så bruke pinglete forsterkere -relativt sett- for å drive disse. Vil på det sterkeste anbefale deg å få tak i en kraftigere forsterker. Se om du finner noe pent brukt eller demovarer. Tror nok en H/K 430 være mer passende for den høyttalerpakka du sikter deg inn på.

Ellers så fant jeg dennepå QXL.

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Takker for responsen!

 

Ja, har kanskje gått i den fella at høytalerene er for store. MEN fikk dem så utrolig billi så kunne ikke la være.

 

Er forløpig en nybegynner på dette feltet. Og ørene mine er helt sikkert ikke like trent til å høre hva som er riktig som deres er. Dere poengterer at den foreslåtte NAD receiveren kan være noe svak og at jeg burde legge i mer penger. Har dessverre kun 4 lapper til dette nå... Finnes det andre receivere som vil gi meg mer for pengene? Eller er løsningen med å bygge ut med effektforsterker senere når behovet melder seg tilfredsstillende?

 

/joko

Lenke til kommentar
Takker for responsen!

 

Ja, har kanskje gått i den fella at høytalerene er for store. MEN fikk dem så utrolig billi så kunne ikke la være.

 

Er forløpig en nybegynner på dette feltet. Og ørene mine er helt sikkert ikke like trent til å høre hva som er riktig som deres er. Dere poengterer at den foreslåtte NAD receiveren kan være noe svak og at jeg burde legge i mer penger. Har dessverre kun 4 lapper til dette nå... Finnes det andre receivere som vil gi meg mer for pengene? Eller er løsningen med å bygge ut med effektforsterker senere når behovet melder seg tilfredsstillende?

 

/joko

For 4000 kr får du nok ikke en reciver som er kraftigere en Naden.Kjøp den,så oppgraderer du med en effektforsterker senere.Vær klar over at T743 har vært på markedet en stund,så bli ikke overrasket om den blir erstattet med en ny og bedre modell innen 6 mnd.

Lenke til kommentar
vet at h/k er bedre ..... jeg sa ikke at teac var bedre... d jeg sa at teac spilte bra på de høytalerane jeg har...

Ikke missforstå, var bare en kommentar til hvor skeivt det å se på watt og effekt kan være :) Teacen greier sikkert fint å dra høyttalerne, men for skarve 1500 mer så vill edu hatt litt mer krefter å rutte med. men nuvel, det får bli en gang du har feit månedslønn og før tida med stasjonsvogn, lån på hus hytte og båt, kjerring og unger, hehe :D

Lenke til kommentar

Prøv i det lengste å bygg sjøl, ellers så hadde jeg søkt på qxl, netthandelen, finn osv etter brukte, hørt i HiFi sjaper etter demobrukte ting ol.

Eltek har noe av det som gir mest for pengene der i gården. Bør nok belage deg på å bruke 4-5 lapper om du skal ha noe som låter ok desverre. Men fok er forskjellige og har forskjellige krav. Enkelte påstår at Eltax spiller bra, personlig mener jeg det låter papp, ræva og pinlig flatt og rumlete.

Endret av Jalla
Lenke til kommentar
Er nesten tilbøyelig til å påstå det ja. Dette er en meget potent sak og kosta vel ca 7-8 lapper fra butikken. Finner du en så prut som f og kjøp ;) Den veier mer en NAD'en både fysisk og musikalsk, det siste er min subjektive mening, det andre er ren masseforskjell ;)

AVR4550 ble dessverre for dyr. Gikk for 4700.- på QXL. Da skal det jo porto i tillegg... :no:

 

Er det for dumt å kjøpe brukte HK 4xxx eller 5xxx? De er vel ikke akkurat nye lenger...

Lenke til kommentar

Om du får en HK 4000 eller 5000 serie bør det ikke bli mye over hhv 3 3.5 lapper.

4500/5500 derimot kan du legge til en drøy femhundrelapp på hver på.

At den gikk for 4700 er jo et tegn på at folk gjenkjenner verdien. Porto på denne er jo ikke mer enn ca 150 da... Du betaler for volum, ikke vekt, og Norgespakker er en fin ting ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...