Hr. Jenssen Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Nei. Har aldri hatt noe med Amerika å gjøre. Historien i spillene jeg spiller interreserer meg faktisk, noe det ikke virker som om du det gjør med deg. Noen gang lest en bok? Har lest flere bøker, slev om at jeg ikke er verdens største fan av bøker... Tenkte bare at du var Amerikansk, siden Amerikanere er sett på som verdens dummeste folkeslag... Ikke ta det alvorlig, da det bare var for å komme med en kontring mot ditt noe usmaklige utsagn om at det eneste jeg sier er rent bullshit som alle hater... Så, du kan se en scene fra et spill, en skikkelig FET scene, som er så jævlig kul at du kjøper spillet, selv om du vet at selve spillet suger?
Döden Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 [iC,09/11/2004 : 18:34] Nei. Har aldri hatt noe med Amerika å gjøre. Historien i spillene jeg spiller interreserer meg faktisk, noe det ikke virker som om du det gjør med deg. Noen gang lest en bok? Har lest flere bøker, slev om at jeg ikke er verdens største fan av bøker... Tenkte bare at du var Amerikansk, siden Amerikanere er sett på som verdens dummeste folkeslag... Ikke ta det alvorlig, da det bare var for å komme med en kontring mot ditt noe usmaklige utsagn om at det eneste jeg sier er rent bullshit som alle hater... Så, du kan se en scene fra et spill, en skikkelig FET scene, som er så jævlig kul at du kjøper spillet, selv om du vet at selve spillet suger? Utsagnet mitt er slett ikke usmakelig ettersom det er på den måte jeg opplever deg. Du farer rundt som en bajas i flere tråder og pumper ut masse tull. (Å si at du bare sa skitt var for å sette det hele på spissen.) Og nei, jeg kjøper ikke et spill for èn scene men spills historie interreserer meg og det bør være en av spillets sterke sider i tillegg til gameplayet. Back on topic shall we? Syns Spill Magasinet gjør en god jobb med å introdusere spill for karen i stua. (Har riktignok bare sett et helt program da.) Hvis det ikke er interresant/du ikke liker det, ikke se på det. Dessuten jobber tremenningen min i Spill Magasinet.
Hr. Jenssen Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Utsagnet mitt er slett ikke usmakelig ettersom det er på den måte jeg opplever deg. Du farer rundt som en bajas i flere tråder og pumper ut masse tull. (Å si at du bare sa skitt var for å sette det hele på spissen.) Og nei, jeg kjøper ikke et spill for èn scene men spills historie interreserer meg og det bør være en av spillets sterke sider i tillegg til gameplayet. Men jeg har da aldri sagt noe om historie! Dessuten, jeg ser ikke på Spillmagasinet, men når det kommer en tråd hvor man skal diskutere om Spillmagasinet er bra eller dårlig, må jeg vel få komme hit (som en bajas med munnen full av tull) og si mi ega mening! Eller er det slik at denne tråden KUN skal diskutere at Spillmagasinet er bra? I såfall, informer meg!
Döden Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 [iC' date=09/11/2004 : 18:46] Utsagnet mitt er slett ikke usmakelig ettersom det er på den måte jeg opplever deg. Du farer rundt som en bajas i flere tråder og pumper ut masse tull. (Å si at du bare sa skitt var for å sette det hele på spissen.) Og nei, jeg kjøper ikke et spill for èn scene men spills historie interreserer meg og det bør være en av spillets sterke sider i tillegg til gameplayet. Men jeg har da aldri sagt noe om historie! Dessuten, jeg ser ikke på Spillmagasinet, men når det kommer en tråd hvor man skal diskutere om Spillmagasinet er bra eller dårlig, må jeg vel få komme hit (som en bajas med munnen full av tull) og si mi ega mening! Eller er det slik at denne tråden KUN skal diskutere at Spillmagasinet er bra? I såfall, informer meg! Jeg snakker generelt. Hvis du ikke har tålmodighet til å få med deg mellomsekvensene virker det ikke som du bryr deg særlig om spillenes historie. (Beklager hvis jeg har feiltolket dette ettersom jeg bare hoppet inn i tråden etter kun å ha lest første post ettersom jeg var mindre lysten på å bla gjennom 80 svar.) BOT.
Hr. Jenssen Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 (endret) [iC,09/11/2004 : 18:46] Utsagnet mitt er slett ikke usmakelig ettersom det er på den måte jeg opplever deg. Du farer rundt som en bajas i flere tråder og pumper ut masse tull. (Å si at du bare sa skitt var for å sette det hele på spissen.) Og nei, jeg kjøper ikke et spill for èn scene men spills historie interreserer meg og det bør være en av spillets sterke sider i tillegg til gameplayet. Men jeg har da aldri sagt noe om historie! Dessuten, jeg ser ikke på Spillmagasinet, men når det kommer en tråd hvor man skal diskutere om Spillmagasinet er bra eller dårlig, må jeg vel få komme hit (som en bajas med munnen full av tull) og si mi ega mening! Eller er det slik at denne tråden KUN skal diskutere at Spillmagasinet er bra? I såfall, informer meg! Jeg snakker generelt. Hvis du ikke har tålmodighet til å få med deg mellomsekvensene virker det ikke som du bryr deg særlig om spillenes historie. (Beklager hvis jeg har feiltolket dette ettersom jeg bare hoppet inn i tråden etter kun å ha lest første post ettersom jeg var mindre lysten på å bla gjennom 80 svar.) BOT. Har så lyst til å fortsette dette her, men jeg stopper med en post til (denne) Jeg har aldri sagt at jeg ikke liker mellomsekvenser!Dessuten var ikke denne en mellomsekvens. Hvorfor skulle en spill utvikler lage mellomsekvenser til et rally spill, og ikke heller la folka spille selv? Det jeg sa var at de viste ne video, som hadde mye bedre grafikk enn spillet selv. De sa heller ikke at dette var en scriptet type grafikk. Da kan flere folk (som utifra grafikken) vil kjøpe dette spillet. Da vil de bli lurt. Dette synes jeg er teit. Altså, scriptet grafikk er ikke galt (snarere tvert imot). Men da må de ikke vise fram den filmen som om det var spillet selv! De skulle sagt ifra om dette! EDIT: Dessuten synes jeg de som tester spillene (både i programmet NERD, og spillmagasinet) virker så ustrukturert, uinterressert, og amatørmessige. Det er som om de kommer på jobb, "her er spillet du skulle teste, spill i vei!" Personen begynner spillet... "Nei, jeg synes spillet var irriterende, spesielt ditt og datt. Gir det en 3er" Men anyways, nå gir jeg meg, skal se Fahrenheit 9/11... jeg slutter med å si at jeg har min mening, og du har din mening. Endret 9. november 2004 av MeTa][iC
Irminsûl Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 [iC,09/11/2004 : 18:46]Utsagnet mitt er slett ikke usmakelig... Men jeg har da aldri sagt noe om historie! Hvorfor kom navnet mitt inn i det sitatet der?
cock hammer Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 thomas streletzski(noe i den duren) er jo bare så vanvittig trendrytter og så til de grader overfladisk. han kan underholdningsbiten, men noen ærlig gjennomtenkt mening og begrunnelse er han ikke i stand til å få ut av seg.
Hr. Jenssen Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 (endret) [iC,09/11/2004 : 18:46]Utsagnet mitt er slett ikke usmakelig... Men jeg har da aldri sagt noe om historie! Hvorfor kom navnet mitt inn i det sitatet der? Hmm...Det som det skulle stå i den quoten var noe om historie til spill, og at historien blir bedre fortalt bedre i mellomsekvenser... Skjønner ikke helt hvordan DET skulle stå i quoten. Hvem sitt navn som skulle stå der, vet jeg heller ikke, men jeg mener nå å ha quotet riktig... Skal sjekke om jeg finner det jeg skulle quote EDIT: jeg har ikke peiling på hvorfor navnet ditt ligger i den quoten. For å quote helt riktig, så var det meningen at Beistet skulle stå i den quoten. Aner ikke hvordan nicket ditt har kommet dit, da jeg ikke har redigert noe i den teksten. Endret 10. november 2004 av MeTa][iC
h00v3r Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Synes det er litt dumt at de bare tester spill til consoller, vi får ikke se noen fra noen datamskin. De går bare på consoller.
Irminsûl Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Synes det er litt dumt at de bare tester spill til consoller, vi får ikke se noen fra noen datamskin. De går bare på consoller. Ja, det er nok et tegn på at de ikke er spesiellt profesjonelle. Jeg hater det faktumet at PC-spillere har blitt rævkjørt de siste årene av både media og spillutviklere.
oyvjak Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Egentlig burde ok.no eller hardware.no lage et program for...vel, oss. Greit nok at de ikke ville fått så utrolig mange seere, men det ville hvertfall vært trofaste seere. Det må jo telle for noe.
@Lee Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Skulle likt å se noen fra dette forumet lage noe som er bedre enn spillmagasinet eller nerd. Tror ikke det er så veldig mange som hadde klart det. Jeg hadde i alle fall ikke klart det.
oyvjak Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 (endret) Skulle likt å se noen fra dette forumet lage noe som er bedre enn spillmagasinet eller nerd. Tror ikke det er så veldig mange som hadde klart det. Jeg hadde i alle fall ikke klart det. Så er vi ikke et multimilliardkonsern heller. Man stiller gjerne andre krav til store bedrifter enn enkeltpersoner. offtopic&edit: Post nr 100! Endret 10. november 2004 av ivellios
Q&A Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Skulle likt å se noen fra dette forumet lage noe som er bedre enn spillmagasinet eller nerd. Tror ikke det er så veldig mange som hadde klart det. Jeg hadde i alle fall ikke klart det. Slike kommentarer hører jeg litt for ofte. Saken er at uansett hva man holder på med, enten det er å være programleder, snekker eller partileder, så skal jobben gjøres så bra at seerne/kundene/velgerne er fornøyde. Er selv illustratør, og det ville vært fallitterklæring for meg om bildene mine ble godtatt bare fordi folk innrømmet at de ikke kunne gjøre noe bedre selv. Tenk litt på hvordan folk her på forumet diskuterer nye spill som kommer ut. Når en fyr sier at Doom 3 lagger, så er det ingen som sier at "Du kunne ikke gjort det noe bedre selv dumming!" Selvsagt kunne han ikke det. Men det hjelper dessverre ikke på laggingen. (Bytt gjerne "lagging" ut med "dårlig grafikk" eller hva det nå måtte være). Folk her inne er inneforstått med at spill kan kritiseres sønder og sammen, men når det kommer et norsk TV-program om dataspill, så skal man liksom godta hva som helst. Virker dessverre til at noen er litt hårsåre på programmets vegne, og det er ikke bra. Kan godt være enig i at en del av kritikken som blir framført er usaklig, men slik er det nå en gang når man stikker seg frem. Og ellers har det vært påpekt at et svensk program er bedre, så at noen kan gjøre det bedre er det ingen tvil om. Faktisk kan alt her i verden bli bedre. Kanskje attpåtil av noen her på forumet. La meg atter en gang understreke at jeg ikke har sett programmet. Jeg snakker bare som mediagubbe og eks-journalist om hvordan man skal forholde seg til kritikk av TV-programmer generelt.
@Lee Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Jeg er enig i at spillmagasinet ikke er det beste som finnes av spillprogram. Jeg tror spillmagasinet er godt nok for den vanlige mannen i gata. De får kjappe og lett forstårlige forklaringer, anmeldelser, noen fine videoer og litt tull og tøys. Alt blir servert i løpet av 25 minutter, noen som er passe dose for de som ikke spesielt opptatt av spill. For gamer.no folket er ikke spillmagasinet i nærheten av å være godt nok. Her kreves det mere dypde og innsikt. De blåser igjennom 2-3 spill på 25 minutter + litt tull og tøys som ikke har noen ting med spill i det hele tatt. Det sier seg selv at en som opptatt av spill synes dette programmet er søppel på høyt nivå. Off topic: Programledere har et anvar ovenfor seerne, men kun for den målgruppen de retter seg til. Du kan ikke kritisere Da Capo for å ikke spille rock. De spiller den musikken målgruppen dems foretrekker.
Hr. Jenssen Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Skulle likt å se noen fra dette forumet lage noe som er bedre enn spillmagasinet eller nerd. Tror ikke det er så veldig mange som hadde klart det. Jeg hadde i alle fall ikke klart det. Jeg tror folka på Gamer (altså, ikke medlemmene, men admin) hadde kunne vært mye bedre programledere enn de i spillmagasinet, fordi Gamer flka har PEILING, og de interesserer seg! Noe som jeg mener at programlederne i spillmagasinet ikke er.
Djevlen Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Synes det er litt dumt at de bare tester spill til consoller, vi får ikke se noen fra noen datamskin. De går bare på consoller. Ja, det er nok et tegn på at de ikke er spesiellt profesjonelle. Jeg hater det faktumet at PC-spillere har blitt rævkjørt de siste årene av både media og spillutviklere. Dette blir bare idiotisk.. Vi har vel sett programmet vi sitter å kritiserer vel?! De tester faktisk spill til data også. De tester det beste av det nyeste som vil treffe flest mulig mennesker, og dermed lage bedre TV for folk flest. Den siste pc-omtalen dems var av RTW
Q&A Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 [iC' date=11/11/2004 : 13:10] Skulle likt å se noen fra dette forumet lage noe som er bedre enn spillmagasinet eller nerd. Tror ikke det er så veldig mange som hadde klart det. Jeg hadde i alle fall ikke klart det. Jeg tror folka på Gamer (altså, ikke medlemmene, men admin) hadde kunne vært mye bedre programledere enn de i spillmagasinet, fordi Gamer flka har PEILING, og de interesserer seg! Noe som jeg mener at programlederne i spillmagasinet ikke er. La meg bare få skyte inn at det må være en god bladning av seer-tekke og kunnskap. Uten å si et vondt ord om noen her på forumet(siden jeg ikke vet hvordan folk er foran kameraet), så er jeg slettes ingen tilhenger av at den personen med mest mulig kunnskap om temaet også blir den beste programlederen. Da kan det lett bli for nerdete. Det må være en mellomting.
TST Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 [iC,11/11/2004 : 13:10] Jeg tror folka på Gamer (altså, ikke medlemmene, men admin) hadde kunne vært mye bedre programledere enn de i spillmagasinet, fordi Gamer flka har PEILING, og de interesserer seg! Noe som jeg mener at programlederne i spillmagasinet ikke er. Jeg har ingenting foran et kamera å gjøre! Av flere grunner: Jeg har ikke kameratekke, jeg blir nervøs og jeg er overhodet ikke PR-kåt. En lite heldig blanding. :-)
Prebo Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Dette er verre en ''ATI vs nVidia''-trådene... ''Liker vs likerikke-spillmagasinet''...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå