oyvjak Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 (endret) Det er ikke spill som dreper folk, det er mennesker. edit: Yay! Jeg lagde en 4. side! Endret 7. november 2004 av ivellios
TST Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Og hva faen hjelper det å komme med konstruktive forslag her? Sitter programlederne fra Spillmagasinet eller andre representanter for TV2 på forumet her og ser over hva vi skriver eller? Tviler. Hvorfor er du så ufattelig negativ hele veien? Ja, vi har brukere fra TV-programmet Spillmagasinet her på forumet, uten at jeg har noen planer om å gå ut med brukernavn. Må det virkelig alltid være representanter fra mottakere du skal kritisere tilstede på forumet for at du skal oppføre det nogenlunde reflektert og konstruktiv mot dem? Betyr det at du i alle politiske debatter her på forumet kun kommer med usaklige innlegg, fordi representanter for partiet ikke leser her uansett? Skulle vi latt være å skrive saklige anmeldelser på Gamer.no, hvis vi ikke hadde troen på at utvikleren leser vår anmeldelse? Vi ønsker alle meninger om Spillmagasinet velkommen, enten dere hater det eller elsker det. Vi skal ikke styre deres meninger, og vil aldri kaste ut noen for å ha andre meninger enn oss, med mindre det bryter med retningslinjene av en eller annen grad. Det vi derimot krever er saklighet, høflighet og en sunn debatt og argumentasjon. Er det for mye for langt?
Q&A Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 =) angående treholt.... http://no.wikipedia.org/wiki/Arne_Treholt nå er jeg kanskje ikke så gammel at jeg har noe ordentlig forhold til det her da(men kanskje ikke så mange heller har det) - men arne treholt er faktisk dømt for landsforræderi/spionasje, og jeg synes faktisk det er litt tøft da i den kontekst å se ham være "rogue agent" i det nye james bond spillet Vel, jeg er gammel nok til å huske Treholtsaken og jeg kan betrygge deg med at Treholt var svært langt fra noen klassisk agent. Han var vel noe nærmere en tyster som plapret til Russerne. Ikke mye James Bond over det. La oss derimot si at programmet hadde anmeldt et krigsspill, og så fått med seg noen kyndige militære, så kunne det ha vært noe, eller f.eks. Solberg på Rally-spill. Det siste hadde absolutt vært godkjent (og for alt jeg vet har de gjort det). Men Treholt vare å trekke det rimelig langt.
Bloody Mess Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 (endret) Og hva faen hjelper det å komme med konstruktive forslag her? Sitter programlederne fra Spillmagasinet eller andre representanter for TV2 på forumet her og ser over hva vi skriver eller? Tviler. Hvorfor er du så ufattelig negativ hele veien? Ja, vi har brukere fra TV-programmet Spillmagasinet her på forumet, uten at jeg har noen planer om å gå ut med brukernavn. Må det virkelig alltid være representanter fra mottakere du skal kritisere tilstede på forumet for at du skal oppføre det nogenlunde reflektert og konstruktiv mot dem? Betyr det at du i alle politiske debatter her på forumet kun kommer med usaklige innlegg, fordi representanter for partiet ikke leser her uansett? Skulle vi latt være å skrive saklige anmeldelser på Gamer.no, hvis vi ikke hadde troen på at utvikleren leser vår anmeldelse? Vi ønsker alle meninger om Spillmagasinet velkommen, enten dere hater det eller elsker det. Vi skal ikke styre deres meninger, og vil aldri kaste ut noen for å ha andre meninger enn oss, med mindre det bryter med retningslinjene av en eller annen grad. Det vi derimot krever er saklighet, høflighet og en sunn debatt og argumentasjon. Er det for mye for langt? Haha, hvis du tar det jeg har sagt i denne tråden som "ufattelig negativt" så har du et problem, du er tydeligvis blind. Det jeg har sagt i forhold til noen andre her får meg til å fremstå som positiv. Jeg har knapt kritisert programmet, les det jeg har skrivd en gang til så burde du skjønne at jeg skjønner at programmet ikke er lagd for meg eller andre "hardcore" gamere. Og politisk debatt? Hva faen er det du snakker om, jeg deltar ikke i noen politiske debatter, jeg snakker om et TV-program. Meldingen din burde vært rettet til noen andre enn meg, mange i denne tråden som er langt mere negative til programmet enn meg, skulle faen meg tro det var noe personlig ute å gikk. Endret 7. november 2004 av odex
Blax Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 greit at det kommer et spillmagasin på norsk tv,men de kunne ha laget et mye bedre program et det de har gjort.hun kvinnelige programleder er støkk dum.de tester bare feks WRC4 til ps2 i steden for feks colin 2005 som finnes på alle konsoller,ikke bare ps2 som wrc4 kommer ut til. nei tv2 bør skjerpe seg synes jeg. da ser jeg heller på onthespot på gamespot som er et 50min live show som går hver fredag på gamespot. Dårlig kvalitet på Gamespot? Bare sånn Windows Media Player
Stor Oddnoga Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Og politisk debatt? Hva faen er det du snakker om, jeg deltar ikke i noen politiske debatter, jeg snakker om et TV-program. Han brukte det som et eksempel. Les det han skriver på nytt, så ser du det sikkert.
Bloody Mess Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Jeg så godt hva han skreiv "Betyr det at du i alle politiske debatter her på forumet", noe jeg ikke skjønner hvorfor han bringer opp siden jeg ikke deltar i noen politiske debatter på forumet her, ræva eksempel.
alphadec Skrevet 8. november 2004 Skrevet 8. november 2004 Det er begrenset med hvor mange anmeldelser de skal klare å få trykket inn på den fattige halvtimen de har til rådighet, så om du synes serien er tåpelig og patetisk bare fordi de ikke anmeldte CMR2005, blir det hele bare dumt. Noen innslag er rett og slett tullete, det må jeg også si, men jeg synes faktisk ikke det er så elendig. Og om de kommer til å anmelde GTA:SA er vel usikkert. Grunnen er vel åpenbar. Virker som Egmont dvs impotør av Playstation er sponsor av dette program som jeg er enig er helt totalt patetisk. grunnen til de ikke tester gta S.A er genske klart, svar på det fikk vi i første program da vi fikk høre GTA = vold. Men og bare sitte og knote på denne konsol driten syns jeg er ganske bak mål hadde vært mulig og få inn noe annet enn ps2 tull (ikke for xbox) er så veldig mye bedre. Og dette tull med at e skal ha en kjendis som spill tester. men kunne vel ikke ventet noe annet fra tv2 eller hva.
Pastor Lorentzen Skrevet 8. november 2004 Skrevet 8. november 2004 (endret) Jeg så godt hva han skreiv "Betyr det at du i alle politiske debatter her på forumet", noe jeg ikke skjønner hvorfor han bringer opp siden jeg ikke deltar i noen politiske debatter på forumet her, ræva eksempel. Det er et generelt eksempel, ikke et konkret eksempel. Det burde ikke være så vanskelig å forstå. Med mindre du er utrolig selvsentrert og tror Tor-Steinar har brukt tid på å lære om livet ditt for å servere deg et konkret eksempel hentet fra din egen virkelighet på et sølvfat. Endret 8. november 2004 av Pastor Lorentzen
alphadec Skrevet 8. november 2004 Skrevet 8. november 2004 [iC' date=07/11/2004 : 02:42] Spill magasinet er så bra, det! De engasjerer seg så jævlig mye!Og de har alltid peiling på alt! NOT! Det var en gang at hu kjærringa satt å så på noen video klipp fra et bilspill (wrc elns)... "Det ser jo helt ekte ut, jo!" sa hun! Det hun ikke visste (fordi hun er stokk dum, og ikke hører hjemme på TV i det hele tatt), var at klippene var laget av concept art, slik som mange gamle spill hadde, hvor video sekvensene hadde bedre grafikk enn selve spillet! HATER SPILL MAGASINET! måtte de dø! (ikke ta meg alt for alvorlig nå ) Ja dum som et brød, men hun er jo vakker da.
Bloody Mess Skrevet 8. november 2004 Skrevet 8. november 2004 Jeg så godt hva han skreiv "Betyr det at du i alle politiske debatter her på forumet", noe jeg ikke skjønner hvorfor han bringer opp siden jeg ikke deltar i noen politiske debatter på forumet her, ræva eksempel. Det er et generelt eksempel, ikke et konkret eksempel. Det burde ikke være så vanskelig å forstå. Med mindre du er utrolig selvsentrert og tror Tor-Steinar har brukt tid på å lære om livet ditt for å servere deg et konkret eksempel hentet fra din egen virkelighet på et sølvfat. Fortell meg noe jeg ikke veit.
Pastor Lorentzen Skrevet 8. november 2004 Skrevet 8. november 2004 Virker som Egmont dvs impotør av Playstation er sponsor av dette program som jeg er enig er helt totalt patetisk. Nordisk Film er sponsor av programmet, ikke Nordisk Film Interactive som distribuerer Playstation. De sponser forøvrig også Kontroll som går på Svensk TV. De har heller ingen redaksjonell innflytelse, Nordisk Film er et gigantisk mediefirma med en haug underavdelinger som ikke har noe med hverandre å gjøre. grunnen til de ikke tester gta S.A er genske klart, svar på det fikk vi i første program da vi fikk høre GTA = vold. Grunnen til at de ikke testet GTA: SA er at Rockstar ga beskjed om at ingen pressefolk skulle få eksemplarer av spillet før fredag 29. oktober. Som du sikkert vet tar det en liten stund å spille gjennom GTA: SA. Men og bare sitte og knote på denne konsol driten syns jeg er ganske bak mål hadde vært mulig og få inn noe annet enn ps2 tull (ikke for xbox) er så veldig mye bedre. Grunnen til at de sitter og knoter på den "konsolldriten" er at det omsettes mye mye mer konsollspill enn PC-spill i Norge. Bare PS2-spill alene selger omtrent fem ganger mer enn PC-spill gjør. Det er et program for folk flest, og folk flest spiller på konsoll. De spesielt interesserte spiller på PC. Og dette tull med at e skal ha en kjendis som spill tester. Du tenker på Thomas Strzelecki, mangeårig journalist, tidliger spillredaktør i gratisbladet Spirit og nåværende redaktør i spillbladet Kontroll som gis ut av Se & Hør-forlaget fire ganger i året? Han er ikke med fordi han er kjendis, men fordi han har gjort mye, mye mer enn deg og de fleste andre forståsegåerne her inne når deg gjelder å informere tusenvis av nordmenn om spill. men kunne vel ikke ventet noe annet fra tv2 eller hva. Det eneste du kan forvente fra en kommersiell kanal er at de lager et program som flest mulig ser på slik at de får høyest mulig inntekter fra annonører. TV2s hovedformål er selvsagt å tjene penger til aksjonærene sine. De kan da lage et program som viser CS-kamper, Starcraft-kamper og dybdeanalyser av benchmark-tester på de nyeste 3D-kortene, som 10.000 mennesker ser på, eller et lørdagsunderholdningsprogram som alminneliggjør spill for folk flest som 150.000 ser på. Du klarer kanskje regnestykket selv?
Djevlen Skrevet 8. november 2004 Skrevet 8. november 2004 Dette emnet har dreiet veldig uti fra trådstarters "poeng" eller "mening", og den vil nok bli stengt. Kanskje like greit, det blir jo bare drittslenging ut av dette alikevel. Burde være mulig å ha forskjellige meninger uten å ty til slikt, men når det blir slengt ut tåpelige argumenter blir det vel fort slik.
Q&A Skrevet 8. november 2004 Skrevet 8. november 2004 Jeg så godt hva han skreiv "Betyr det at du i alle politiske debatter her på forumet", noe jeg ikke skjønner hvorfor han bringer opp siden jeg ikke deltar i noen politiske debatter på forumet her, ræva eksempel. Det er et generelt eksempel, ikke et konkret eksempel. Det burde ikke være så vanskelig å forstå. Med mindre du er utrolig selvsentrert og tror Tor-Steinar har brukt tid på å lære om livet ditt for å servere deg et konkret eksempel hentet fra din egen virkelighet på et sølvfat. Fortell meg noe jeg ikke veit. Det var akkurat det han gjorde.
duda Skrevet 8. november 2004 Skrevet 8. november 2004 SÅ mye tull og uskalighet har jeg ikke lest på lenge. De eneste som har klart å komme med saklige og seriøse innlegg her er swag, TST og Pastoren. Resten bare slenger dritt uten å kunne backup det. Altså dette er et program som en av de tre jeg nevnte, har nevnt, ikke rettet mot folk som er hard core spillefans. Tenk dere litt om da, det går klokka 19.30 på en lørdagskveld. Dette programmet er mest rettet mot folk som ikke er hard core fans og som trenger en liten innføring i spill og en hjelpende hånd til valg av spill. De som tror at dette programmet er rettet mot hard core fans tenker ikke klart. Dette er underholdning. Ikke annet. Det er ingen som tvingere dere til å se på det. Hater dere det så switch til noe annet. Vanskeligere er det ikke. Odex: du oppfattes som veldig negativ i denne tråden, ikke fordi du kommer med negativ kommentar til programmet, men måten du svarer på og det at du skriver faen i så å si hvert innlegg, oppfattes som negativ.
arna Skrevet 8. november 2004 Skrevet 8. november 2004 At TV2 velger å sende et spill-program i beste sendetid på lørdagskvelden er i mine øyne svært positivt. Siden de gjør dette må de appelere til det store publikum, også de som ikke spiller så mye som dere. Er ikke nøvdendigvis en positiv sak. Hvem er det som ser på tv i 'beste sendetid på en lørdag'? Barn under 16 + mor,far og pensjonister. 'Store publikum' ja, feil publikum ja.
TST Skrevet 8. november 2004 Skrevet 8. november 2004 At TV2 velger å sende et spill-program i beste sendetid på lørdagskvelden er i mine øyne svært positivt. Siden de gjør dette må de appelere til det store publikum, også de som ikke spiller så mye som dere. Er ikke nøvdendigvis en positiv sak. Hvem er det som ser på tv i 'beste sendetid på en lørdag'? Barn under 16 + mor,far og pensjonister. 'Store publikum' ja, feil publikum ja. Kan du begrunne hvorfor barn under 16 år, mor, far og pensjonister - en gruppe mennesker som har behov for å bli mer kjent med data- og videospill som underholdningsmedium, er feil publikum for Spillmagasinet - et program som forsøker å gjøre spill til noe ufarlig og alminnelig?
arna Skrevet 8. november 2004 Skrevet 8. november 2004 At TV2 velger å sende et spill-program i beste sendetid på lørdagskvelden er i mine øyne svært positivt. Siden de gjør dette må de appelere til det store publikum, også de som ikke spiller så mye som dere. Er ikke nøvdendigvis en positiv sak. Hvem er det som ser på tv i 'beste sendetid på en lørdag'? Barn under 16 + mor,far og pensjonister. 'Store publikum' ja, feil publikum ja. Kan du begrunne hvorfor barn under 16 år, mor, far og pensjonister - en gruppe mennesker som har behov for å bli mer kjent med data- og videospill som underholdningsmedium, er feil publikum for Spillmagasinet - et program som forsøker å gjøre spill til noe ufarlig og alminnelig? Var stort sett ikke hvem gruppe mennesker som hadde behov for å bli opplyst som jeg 'angrep' men snarer tidspunktet. Spill er jo stort sett ungdomsrettet(16-40), og lørdagskveld er det ikke ofte man har mulighet til å få se slike programmer, man får ihvertfall aldri sett mer enn annenhver helg ..
Dinsdale Skrevet 8. november 2004 Skrevet 8. november 2004 (endret) Husk på at Spillmagasinet først og fremst er underholdning, og da må konseptet pakkes inn som underholdning. Hvis de, som mange her vil, skulle dissekere det siste skjermkortet til nVidia og deretter tweake DOOM lll på en monstermaskin med et vannavkjølt 6800-kort, da hadde nok mormor og de åtte ungene relativt kjapt switchet til Tore Strømøy sin imitatorkonkurranse. Et spillprogram for dedikerte gamere vil vi aldri får se før det kommer en nisje-kanal for spill og media. Dette vil skje gradvis i fremtiden. Kanaler som NRK og TV2 vil forsvinne og alt vil bli nisjebasert der man kan velge hva man vil se når. I bl.a Kina finnes det jo slike kanaler. Men det er jo en stund til noe slikt kommer hit siden folketallet ikke tilsier at slike kanaler har rett til liv. Jeg ser ikke på Spillmagasinet fordi, som det ble sagt her, jeg holder meg oppdatert selv og jeg har ikke noe behov for å bivåne Thomas S & Co vurdere spill. Men som medium for å spre spill og dets gleder til "vanlige mennesker" fungerer sikkert programmet ypperlig. Vi vil jo alle her inne at spill skal bli mer akseptert hos den gjengse nordmann og da kan slike strømlinjeformede programmer hjelpe til. Det jeg er redd for er programmet skal gjøre hardcoregamere til en egen rase som sitter foran pc`en og blir fete og asosiale. Siden jeg bare har sett programmet en gang vet jeg ikke om dette skjer, men det ble antydet hos en poster her. Men husk at dette er underholdning på linje med "God Kveld Norge", og jeg lar ikke Dorthe guide meg gjennom filmens og musikken verden, langt mindre styre mine musikk og -spillvalg......gjør du? Endret 8. november 2004 av Dinsdale
Q&A Skrevet 8. november 2004 Skrevet 8. november 2004 SÅ mye tull og uskalighet har jeg ikke lest på lenge. De eneste som har klart å komme med saklige og seriøse innlegg her er swag, TST og Pastoren. Resten bare slenger dritt uten å kunne backup det. Ehh hallo? Dette får du værsågod backe up.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå