Ravn Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Må gi ros til TV2 for å tørre å stase på et spillprogram etter hvordan det gikk med NRKs fatale forsøk. Det er ikke så mye som egentlig skal til for å få det opp på et OK nivå. De må kvitte seg med Thomas Schllkfgbdklfjsgb (som i bunn og grunn KUN er en dårlig musikkanmelder), og hu derre Sone 2 dama. Folka har ikke peil på spill, men som TV2 sikkert brukte som argument for å velge disse: De har sceneerfaring og hvor vanskelig kan det være å anmelde spill, det er jo bare en mengde med 0'er og 1ere ( ). Nei bytt ut dem, så forsvinner kanskje den tørrvittige (som ikke er vittig) kjemien/humoren. Men then again.... Sett utifra sendetidspunktet er get jo veldig godt mulig at programmet er myntet på den yngre grade, som ikke er ute på "annet" på lørdagskvelden, men som sitter hjemme med Cola og Paprikaskruer samt en godtepose... Kanskje de synes det er gøy? Kanskje noen her inne har en liten pode selv som sitter å stirrer på det programmet fast hver lørdag og synes det er toppen?
Pastor Lorentzen Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Programmet er myntet på ungdom og foreldre. Ikke på hardcore-gamers. Er det så vanskelig å svelge at det finnes andre mennesker enn dem som får ereksjon med tanke på de nyeste 3D-kortene, og som bare er litt sånn på siden interessert i spill, og at det er mulig å lage et program for disse? Sendetiden er faktisk ukens verste sendetid, det konkurrerer med Norges mest sette TV-program (Lotto-trekningen), men Spillmagasinet klarer allikevel å sikre opp mot 200.000 seere. Dette fordi de lager et program for målgruppen, ikke de kvisete, bleike og halvfete CS-nerdene som sitter hjemme og LOL-er med Cola og Grandis foran PC-ene sine døgnet rundt.
Tahiro Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 10000000 x bedre enn hva Nerd var på NRK2 . Fy flate for ett latterlig program. Og i beste sendetid til en gamer da . Klokka 1/2 på en søndag ? Da ligger gamerne og bysser lalle for lenge siden .
Ravn Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Og i beste sendetid til en gamer da . Klokka 1/2 på en søndag ? Da ligger gamerne og bysser lalle for lenge siden . Selv om alle gamere tydeligvis lå å bysse lallet hadde alle en mening om hvor dritt det var...
Campari Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Folk syter, bitcher og klager. Når man først bestemmer seg for å bruke deler av lørdagskvelden på å se på ett program om spill, får man være fornøyd med det man blir servert. Må ikke glemme at dette programmet ikke kun er rettet mot hardcore-gamere, men mot en større spillgarde. Husker en person her inne på som bitcha så ille over at de ikke anmeldte Doom 3, 5 uker etter at det hadde kommet ut. Da får du jammen meg finne deg en anmeldelse på nettet gutt!
Prowl Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Jeg sier at mange av dere dere er det. Min mening, helt enkelt. Når jeg leser det noen av dere skriver så høres det omtrent sånn ut: "Spillmagasinet er dritt. Blablablabla... Nei, dette er ikke noe for oss über-gamere som har mye mer peil på spill enn alle andre. Programlederene er teite, TV2 er teite. Æsj og fysj!" At TV2 velger å sende et spill-program i beste sendetid på lørdagskvelden er i mine øyne svært positivt. Siden de gjør dette må de appelere til det store publikum, også de som ikke spiller så mye som dere. Det som er vanskelig for meg å forstå er at flere av dere tydeligvis misliker programmet, men dere ser på det uansett. Når jeg ser et program jeg ikke liker, ser jeg ikke på det mer, helt enkelt. Hvis det er noe dere mener skulle vært forandret, kan dere gå sammen om en mail til TV2 hvor dere legger dette frem. Ellers kan dere jo alltids vente til Nerd (kanskje) begynner på NRK2 igjen. Helt enig i det du sier
MemorY Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 (endret) Det eneste som er bra med det er at hu dama er litt digg. Ellers er det nesten bare tull det dem holder på med ja. Men en ting skal TV2 ha de prøver å lage et spill prog. Håper de lærer av sine feil og kommer MYE sterkere tilbake. Endret 7. november 2004 av rkg1000
Bear^ Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Har ikke sett noen utgaver av spillmagasinet på TV2 (takker til dere her som ikke anbefaler det) og jeg er glad for jeg ikke har gjort det. Søstra mi er en "amatør" gamer, dvs hun spiller ikke så veldig mye, litt, men ikke i nærheten av meg Hun kunne fortelle meg at det var det verste, mest patetiske, smørja som TV2 har sendt, hun klarte nesten ikke å se hele programmet, men etter mye overtalelse med seg selv kom hun gjennom. Så jeg tror ikke jeg kommer til å gidde å kaste bort min verdigfulle spilletid på å se på det programmet.
Elendil Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Liker Spillmagasinet godt jeg! Bedre enn ingenting ivertfall.
Algron Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Liker Spillmagasinet godt jeg! Bedre enn ingenting ivertfall. Mye bedre enn the spillprogrammet som het ''Nærd'' eller noe, som gikk på NRK
TST Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Hva er det som gjør at de aller fleste av dere ikke forstår konseptet bak Spillmagasinet? Det virker som om dere tror at Spillmagasinet er et forsøk på å lage et TV-program for den spesielt interesserte gamer, noe det overhodet ikke er. De er ikke ute etter å fortelle nerder noe de ikke allerede vet, de er heller ikke ute etter aksept fra hardcore-gamere som kan lese siste sekunders nyheter og dyptgående anmeldelser av alle de nyeste spillene overalt på Internett. De er ute etter å fremme spill som en kultur, og nå ut til en helt annen målgruppe enn de fleste av dere som leser Gamer.no og bruker dette forumet. Da må dere nødvendigvis forvente dere litt andre typer innslag enn anmeldelser i løpet av 30 minutter. Programmet har tre ulike programledere som i mine øyne dekker følgende personligheter: Spillguruen (Frode), den uvitende (Cathrine) og den tilfeldige spiller (Thomas). En flott kombinasjon, som på mange måter utfyller hverandre til glede for målgruppen Spillmagasinet har. Norge, og bransjen, har meget godt av et program som dette. Og det er trist å se at mange av dere ikke klarer å sette ting ørlite grann i perspektiv. Spillmagasinet er et utrolig bra program, og jeg håper de får tillatelse til å holde på i mange, mange sesonger fremover.
RatmFan Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Tull å kalle programmet patetisk. NRK 2's program, nerd, det var patetisk. Her får man et spillprogram med helt ok anmeldelser, brukervennlighet, og programledere som vet hva det vil si å være på TV, hva får de igjen? "Patetisk". Og jeg ser lite konstruktv kritikk her, det er bare "patetisk". Tull sier jeg!
Djevlen Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Jeg er meget enig i det TST sier. TV2 har sagt at deres målgruppe ikke er hardcore-spillere, men nybegynnerne og de som har spilt litt. Jeg tror denne målgruppen føler at det er et meget godt program som serveres på lørdager.
Ol'H Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Når jeg leser det noen av dere skriver så høres det omtrent sånn ut: "Spillmagasinet er dritt. Blablablabla... Nei, dette er ikke noe for oss über-gamere som har mye mer peil på spill enn alle andre. Programlederene er teite, TV2 er teite. Æsj og fysj!" Mange av dere her på forumet er de mest sutrete og utakknemlige jeg vet om. Det er ingen som tvinger dere til å se på Spillmagasinet. Mange av dere her på forumet er de mest sutrete og utakknemlige jeg vet om. Det er ingen som tvinger dere til å se på Spillmagasinet. Vi har rett til og være kritisk til alt, og ha våre egne meninger. Å det må du klare og tolerere! Spillmagasinet har kanskje ikke de fleste av oss som målgruppe, men at de klarer og prakke så mye drit inn i et spillprogram er for meg helt absurb... Hvilken nytte har jeg av å se Arne Treholt spille goldeneye? underholdning? nei... Har det noe med spill og gjøre? nei... Hadde de dratt inn Laila Dåvøy for og spille Gta kunne jeg kanskje ha sett noe underholdning i det! Spillanmeldelsene er helt grei, men hva har thomas zshelitskie (ellerno) å ho sone2 dama å gjøre der? Hvorfor kunne dem ikke i det minste dra dorthe skappel inn i studio, så hadde vi i dem minste noe og hvile øynene på. Siden skjermbiler, filmer +++ fra spill er det jo særdeles lite av! Nei, gi meg nerd med et like stort busjett som spillmagasinet så er jeg fornøyd.
Stor Oddnoga Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 (endret) Vi har rett til og være kritisk til alt... Ja, og det er dere vanvittig flinke til. Det dere ikke klarer er å komme med konstruktive forslag på hva som er galt. Dere henger dere opp i alt dere mener er negativt uten å fortelle hva som kan gjøres bedre. Endret 7. november 2004 av Swag
Djevlen Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Siden skjermbiler, filmer +++ fra spill er det jo særdeles lite av! Ved hver anmeldelse viser de at Frode (evt den som anmelder) sitter å spiller. Er ikke dette filmer/skjermbilder? Jo, det er det, og Frode Haugen er en meget kompetent anmelder som er seriøs og flink i sitt arbeid. Som sagt tidligere, etter hvilken gruppe Spillmagasinet retter seg til, er det relativt bra gjennomført.
Ol'H Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Det at de hadde med Arne Treholt i programmet for å "teste" Golden Eye - Rouge Agent synes jeg egentlig bare var tåpelig. Savnet også å se en anmeldelse av San Andreas i programmet. Kunnskapsløshet er aldri bra. Så selv om jeg ikke er en spillenerd(og ikke har sett på programmet en gang), så skjønner jeg veldig godt hvor frustrerende det er å se inkompetente mennesker lage TV-program om et tema de ikke aner noe om. TV-programmer med såpasset bestemt tema bør gjøres av mennesker med interesse utover det vanlige og som selvsagt hare en programleder i seg, slik at de kan formidle temaet også til folk som ikke bare spiller data Syns ikke noe om spillmagasinet, men det er mest fordi jeg er såpass oppdatert på spillnyheter via internett at når det kommer noe på TV er det OLD news, og når jeg ikke syns folka der har noe særlig greie på spill og ikke er underholdende så har programmet null verdi for meg. Men de kunne gjort så mye mer ut av det, når de først var igang. Jeg har et par favoritter her på forumet, som kunne ledet det programmet. Da hadde det blitt greier. Folk som har peiling på spill, og som er oppriktig interessert bruk øynene!
Stor Oddnoga Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 (endret) Konstrukt og konstruktivt, fru Blom. Klart det er noen av dere som klarer å få det fram, men de fleste bare sitter å whiner. Hvor er det konstruktive forslaget her fks? Syns ikke noe om spillmagasinet, men det er mest fordi jeg er såpass oppdatert på spillnyheter via internett at når det kommer noe på TV er det OLD news, og når jeg ikke syns folka der har noe særlig greie på spill og ikke er underholdende så har programmet null verdi for meg. Vet du hva et konstuktivt forslag er? Endret 7. november 2004 av Swag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå