Gå til innhold

Mafia *best game*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Musikken i Mafia får deg også til å nesten slukes inn i hele spillet. Når jeg starter spillet, og kommer inn i hovedmenyen, da er jeg tilbake i 1930 årene, en del av Mafia ligaen i Amerika. Det er bare konge.

Det glemte jeg i farten er nesten så man bare kan lukke øynene og hør epå musikken i noen minuter.. En annen ting med musikken er at den er forskjelig fra bydel til bydel så i arbeiderstrøkket er det en helt annen musikken en den "snobbe" musikken som er i den fine delen av byen. :love:

Lenke til kommentar
[iC,03/11/2004 : 22:12] Går det enda rykter om at en 2er av Mafia skal komme?

I såfall synes jeg at det blir teit!

 

Har hørt og lest RYKTER ingen ting er sikkert

 

http://3dgpu.com/archives/2004/08/22/mafia...o-be-cancelled/

 

Computer and Videogames have exclusive confirmation that Mafia 2 is already in production, no deatails have been given as to the story line or possible release dates

 

Så ingen ting er sikkert som dere ser...

 

[iC,03/11/2004 : 22:12] Hvem skulle i såfall bli hovedrollen

 

sønnen? eller kanskje det tar plass før "Don Sallieri sends his regards" ikke vet jeg.

Endret av rkg1000
Lenke til kommentar

Jeg har også hørt at det kanskje skal komme "Mafia 2" I så fall tror jeg nok også at det skal mye til for at historien blir like bra som i det første spillet. Mafia var vel tross alt halveis bygd opp på historien bak en film. Hvis jeg ikke tar helt feil her nå.. ? Men vi for nok bare vente å se.. :w00t:

Lenke til kommentar
[iC' date=03/11/2004 : 22:12] Går det enda rykter om at en 2er av Mafia skal komme?

I såfall synes jeg at det blir teit!

Fordi, dere husker jo sikkert replikken: "Don Sallieri sends his regards"?

Hvem skulle i såfall bli hovedrollen? Bah, trur historien blir noe dårligere da i såfall...

Tror ikke det blir samme person som blir å være hovedperson i neste Mafia spill. Ettersom jeg hørte sa han at han trakk seg tilbake, fikk ny identitet fra staten og gjemte seg for mafiaen i en helt ny by i Amerika.

 

Det jeg derimot tror er at det ikke blir en direkte oppfølger, men en helt ny story, hvor det blir trukket frem elementer fra det første Mafia spillet, hvordan han forådte sin Don, og reddet sitt eget skinn på den måten.

 

Desverre ble alle de kjente rollene i Mafia eliminert eller fengslet (eller da reddet av staten) så tror neppe det blir noen av de (kanskje Luigie, bartenderen, eller den stammene bilmekanikere :p) så jeg tror det blir en helt ny story, med nye personer.

 

Mulig spoiler advarsel:

 

Da du er ferdig med Sam, og Sam stikker av i den tro at du ikke blir å gjøre noe, og du skyter han, det var en meget bra scene. Du ser Sam ramle fremover med en del kulehull, og du hører Mafia introen, meget bra, var nesten på randen til tårer da, kunne ikke blitt en bedre avsluttning :love:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg digger mafia!, og det er det beste spellet mener da jeg..

 

Men jeg digger story'en og gameplayer. Oppdragene etc. Det er også mosomt å kjøre rundt med ratt og pedal..

 

Men det kunne vært mere gta, på en måte slik at man kan gjøre hva man vil heletia, dvs at hele spillet er freeride, men man kan kjøre innom Salieris bar og gjøre oppdrag. Om dagen og natta :love:

 

Da hadde spillet vært 100% genialt. Spillet kunne vært lengere også da.

 

Mafia 2

 

Er det noen som vet noe om dette?

Jeg har hørt at han som spiller stemmen til tommy er død! :ermm:

 

Google:

http://www.clubic.com/t/jeux/fiche/1191.html

http://www.gamespot.cz/index.php?select=sh...8013986&d=green

"A pøedbì?né datum vydání ? Leden 2005 a? 2006 !

Lenke til kommentar

Begge spillene er kongespill, men min personlige favoritt er mafia! Begge spillene har hver sin utrolig stemning, fra det dystre mafiamiljøet med gamle biler og tommy-guns, til Gta's Vice City, med neonlys i hver gate, lange strender og stunts man kan gjøre.

 

MEn jeg mener Mafia er best. Historien er møkka bra, og kunne godt ha vært i fra en film. MEN gta ekke dårlig det heller, og husker hvor mange timer jeg satt å koste meg med Vice City når det kom til PC! :)

Lenke til kommentar

Mafia er absolutt et godkjent spill og det hadde en del godt gjennomførte "klasse-brett". Dessuten var musikken god, grafikken bra og spillet hadde stil. Man følte virkelig at man var i en amerikansk by på 1930-tallet..

 

Desverre hadde Mafia en del irriterende oppdrag, bugs og åpenbare feil. Dessuten var ikke den kunstige intelligensen spesielt bra. Mafia mangler også friheten og mulighetene til GTA-spillene.

 

Så konklusjonen er at spillet absolutt er bra, og hvis utviklerne holder seg til den samme oppskriften, luker bort feilene og gir spilleren flere muligheter, kan et eventuelt Mafia 2 absolutt hamle opp med GTA-serien.

 

Terningkast 4.

Lenke til kommentar

Mafia og GTA er like bra synes jeg. Mafia har jo selvsagt bedre grafikk enn GTA, men husk at mafia kom ei stund etter GTAIII, så det er ikke rart det spillet har bedre grafikk.

Men GTA har mye lengre levetid, mye mer og gjøre i GTA spillene etter du har fullført story delen enn i Mafia.

På musikksiden vinner GTA sterkt, huff, blir utrolig lei av å høre de 4-5 samme sangene i mafia om og om igjen, mens i GTA har du forskjellige radiokanaler, dermed mye mer variasjon.

 

Mafia er selvsagt mye mer seriøst enn GTA, hadde vært rart hvis Mafia hadde vært på samme seriøshets-nivå som GTA da...

Men da igjen, GTA like seriøst som Mafia hadde vært snålt.

 

Så for å si det sånn: Mafia har ganske bra ting i seg, bra grafikk, bra story, bra fysikk når det gjelder biler, men spillet har en tendens til å bli repetetivt.

GTA spillene har mye bedre utvalg i musikk og levetid, er så mye man kan gjøre i GTA spillene i forhold til Mafia, Freeride Extreme i Mafia er egentlig litt tåpelig, så mange rare oppdrag som er til tider utrolig vanskelige, og du får ikke mye ved å fullføre dem.

 

Så min siste setning er, GTA spillene og Mafia er begge veldig bra, men på forskjellige ting man kan gjøre og oppleve.

Lenke til kommentar
Tror ikke det blir samme person som blir å være hovedperson i neste Mafia spill. Ettersom jeg hørte sa han at han trakk seg tilbake, fikk ny identitet fra staten og gjemte seg for mafiaen i en helt ny by i Amerika.

Jo, det gjorde han...

Men så en dag, da han sto å vannet plenen, kom en type i frakk, som sa noen rakse ord, før det ble svart for stakkar Tommy; "Don Sallieri sends his regards"

 

*bang bang bang*

 

Du skjønner hvor jeg vil hen?

Lenke til kommentar
Kva var det som var så bra med Mafia? Det handla jo berre om å kjøra att og fram utan å bryta trafikkreglane.

Akkurat samme mening har broren min også (på 23 år).

Joda, det er mye kjøring, men det er også det at det er som om du lever i en gangster film, bare at de beste bitene fra alle de beste gangster filmene, er samlet og danner sammen Mafia! Kort og godt... :)

Lenke til kommentar
[iC' date=14/11/2004 : 19:50]
Kva var det som var så bra med Mafia? Det handla jo berre om å kjøra att og fram utan å bryta trafikkreglane.

Akkurat samme mening har broren min også (på 23 år).

Joda, det er mye kjøring, men det er også det at det er som om du lever i en gangster film, bare at de beste bitene fra alle de beste gangster filmene, er samlet og danner sammen Mafia! Kort og godt... :)

Det er sant. Men at det er bedre enn GTA, da tar man i litt for mye ;)

Lenke til kommentar
[iC,14/11/2004 : 19:50]
Kva var det som var så bra med Mafia? Det handla jo berre om å kjøra att og fram utan å bryta trafikkreglane.

Akkurat samme mening har broren min også (på 23 år).

Joda, det er mye kjøring, men det er også det at det er som om du lever i en gangster film, bare at de beste bitene fra alle de beste gangster filmene, er samlet og danner sammen Mafia! Kort og godt... :)

Det er sant. Men at det er bedre enn GTA, da tar man i litt for mye ;)

Synes Mafia er bedre enn GTA jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...