Gå til innhold

Prosjekt vannkjøling med "ekstra kabinett"


Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å skaffe meg vannkjøling til pcen min.. men lurer på hvor jeg bør kjøpe... har tenkt på komplett.no POWER kit og microplex.no MIST dual rad. Kjører Prescott 3 GHz og X800 PRO VIVO fra Powercolor.. har tenkt å vannkjøle samtlige komponenter i pcen min.. (begynne først med cpu, gpu og N.B)

 

Så lurer jeg på om det er vits i å konstruere et "radiator-kabinett" til å sette under kabinettet.

 

Hvor jeg plasserer en radiator med x antall 120 mm vifter til innsug og utsug... tenkte på 2 foran og 2 bak.

 

Så er det hull mellom "hoved-kab" og "raddiz-kab", til vannkabler og strøm og div :p

 

Noen som har noen innsyn, vet ikke sikkert hva jeg skal bruke til matriale.. men lurer på å bruke alu, stål eller tre :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har også tenkt på dette, men kom med tegninger, så kan jeg se om det var det samme.. viss du tenker på å sette flerre raddiser etter hverandre, sånn:

____________

|<--|---|---|---|

|<--|---|---|---|

 

strekene er raddiser, å du ser åssen luften går..:p men det kommer ikke til å funke.. lufta kommer til å bli varma opp på vei gjennom... å på siste raddisen kjøles vannet ingenting.. tror jeg..:p

 

Sten

Lenke til kommentar

Tegninger ja.. hehe.. :p

 

Gikk ikke ann å bruke text-box, så det ble skriving i paint :p mojjo..

Nederste boxen ser sånn ut ca. så lurer jeg på om jeg skal ha pumpe og tank i selve kabinettet, eller i en liten "boks" mellom raddis kab og hoved kab :p

 

Har lyst å kjøpe trippel raddis, men tror jeg skal vente inntil videre med det.

post-224-1099400572_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Så lurer jeg på om det er vits i å konstruere et "radiator-kabinett" til å sette under kabinettet.

Det er absolutt en meget bra løsning hvis du ikke har problemer med å ha et "ekstra" kabinett.

 

Da har du god og fleksibel plass til en bra radiator (tør jeg foreslå Dual Heatercore?) og pumpe/tank.

Hvis du har ønske om å kunne koble fra dette ekstra kabinettet, så selger Microplex hurtigkoblinger som lukker seg automatisk når du kobler fra slangene. Disse er dessverre veldig dyre.

Lenke til kommentar

Ok.. men da tror jeg at jeg skal prøve å sette sammen dette prosjektet :) jobber og går på skole.. men skal nok få tid til det :)

Noen som har noen ideer til hvor jeg skal kjøpe vannkjølingen.. har ca 2500-3000 kroner til disp.

 

Hvor mye koster dual heatercore? :p

 

Holder det med å kjøpe mist sett på microplex og en GPU blokk til skjermkortet mitt? eller bør jeg kjøpe alt separert...

 

kan no sette opp en handleliste? :) er litt n00b :(

Lenke til kommentar

www.coolnsilent.no og www.dangerden.com har Dual Heatercore. Selv har jeg bestilt det meste av vannkjølingen fra www.dangerden.com. Hvis du gjør det kan jeg anbefale TDX, Maze4 GPU (og chipset hvis du skal ha det), Dual heatercore, shroud, 1/2" Tygonslange og kanskje et par 120mm aluvifter. Jeg kjenner ikke til den 12V pumpa de selger. Prisene er bra, men du må påregne 24% MVA. Det settet jeg har satt opp her er vannkjøling i absolutt toppklasse.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
www.coolnsilent.no og www.dangerden.com har Dual Heatercore. Selv har jeg bestilt det meste av vannkjølingen fra www.dangerden.com. Hvis du gjør det kan jeg anbefale TDX, Maze4 GPU (og chipset hvis du skal ha det), Dual heatercore, shroud, 1/2" Tygonslange og kanskje et par 120mm aluvifter. Jeg kjenner ikke til den 12V pumpa de selger. Prisene er bra, men du må påregne 24% MVA. Det settet jeg har satt opp her er vannkjøling i absolutt toppklasse.

har du et bilde av innsiden av kabinettet ditt ?

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte for mye og det ble 273 kr i porto. Om det var frakten du du mente?

Jeg tenkte mer på den totale prisen.. om det er mer lønnsomt for meg å kjøpe et komplett eller "bygge" et sett på microplex.no ;)

Har ikke så stor peiling på hva jeg trenger.. så jeg bør vell titte innom noen hjelpe sider :)

Lenke til kommentar

Ser dette ut til å være et greit oppsett? eller er det noe som er unødvendig? ble litt mye:P hehe.

 

 

Vannkjøling oversikt

 

 

Vifter til Radiator: 4412F2GLL Papst vifte, 70m³/time, 18 dB(A)

4412F2GLL Papst vifte, 70m³/time, 18 dB(A)

4412F2GLL Papst vifte, 70m³/time, 18 dB(A)

 

Cpu blokk: AC21243 AC vannblokk, CPU, "cuplex PRO"

 

GPU blokk: AC23357 AC vannblokk, aquagrATIx X800

Pumpe: AC41003 Eheim 1250 vannsirkulasjonspumpe

Radiator: AC31035 AC radiator, "airplex EVO 360", m/nipler

 

Tank En eller annen tank

Diverse: Slanger, og annet

Viftestyring: Zalman

Total prisen: ca 4000 kroner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...