Gå til innhold

Harddisk-baserte videokameraer fra JVC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg leser artikkelen får jeg inntrykk av at artikkelforfatteren ikke synes løsningen med Microdrive for lagring er så smart og det er jeg helt enig i.

 

Det hadde vært mye bedre om kameraet hadde hatt en 2,5 tommers (bærbar) harddisk på f.eks. 80 eller 100 GB innebygd. Da hadde man hatt god plass til å ta opp film. Med en slik løsning trenger man ikke noen form utbyttbar for lagring innebygd i kameraet.

 

Hvis man mot formodning ikke skulle ha nok plass på den innbygde harddisken var det bedre om man kunne koble kameraet til en ekstern USB/Firewire basert harddisk/PC slik at man kunne laste over opptakene dit underveis.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har også drømt om ett kamera med 2,5" harddisk, men da med opptak i full DV kvalitet. DV tar ca. 12 GB pr time, men er mye bedre enn mpeg.

Derimot finnes det FireWire løsninger som gir mulighet for direkte opptak til harddisk fra ett vanlig kamera, men disse løsningene er upraktiske og dyre.

Har du mulighet, så kan du jo ta opp direkte til PC.

 

Nå er jo disse JVC kameraene små, mindre enn en 2,5" disk, så microdrive er nok rett medium. Om ett par år har vi nok brikker med dobbel og firedobbel kapasitet.

Håper bare at opptakskvaliteten er god nok.

 

Her er noen stillbilder tatt med kameraet:

http://www.dvworld.com.tw/testreport/gz-mc...verio_test2.htm

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...