Gå til innhold

Halo 2 - tidenes hype?


ShAvAnO

Anbefalte innlegg

Vel, for det første er det vel Bungie som lager Halo 2, og ikke Microsoft.

 

Som oerhört også nevner så er det ikke MS som har laget Halo 2, det er Bungie Software.

 

Selvsagt er det Microsoft som lager Halo 2. Bungie Software ble kjøpt opp av Microsoft i 2000 og er nå et uavhengig utviklerteam innenfor Microsoft konsernet. Bungie hadde et såpass anerkjent navn slik at de fikk lov til å beholde navnet sitt, men er helt og holdent en del av Microsoft. Det samme gjelder forøvrig Rare Ltd. som nå er '1st party' utvikler for Microsoft. Andre utviklere som blir kjøpt opp av Microsoft, havner som regel under Microsoft Game Studios.

Det endrer ikke det faktum at det er Bungie som laget spillet.. selv om de eies av MS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min mening om Halo er at det virker veldig gjennomsnittlig. Multiplayer var greit nok og singelplayerdelen var ok. Så det skiller seg liksom ikke ut. Det ga ikke noe kick og jeg fikk aldri liksom lyst til å bare spille videre i evigheter...

 

Men men, noe dårlig spill var det ikke. Men heller HL2 enn Halo 2, som jeg gleder meg forferdelig til...

Lenke til kommentar
QUOTE ("oerhört")

Vel, for det første er det vel Bungie som lager Halo 2, og ikke Microsoft.

 

 

 

 

 

QUOTE ("TCi")

Som oerhört også nevner så er det ikke MS som har laget Halo 2, det er Bungie Software.

 

 

 

Selvsagt er det Microsoft som lager Halo 2. Bungie Software ble kjøpt opp av Microsoft i 2000 og er nå et uavhengig utviklerteam innenfor Microsoft konsernet. Bungie hadde et såpass anerkjent navn slik at de fikk lov til å beholde navnet sitt, men er helt og holdent en del av Microsoft. Det samme gjelder forøvrig Rare Ltd. som nå er '1st party' utvikler for Microsoft. Andre utviklere som blir kjøpt opp av Microsoft, havner som regel under Microsoft Game Studios.

¨

 

 

 

 

 

 

Bungie er for seg selv, Microsoft kjøpte Bungie Slik at de kan Lansere spillene for dem, Men Bungie Jobber Med halo 2 Selv, viss du furter på det kan du jo stikke over å lese Her

Lenke til kommentar

Ja, halo2 er blitt bra hypet, men det er en grunn til det. 1ern var nok det beste fps på konsoll, og 2ern blir nok minst like bra (har testet og det er BRA).

Når man er inne på hyping av spill så er nok HL2 det verste, det er tross alt blitt utnevnt til årets spill av flere brukere allerede. Halo2 er nok ikke revolusjonerende, men det har noen bra nyskapende ideer, og historien og multiplayer delen er konge (nye blood gulch). Gleder meg til collectors versjonen dumper i posten og live blir aktivert..

Lenke til kommentar

*sukk* Det er tydeligvis flere som ikke helt har skjønt hvordan dette med oppkjøp av firmaer fungerer i virkeligheten. Ja, det er Bungie som utvikler Halo 2, det er det ingen som nekter for. Men som jeg skrev, så er de nå et selvstendig utviklerteam innenfor Microsoft. Dette innebærer at de kan hente ressurser til utvikling, testing, distribusjon og promotion direkte fra Microsoft. De har relativt frie tøyler og opererer stort sett på egen hånd, men er like fullt en del av Microsoft uansett hvordan man vrir og vender på det.

 

Å korrigere noen når de sier at det er Microsoft som lager Halo 2 blir altså helt feil. Det blir det samme som å si at Windows, Microsoft Office, DirectX osv., ikke er Microsoft produkter bare fordi utviklerne som som står bak har jobbet i andre firmaer før de ble en del av Microsoft. Folk har en tendens til å se på Microsoft som ett stort, ondt firma, og har ikke forstått at Microsoft består av vanlige mennesker med lang erfaring også fra andre firmaer.

 

 

Bungie er for seg selv, Microsoft kjøpte Bungie Slik at de kan Lansere spillene for dem, Men Bungie Jobber Med halo 2 Selv, viss du furter på det kan du jo stikke over å lese Her

 

Det er ingen som "furter" her. Hva tror du står nederst i ventre hjørne på den sida du linker til? Jo følgende:

 

© 2004 Microsoft Corporation

All rights reserved

Lenke til kommentar

Uansett hva du sier om halo 2, så tror jeg ikke du kommer så veldig langt med det. Jeg tror ikke noen trenger å være skeptisk til dette spillet, for vi alle vet at det kommer til å bli det beste spillet til xbox dette århundret uansett hva folk sier! Halo 1 var jo helt sykt! Og halo 2 er jo bare en forbedring, og fortsettelsen på den beste storyen ever! Gleder meg sykt :D

Lenke til kommentar
*sukk* Det er tydeligvis flere som ikke helt har skjønt hvordan dette med oppkjøp av firmaer fungerer i virkeligheten. Ja, det er Bungie som utvikler Halo 2, det er det ingen som nekter for. Men som jeg skrev, så er de nå et selvstendig utviklerteam innenfor Microsoft. Dette innebærer at de kan hente ressurser til utvikling, testing, distribusjon og promotion direkte fra Microsoft. De har relativt frie tøyler og opererer stort sett på egen hånd, men er like fullt en del av Microsoft uansett hvordan man vrir og vender på det.

 

Å korrigere noen når de sier at det er Microsoft som lager Halo 2 blir altså helt feil. Det blir det samme som å si at Windows, Microsoft Office, DirectX osv., ikke er Microsoft produkter bare fordi utviklerne som som står bak har jobbet i andre firmaer før de ble en del av Microsoft. Folk har en tendens til å se på Microsoft som ett stort, ondt firma, og har ikke forstått at Microsoft består av vanlige mennesker med lang erfaring også fra andre firmaer.

 

 

Bungie er for seg selv, Microsoft kjøpte Bungie Slik at de kan Lansere spillene for dem, Men Bungie Jobber Med halo 2 Selv, viss du furter på det kan du jo stikke over å lese Her

 

Det er ingen som "furter" her. Hva tror du står nederst i ventre hjørne på den sida du linker til? Jo følgende:

 

© 2004 Microsoft Corporation

All rights reserved

Det er Bungie Software som utvikler Halo 2. MS er distrubitøren. Grunnen til at de har MS sin opphavsrett på siden sin er at de tilhører MS. De skal utvikle spill for MS for x-box konsollen. MS får da publiseringsrettghetene og distrubiseringsrettighetene til de spillene de produserer. Dette er akkurat det samme som EA, Vivendi Universal, Activision osv gjør.

Lenke til kommentar
Grunnen til at de har MS sin opphavsrett på siden sin er at de tilhører MS. 

 

Da er vi enige da. Bungie = Microsoft

 

MS får da publiseringsrettghetene og distrubiseringsrettighetene til de spillene de produserer. Dette er akkurat det samme som EA, Vivendi Universal, Activision osv gjør

 

Electronic Arts og de andre publisererer ofte spill uten å eie annet enn publiseringsrettighetene, så i de tilfellene er det ikke sammenliknbart. Microsoft og Bungie kan sammenliknes med Electronic Arts og Maxis, eller Electronic arts og EA Sports Big hvor utgiver også er eier.

 

Fra Bungie.net

Q:What's the deal with Microsoft?

A: 

Bungie was acquired by Microsoft in 2000 - Bungie, which had a publishing

deal previously with Take 2 Games, parted with the rights to Myth and Oni

games, and became a wholly owned subsidiary of Microsoft, relocating to

the Redmond, Washington campus.

Som man ser er Bungie nå en heleid underdivisjon til Microsoft, og de deler kontorer med resten av konsernet i Redmond WA.

Endret av Mr_Snuffles
Lenke til kommentar

Halo 1 synes jeg var tragisk, hvordan det spillet klarte å få så mange anmeldere ned på kne kommer jeg aldri til å forstå! Jeg trodde det skulle være helt ekstremt bra, men etter å ha prøvd det tenkte jeg bare at di som har gitt det god kritikk, ikke har prøvd et godt spill før!

 

Jeg vil tro at halo 2 er samme opplegget!

 

Halo 1 var et midel mådig fps spill, og et dårlig et blant andre midel mådige spill! Ikke verdt en plass i mitt minne! :thumbdown:

Lenke til kommentar

 

Derimot vil jeg si at San Andreas er nettopp det. På langt svakere hardware enn det Halo 2 har å boltre seg på har det nye udiskutable PS2-flaggskipet prestert å sprenge grensene for åpenhet og spillbarhet. Rockstar har presentert en gigantisk virtuell stat med TheSims-lignende interaksjon mellom innbyggerne, og det hele kjører på utdatert hardware, og 100% fra en DVD-plate!

 

Har både xbox og ps2 og har spilt mye på begge platformer. Det som slo meg med san andreas er at jeg synes grafikken der er neste like bra som Vice City på xbox! Det sier litt om hvor mye de har klart å presse ut av den stakkars ps2 en.

 

Ellers så må det nevnes at jeg først kjøpte ps2 og ble imponert over spillene der. Deretter kjøpe jeg xbox pga mod og bedre grafikk. Ble litt skuffet da jeg begynnet å sjekke titler f.eks Capcom har på xbox. Ikke rare greiene i forhold til Ps2. Selv om xbox'en er råere så vil jeg forsatt påstå at det finnes flere bra spill til ps2. Sef er det bra spill til xbox men mengden og utvalget til ps2 er bedre.

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
Ja, halo2 er blitt bra hypet, men det er en grunn til det. 1ern var nok det beste fps på konsoll, og 2ern blir nok minst like bra (har testet og det er BRA).

Når man er inne på hyping av spill så er nok HL2 det verste, det er tross alt blitt utnevnt til årets spill av flere brukere allerede. Halo2 er nok ikke revolusjonerende, men det har noen bra nyskapende ideer, og historien og multiplayer delen er konge (nye blood gulch). Gleder meg til collectors versjonen dumper i posten og live blir aktivert..

Ta nå bare doom3. Hva synes folk nå om det i etterkant i forholt til forventningene man hadde før det kom?

 

Godt det dukker opp ting som Farcry eller første Battlefield 1942 da det kom. De overrasket begge to uten at man kjente så voldsom til de.

 

Battlefield2 derimot kommer vi til å høre om i LAAAANG tid før det kommer og det havner nok litt over middels på skalaen spillemessig. De må jo levere noe nytt og ikke bare oppdatert grafikk.

Lenke til kommentar
Som dere sikkert forstår ut ifra overskriften på denne tråden stiller jeg meg temmelig skeptisk til disse forventningene. Hva er det som gjør at Halo 2 blir tidenes spill? Hvorfor vil akkurat dette spillet revolusjonere spillverdenen og holde gamere klistret til skjermen i månedsvis?

 

Derimot vil jeg si at San Andreas er nettopp det. På langt svakere hardware enn det Halo 2 har å boltre seg på har det nye udiskutable PS2-flaggskipet prestert å sprenge grensene for åpenhet og spillbarhet. Rockstar har presentert en gigantisk virtuell stat med TheSims-lignende interaksjon mellom innbyggerne, og det hele kjører på utdatert hardware, og 100% fra en DVD-plate!

 

Så hvorfor lager ikke MS og andre ressurssterke aktører slike grensesprengende spill til den langt kraftigere Xbox-platformen, og ikke minst til den ekstremt kraftige hardwaren som eksisterer i PC-verdenen? Rockstar er en dverg sammenlignet med en del andre spillprodusenter, og hardwaren i PS2 er totalt utdatert i forhold til det beste som er tilgjengelig i dag. Det San Andreas viser en gang for alle, er at utviklingen av nye og revolusjonerende konsepter på spillfronten ikke er begrenset av utviklernes ressurser eller den hardwaren man har til rådighet, men derimot av utviklernes evne til å tenke nytt, til å tenke utenfor rammene av det etablerte. Det er der Rockstar har lykkes de siste årene, og de fleste andre spillprodusenter har mye å lære av det.

Det eneste jeg greide å lese ut av innlegget ditt var følgende:

 

GTA: SA er bedre enn Halo 2

 

Og i tillegg bruker du en usedvanlig slett retorikk. Alt du skriver kan med fordel snus på hodet og Halo 2 kan byttes ut med GTA: SA og innlegget fungerer like godt/dårlig.

 

Med andre ord er det ikke annet enn enda en X vs. Y debatt du presterer, og slike har vi vel strengt tatt gått lei av for lenge siden.

Lenke til kommentar
Vel, for det første er det vel Bungie som lager Halo 2, og ikke Microsoft.

 

Som oerhört også nevner så er det ikke MS som har laget Halo 2, det er Bungie Software.

 

Selvsagt er det Microsoft som lager Halo 2. Bungie Software ble kjøpt opp av Microsoft i 2000 og er nå et uavhengig utviklerteam innenfor Microsoft konsernet. Bungie hadde et såpass anerkjent navn slik at de fikk lov til å beholde navnet sitt, men er helt og holdent en del av Microsoft. Det samme gjelder forøvrig Rare Ltd. som nå er '1st party' utvikler for Microsoft. Andre utviklere som blir kjøpt opp av Microsoft, havner som regel under Microsoft Game Studios.

Så ut i fra denne underlige logikken er det altså ikke Blizzard som laget Warcraft 3 og nå World of Warcraft?

 

Det er med andre ord VU som lager WoW.

 

Fint at du greier å sette ting i riktig perspektiv for oss andre.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva som er så bra med Halo. 1 player delen er kjedelig. Det er det samme hele tiden. Alle korridorene er like og det er ikke SÅ bra grafikk. Co-op delen er derimot mye mer underholdene. I Halo 2 ser jeg for meg det samme med Live støtte og litt nye våpen og litt nytt gameplay. Så ikke et så bra spill. Gjennomsnittspill er det. Akkurat som andre FPS. Blir heller Metroid Prime 2: Echoes for meg. Den har ihvertfall en mye mer variert 1 player del. Så blir det så klart Half-Life 2 også.

Endret av Starscream12
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...