Malux Skrevet 23. oktober 2004 Skrevet 23. oktober 2004 250 kroner koster det for et regiment, 16 figurer.
Uxzuigal Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Skrevet 23. oktober 2004 Plus maling, pensler, undercoating lakk Regn med en 500kr+ for å starte, har selv kjøpt 2 regiment, 1 boss unit, mye maling, 2 bøker og 5 pensler, og undercoating lakk kostet meg 1800kr, høres ganske mye ut, men det er en utrolig dyr hobby..
Brusfantomet Skrevet 23. oktober 2004 Skrevet 23. oktober 2004 (endret) kommer veldig ann på type, koster 250 for en beast herd (20 figgurer) du MÅ ha to core units (vanelige regimenter) og en hero for og starte. beregn en 250 per core (noen er billigere) og ca 80 for hero, det blir ca 580 kr (hvis du kjøper to standard regimenter på en 15 - 20 moddeler) du må også ha maling, og da har de to start sett, ett til 250 kr (ni fager og en pensel) og ett til 350 kr ( ni fager, en pensel, en modell kniv og litt lim) du trenger bare den til 250 hvis du har vanlelig moddel lim og en liten tang eller en skarp liten kniv og en army book / kodex (reglene til den rasen og mye stoff om hvordan de ble til og hvodan lame dem bra og slikt) en 100 - 150 kr tipper jeg alt i alt en 950 kr, og da er det bare og begyne og male. De har sikkert noe billigere på GW butikken i møllergata (like ved siden av datakjeden filialen) Endret 23. oktober 2004 av Brusfantomet
Malux Skrevet 23. oktober 2004 Skrevet 23. oktober 2004 (endret) Ikke kjøp malings settet, det følger med farger du ikke trenger, kjøp heller de fargene du trenger så kjøper du med en svart grunnings spray.' Edit: det koster 25 kroner for en liten sak med maling Endret 23. oktober 2004 av mr.chaos
Mats1988 Skrevet 23. oktober 2004 Skrevet 23. oktober 2004 250 kroner koster det for et regiment, 16 figurer. Hmm, varierer det ikke hvor mange figurer det er i en regiment pakke? Rett meg hvis jeg er helt på jordet, men mener at når jeg og en kompis bestilte fikk jeg 16 stk og han fikk 12 stk. Kan det ha vært vare feil det eller er det sånn med noen regiment?
Brusfantomet Skrevet 23. oktober 2004 Skrevet 23. oktober 2004 kommer helt an på typen det, jeg får 20 i pakka, noen får bare 12 (dwafs?)
Uxzuigal Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Skrevet 23. oktober 2004 Kjøpte et Chaos Warrior regiment , der var det 12 units:)
slash Skrevet 24. oktober 2004 Skrevet 24. oktober 2004 Noen som vet om det fins marked for custom-bygde modeller? Om det finnes, hva ligger prisen på, og hvor ligger kvalitetsnivået på sånne custom modeller? Bilder hadde vært supert.
Brusfantomet Skrevet 25. oktober 2004 Skrevet 25. oktober 2004 Hvis du tenkte på og selge noen moda figurer så tror jeg det blri vanskelig. Men det er noe som heter forgeworld. Det er en del av games workshop som lager modeller som ikke er spillbare (finnes ikke regler for dem) http://www.forgeworld.co.uk/
Ol'H Skrevet 25. oktober 2004 Skrevet 25. oktober 2004 Ca koster en startpakke? Alltid hadd lyst og begynne det, men har ikke funnet så mye informasjon. Start med en squad + litt maling... koster ca 500, kommer ann på hvor mye maling du vil ha. Trenger ikke så mye i begynnelsen siden man alltids kan "pusse opp" på figurene senere.. Jeg har en Dark Angels hær på ca 3000 poeng, mye penger som gikk på det. Men var veldig gøy å male og sette opp figurene, selve spillingen var for meg underordnet...
Sigga Skrevet 25. oktober 2004 Skrevet 25. oktober 2004 OK,det var mye bra informasjon..Men noen som vet om en side der det står hvordan det spilles og slikt??
Brusfantomet Skrevet 25. oktober 2004 Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Da ville jeg prøve og finne noen "batle reports" (kamp raporter), de forklarer hvordan et slag gjikk, gjerne med bilder for og vise movment og slikt. http://uk.games-workshop.com/warhammerworld/default.htm http://uk.games-workshop.com/ http://us.games-workshop.com/ Her er tre linker til lit stoff om warhammer, det står mest på de britiske sidene, men det er også en del på de amerikanske. http://us.games-workshop.com/games/40k/get...arted/intro.htm http://us.games-workshop.com/games/warhamm...arted/intro.htm finner ikke noen batle reports, men jeg veit det er noen på de sidene men de to likene over er "getting started" guider til 40K og vanelig. Edit: kan forøverig nevne at spillet deles opp i turer, hver tu deles opp i tre faser (for 40k fire for vanelig) først, movmet (fløtte tropper, erklære at man angriper en motsander i vanelig) Så shoting (skyte på det du ser ) Til slutt, Assault (angep i nerkamp, denne kommer etter movment i vanelig mener jeg og hyuske (har ikke regelboka her)) Så er det og kaste magier og slikt i vanlelig war hammer til slutt i turen. det er så klart ikke så enkelt som dette her (kan virke vanskelig, men det er bare fordi jeg er elendig til og forklare) det er en del regler angående moralen til troppene dine og en del om andre ting også. Men spillet går overaskende glatt etter at man har lert seg reglene sån om trent. Endret 25. oktober 2004 av Brusfantomet
Brighto Skrevet 25. oktober 2004 Skrevet 25. oktober 2004 Hey! Er det så mange som driver med warhammer her?? Stilig! Har sjølv Empire. Eg har desverre lagt det litt på hylla, men har i det siste tenkt mykje på å finne dei fine plast- og metallfigurane fram igjen. Etter å ha lest denne topicen blir det maling i morgon!
Uxzuigal Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Skrevet 26. oktober 2004 Hvordan er det med å male deler før man setter dem sammen? Mye enklere, men på tutorial sider står det at man trenger en "ferdig figur" for å male, er det noen grunn for dette?
Malux Skrevet 27. oktober 2004 Skrevet 27. oktober 2004 Hvordan er det med å male deler før man setter dem sammen?Mye enklere, men på tutorial sider står det at man trenger en "ferdig figur" for å male, er det noen grunn for dette? Jeg maler delene før jeg setter sammen figuren...Blir mye bedre da, lettere og male del for del.
Brusfantomet Skrevet 27. oktober 2004 Skrevet 27. oktober 2004 Samme her, går MYE raskere en og male dem sammen satt. klarer kansje 1 til 3 i timen når de er satt sammen, men når jeg maler hver dle for seg klarer jeg 12 på tre kvarter!!
Uxzuigal Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Skrevet 27. oktober 2004 Ikke værst, da skal jeg prøve det på neste sett:))
Brusfantomet Skrevet 27. oktober 2004 Skrevet 27. oktober 2004 I så fall, la delen sitte i ramma, og klipp av en bit av ramma slik ta du har noe og holde i når du maler, det hjelper MYE.
Malux Skrevet 27. oktober 2004 Skrevet 27. oktober 2004 også slipper man og få all denna malinga utover fingra, og under negler osv..det er så kjedelig da malinga gror fast under neglene liksom...
slash Skrevet 28. oktober 2004 Skrevet 28. oktober 2004 Hvis du tenkte på og selge noen moda figurer så tror jeg det blri vanskelig. Men det er noe som heter forgeworld. Det er en del av games workshop som lager modeller som ikke er spillbare (finnes ikke regler for dem) http://www.forgeworld.co.uk/ Jeg tenkte ikke på modda figurer. Jeg tenkte på tolkninger av de forskjellige enhetene som har regler, bygd helt fra grunnen av, av super-sculpey.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå