Gå til innhold

abit ic7-g boot-problem


mono

Anbefalte innlegg

For å gjøre en lang historie kort:

pipelyd v. oppstart - utifra det jeg kan skjønne betyr signalet at noe er feil med minnet, MEN etter å ha testa litt frem og tilbake får jeg plutselig boota v å bytte minneslott'er fra 1-3, til 2-4. alt funker fint i 14 dager så skjer det samme. etter litt testing får jeg posta med en av rambrikkene i slot 2, men så får jeg melding "cpu is unworkable or has been changed". Går inn i bios, setter "load failsafe defaults", booter igjen, og nå står den bare og piper. har prøvd å resette cmos, teste rambrikker en og en i alle slotter, sjekka kontakter, men svart skjerm og bare piping (ca 4 sek pip, 1 sek stille)

 

Forslag?

 

Abit ic7-g (m. ny SB vifte)

P4 2,6 (HP enabled)

2x256 Geil GD 3500

radeon 9000 64

Fortron/Source, 350W

seagate 160 s-ata disker

 

Dette kan f... meg gjøre en søvnløs.... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener ikke å bumpe, men har kommet litt lenger...tenkte jeg ville poste hvis andre noen gang skulle ha samme problem...

 

Etter å ha "operert" litt mer, plukket ut cpu og testet kort uten å finne noe galt fikk jeg bootet m en ram-brikke i slot 3. Med en gang jeg prøvde å dytte en brikke til i slot 1, begynte he.... igjen. Puttet så den andre brikken i slot 2, og maskina bootet greit. har etterpå forandret settings i bios, fra "optimised", til litt mindre hissige timings (hadde ikke overklokka, men dette kortet overklokker visst litt selv) og jeg har kjørt opp vcore og ramspenning m .05,tilfelle det er noe som ikke får nok. HP er også skrudd av. Maskina putrer og går nå, men noe snålt oppstod i bios. Opplever at en del tegn ikke vises som de skal, menyene dobbler seg og er rett og slett uleselige. Når jeg bootet opp igjen etter dette, gikk alt fint helt til maskina re-bootet selv etter 5 min. Bootet igjen, og nå har den putret i 20 min.

 

Så får vi se...

 

forslag mottaes fortsatt med stor takk

Endret av mono
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...