Gå til innhold

Normal 3dmark 05 score?


MrLeftfield

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har nettopp handlet inn shuttle i deler for en kompis av meg :) Men det som overasket meg var score i 3dmark05 + ikke så veldig god ytelse i Tomb Raider "The angel of Darkness" som følgte med GFX kortet, den var 24xx.

 

 

Specs:

 

-POV 6800 128MB

-OCZ 1024MB EL Dual Channel optimized

-Shuttle SN85G4V2 barebone PC socket 754

-AMD Athlon 64 3000+

 

Er dette en normal score? siden jeg fikk også 24xx, ett sted der, med mitt 9800pro klokket til 450/380 og AMD Athlon XP @ 2.3 ghz

 

burde jeg være bekymret?

 

Edit: har forresten SP2 inne, kanskje det ødela? veit ikke jeg ass, er ganske oppgitt. Jeg er ikke helt sikker på ytelsen på de 6800 korta (NU, GT, Ultra), så jeg kan ikke helt dømme scoren selv.

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann. Jeg har nettopp handlet inn shuttle i deler for en kompis av meg :) Men det som overasket meg var score i 3dmark05 + ikke så veldig god ytelse i Tomb Raider "The angel of Darkness" som følgte med GFX kortet, den var 24xx.

 

 

Specs:

 

-POV 6800 128MB

-OCZ 1024MB EL Dual Channel optimized

-Shuttle SN85G4V2 barebone PC socket 754

-AMD Athlon 64 3000+

 

Er dette en normal score? siden jeg fikk også 24xx, ett sted der, med mitt 9800pro klokket til 450/380 og AMD Athlon XP @ 2.3 ghz

 

burde jeg være bekymret?

 

Edit: har forresten SP2 inne, kanskje det ødela? veit ikke jeg ass, er ganske oppgitt. Jeg er ikke helt sikker på ytelsen på de 6800 korta (NU, GT, Ultra), så jeg kan ikke helt dømme scoren selv.

2400 høres helt normalt ut med hardwaren din..

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt sikker jeg heller, men det er nok ikke så langt i fra en reell score det. Det er ATI sine kort som best på 3dmark 05. Et 9600XT slår et 5950 ultra klart liksom. Tror ikke du skal være så bekymra. Dessuten skal du ikke basere ytelsen på 3dmark. Det er spill som er viktig. Det med Tomb Raider spillet er at det også kjører best på ATi sine kort tror jeg. Har sett noen tester om det. Husker ikke helt hvor men. Kan jo ha noe med drivere også da.

Lenke til kommentar
Det er ATI sine kort som best på 3dmark 05. Et 9600XT slår et 5950 ultra klart liksom.

de kortene er jo ganske like til vanlig da, selv om 5950ultra koster MYE mer

Det er jo helt feil!

 

I spill så knuser 5950Ultra 9600XT.

Det er kun i veldig PS2.0 shader intensive applikasjoner (f.eks 3dmark05) 9600XT er i nærheten.

 

Les hw.no's test av 9800XT og 5950Ultra og se at sistnevnte er på linje med 9800XT. (ergo langt foran 9600XT)

Lenke til kommentar

ok, så er jeg kanskje ca 200 poeng unna den virkelige scoren?

 

Takk skal dere ha for svara, nå kan jeg lett puste ut ;) Var seriøst bekymra, fordi jeg tok jobben for å bygge PC og så blei det ikke sånn som planlagt. Kan ikke overklokke siden det er en shuttle, og CPU temp ligger på rundt 58 idle :p Men det funker greit uansett, load temp ble ikke så mye høyre. Jeg måtte bruke den medfølgene pastaen, fordi jeg hadde ikke AS :S men jau.

 

Nå ble jeg seriøst lettet ;) Takk skal dere ha!

 

Edit: Leif er en kjekk kar...

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar
Installere den nye 66.81 drivern fra nvidia (ligger på FTPen til nvidia), og fikk 3110 i 3dmark05 :) Nå er jeg fornøyd ;) FarCry gikk faktisk mye bedre og, så nå er problemet løst.

Husk at både Nvidia og Ati har tukla med driverne sine slik at resultate hoppet i 3dmarks er bedre enn de virklige resultatene.. :roll:

Lenke til kommentar
Husk at både Nvidia og Ati har tukla med driverne sine slik at resultate hoppet i 3dmarks er bedre enn de virklige resultatene.. :roll:

Assa, det er jo en grense for hvor mye de kan tweake driverne for å oppnå bedre 3dmarks også da, uten å miste kvalitet. Tror nesten den gigantiske forskjellen på ati og nvidia i 3dmark05 må være noe mer enn bare drivertweaks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...