Gå til innhold

Hva med å innføre undertitler igjen?


Anbefalte innlegg

Dette forumet stiller et sterkt krav til at emnetitelen skal beskrive hele innholdet i posten. Greit nok, men det er søren klype ikke så lett når man ikke kan ha mer enn 40 tegn i topicen.

 

På en annen side hadde det ikke sett pent ut hvis den skulle inneholde mer enn 40 tegn.

 

Så det skal jeg altså ikke krangle på.

 

Men det jeg kunne sett for meg var at vi hadde innført undertitler igjen, som en ekstra emnebeskrivelse. Nå som vi har tre-ords-reglen som gjør at man må ha maks tre ord i emnetittelen ville fjernet det som var det største problemet med undertittlene, at folk skrev en ting også resten av saken i undertitlene.

 

Slik at tråden kunne bli seende slik ut:

 

T610

problemer med å sende sms, telefonen henger seg opp.

 

Skulle vi prøvd å lage tilsvarende tittel med dagens sak måtte den bli slik:

Problemer med T610 - telefonen henger seg opp når man skal sende SMS.

 

Men vent, det får vi jo ikke plass til, så da må den bli slik:

 

Problemer med T610 - telefonen henger seg opp når

 

Er det særlig beskrivende? Nei. Hele problemet fremstilles ikke.

 

Men sett at vi hadde hatt undertittler, da kunne jo den blitt slik:

 

Problemer sms-sendig på T610

Telefonen henger seg opp når man prøver

 

Hvilket alternativ synes dere beskriver tråden best?

 

Saken er jo den at når vi har tre-ors-regelen vil ingen f. eks skrive bare "T610".

Problemet er borte! Og hvis de prøvde det kunne de få opp en feilbeskjed som forklarte hvorfor man måtte ha tre ord i emnetittelen. Jeg trur ikke det ville blitt noe stort problem - og jeg synes vi skal gi det en sjangse. Fungerer det ikke kan forumstyret bare true med at de blir fjernet igjen, hvis de ser det ikke fungerer.

 

Så hva sier dere folkens? :)

 

edit:

 

Sånn Holger? :dontgetit:

Endret av INGaR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes vi ikke skal innføre undertitler (med én t) igjen. Det var et ekstremt fåtall personer som brukte de på den måten som de skulle brukes, og det hindret effektiv søk gjennom forumet.

 

Jeg synes også at tre-ords-regelen er et bra tiltak. Problemet er at mange brukere nekter å bruke tid på et godt emne, de bare skriver nonsens for å fylle kravet. Dette vil nok ikke løse seg ved å tillate undertitler.

Lenke til kommentar

QUOTE (DesertGlow @ 17/10/2004 : 13:07)
Problemet med undertittel er at det ikke kommer opp i alle sammenhenger, og da blir ditt forslag med "T610" som hovedtittel helt håpløst.

Nei nei nei, det var ikke sånn jeg mente.

 

QUOTE
T610
problemer med å sende sms, telefonen henger seg opp.

 

Dette var slik det pleide å se ut før, og som var problemet at det ble fjernet?

 

Men med treordsregelen vil man få en feilbeskjed (som er begrunnet, at man må ha minst tre ord i emnetittelen)

 

Og titlene vil se slik ut:

 

QUOTE
Problemer sms-sendig på T610
Telefonen henger seg opp når man prøver

 

(Som jeg mener ser klart best ut)

Lenke til kommentar

Tre-ord-regel eller ei, dette VIL føre til mer misbruk slik vi så var tilfellet før. Hvis man har litt kreativitet kan man enkelt lage et beskrivende emne på <40-50 bokstaver. For å ta T610-eksempelet:

T610 - henger seg opp ved SMS-sending

Dropp ord som "problemer med" og annen strengt tatt overflødig snikksnakk så går det greit. Hvis du skriver at telefonen henger seg opp ved SMS-sending skal det vel ikke så mye IQ til å skjønne at det er et problem?

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Mulig jeg tenker litt galt her nå, men for meg virker det som om argumentet om at den ikke søker igjennom undertittelen være litt svakt, siden "Søk hele innlegget" er markert som default. Da skulle man tro at du ville finne det uansett om emnet er "T610" og undertittelen er "problemer med å sende sms, telefonen henger seg opp", da den samme informasjonen mest sannsynlig ville stått i innlegget anyway.'

 

EDIT: Just for the record, jeg støtter fjerning av undertittel, mao la det være sånn som det er nå.

Endret av Dingot0m
Lenke til kommentar

QUOTE
Problemer sms-sendig på T610
Telefonen henger seg opp når man prøver

Hadde du fått alle til å skrive denne typen emnefelt, så skulle jeg støtter deg

 

 

QUOTE
T610 . .
problemer med å sende sms, telefonen henger seg opp.

Er nok nærmerer realiteten.

 

Slik jeg ser det legger du en utopisk tankegang til grunne for forslaget ditt, og jeg vet av erfaring at det ikke kommer til å fungere.

 

Men, i en perfekt verden; for all del!

Lenke til kommentar

QUOTE (INGaR @ 17/10/2004 : 21:32)
QUOTE (enden @ 17/10/2004 : 21:01)
QUOTE
T610 . .
problemer med å sende sms, telefonen henger seg opp.

Er nok nærmerer realiteten.

nei nei nei. Sender man den meldingen får man opp en feilbeskjed siden emnetittelen må inneholde tre ord. Skjønner? :)

Niks. Se nøye så ser du to punktum med mellomrom mellom. Dette tolkes som tre ord:

"T610" + "." + "." = 3 ord.

Lenke til kommentar

QUOTE (DesertGlow @ 17/10/2004 : 13:07)
Har du behov for undertittel så kan du prøre "Redigere emnets tittel".

Som moderator/admin fungerer det nok bra, men for oss vanlige brukere så er det litt verre siden vi ikke har tilgang til det ;) (eller er det noe jeg har oversett?)

 

Anyways: å innføre undertitler igjen er bare dumt, da kommer elendige topics tilbake igjen. Det som kanskje hadde vært noe er å bare la de med fartstid over 1mnd ha tilgang til undertitler eller noe i den duren slik at nye brukere må lære seg til å skrive gode topicer før de får tilgang til undertitler.

Lenke til kommentar

Hvis man må ha minst åtte bokstaver, og tre mellomrom i emnetittelen trur jeg faktisk ikke det er mulig at det vil bli et problem at folk ikke greier å beskrive nok.

 

ingen som lager en slik tittel:

 

T610. . ..

Problemer med å sende SMS, telefonen henger seg opp bla bla bla..

 

Synes vi skal prøve det ut :)

Lenke til kommentar

QUOTE (INGaR @ 22/10/2004 : 11:59)
ingen som lager en slik tittel:

T610. . ..
Problemer med å sende SMS, telefonen henger seg opp bla bla bla..

Aldri si aldri ;) I dette tilfellet ser jeg for meg følgende

HJEEEEEEEELP MED T610!!!!!!!!1

Problemer med å sende SMS, telefonen henger seg opp osv.

 

Må jo huske på at noen brukere rett og slett ikke skjønner at topic skal inneholde noe fornuftig. Et god eksempel er "Ga le hus" som jeg så et sted her.

Lenke til kommentar

QUOTE (Atpn @ 22/10/2004 : 12:58)
Må jo huske på at noen brukere rett og slett ikke skjønner at topic skal inneholde noe fornuftig. Et god eksempel er "Ga le hus" som jeg så et sted her.

ja, noen skjønner det ikke. Noen lager dårlige topics uansett.

 

at en bruker starter med en slik tittel:

HJEEEEEEEELP MED T610!!!!!!!!1

 

også lager et så beskrivende undertittel som under er bare svada. kanskje en av tusen gjør det.

 

Problemer med å sende SMS, telefonen henger seg opp osv.

Endret av INGaR
Lenke til kommentar

QUOTE (DesertGlow @ 22/10/2004 : 17:33)
Det er egentlig ganske meningsløst å diskutere dette. All erfaring tyder på at en alt for stor andel ikke klarer å bruke dette korrekt. At du er fornuftig nok til å bruke det riktig forandrer ikke på saken.

Vel, erfaringen din er vel bygd opp uten treordsregelen? Hvis får minst åtte bokstaver, og minst tre mellomrom trur jeg ikke det vil være noen problemer med undertitler. Eller er du uenig? Og hvorfor det?

Lenke til kommentar

QUOTE (INGaR @ 22/10/2004 : 17:39)
QUOTE (DesertGlow @ 22/10/2004 : 17:33)
Det er egentlig ganske meningsløst å diskutere dette. All erfaring tyder på at en alt for stor andel ikke klarer å bruke dette korrekt. At du er fornuftig nok til å bruke det riktig forandrer ikke på saken.

Vel, erfaringen din er vel bygd opp uten treordsregelen? Hvis får minst åtte bokstaver, og minst tre mellomrom trur jeg ikke det vil være noen problemer med undertitler. Eller er du uenig? Og hvorfor det?

Jeg ser rett og slett at ting har blitt betydelig bedre etter at dette ble fjernet. Samtidig er ikke behovet så alt for stort for å faktisk ha den der. Problemet i dag er ikke at folk har for mye å skrive i sine topics.

Lenke til kommentar

QUOTE
Jeg ser rett og slett at ting har blitt betydelig bedre etter at dette ble fjernet.

 

jada, men med minsttremellomromogminståttebokstaveriemnetittelenregelen trenger det ikke bli dårligere enn det er i dag, heller mye bedre. Eller er du uenig?

 

QUOTE
Samtidig er ikke behovet så alt for stort for å faktisk ha den der.

 

Men det er der, og det er bedre å ha de der enn ikke å ha de der hvis det ikke fører til at emnetittelene faktisk ikke blir dårligere. Eller er du uenig?

 

QUOTE
Problemet i dag er ikke at folk har for mye å skrive i sine topics.

 

Når hele innholdet i tråden skal oppsumeres i topicen kan det fort bli endel å skrive :) Eller er du uenig?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...