Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

får ikke koblet til adsl.


Anbefalte innlegg

hei,.

 

har netopp mottat ADSL fra Eidsiva, 700/256.

også på det brevet som fulgte med står det: "ADSL vil være tilgjengelig i løpet av 8. oktober 2004. dere kan etter denne datoen koble dere opp mot internett gjennom det vedlagte ADSL modemet."

 

så, kl. 00.05 prøvde jeg å koble meg til, men etter lang ventetid(ca 20 sek) fikk jeg beskjed om at den eksterne datamskinen ikke svarer.

har prøvd igjen med jevne mellomrom helt fram til nå. men får bare samme meldingen.

 

så det jeg lurer på er:

 

- er det noe med meg eller mitt? har gjort akkurat det som står i bruksanvisningen.

- eller ligger feilen hos Eidsiva?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"ADSL vil være tilgjengelig i løpet av 8. oktober 2004" Da snakker ikke ISP om at du 5minutter inn i den 8okt kan koble deg til men i løpet av dagen som kan like så godt være klokken 17:00 .

 

Telenor sin montør må på tilkoblingsdatoen inn i sentralen å koble til ditt trådpar , ISP på sin side må konfigurere sitt system opp mot ditt modem/router .

 

Og desverre så svikter ting til tider som gjør at ting skjærer seg litt . Som @agvg sier så må du finne ut om du har sync med sentralen , det vil si at alle lamper lyser som de skal .

 

Modem/router på sin side er helt sikkert satt opp med DHCP slik at din nettverksforbindelse må stå klar til å motta IP og om det er snakk om en router og eventuell PPPoE så er denne helt klart satt opp fra ISP .

 

Kan det være en Zyxel 650 du har fått ? Selv om lampene lyser som de skal kan det også hende at ISP ikke har gjort sin jobb godt nok enten på modem/router eller på eget utstyr som DSlam i sentralen eller bla bla ..

 

Bedre å ta kontakt direkte med din ISP siden det ser ut som feilen ligger hos dem ut i fra din beskrivelse .

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Lenge siden noen har nevnt noe her, men jeg bor på Toten og har Eidsiva 700/256

Bare irriterer meg at de har veldig mye nedetid, og noen ganger er jeg ikke sikker på om de har nedetid i det heletatt, for hvis internetten blir plutselig brutt, altså at strømledningen til adsl modemet faller ut, så kan det ta ei god stund til jeg kommer på nettet igjen.

Men har da adsl, som er bedre enn modem uansett :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...