Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hurra! Jeg har VERDENS kraftigste BlueTooth enhet


Anbefalte innlegg

Skal bare nevne at en burde ikke leke med microbølge-kanoner. Du kan ikke sikte den inn direkte på en mobile telefon i en persons lomme. Du vil treffe hele personen. Dette kan skape problemer, hele kroppen blir varmet opp, og selv om de ytre delene av kroppen ikke får problemer med en gang så vil indre organer få store problemer (magen, blæra, etc...) på grunn av oppvarmingen. Andre ting kan også skje; celler kan muterer, noe som kanskje ikke skaper problemer med en gang, men senere (kreft, etc...), en kan bli steril, etc...

 

Så microbølge kanoner er farlige, det er best å holde seg unna dem.

Phuu.. glad at du fortalte meg at det kunne skade mennesker og dyr!

 

Hadde mine mistanker om at det kunne være farlig ;)

Vet ikke helt om du er seriøs, men en microbølgeovn er vel antakelig ikke sterk nok til å gjøre noe særlig skade på ett meneske over slike avstander. Jeg vet ikke dette sikkert, men folk har en tendens til å overdrive skadene av stråling.

 

AtW

Helt enig at det er mye propaganda og også mange folk som overdriver i sine uttalelser om hvor farlig ditt og datt er..

 

Men tror nok 900W som i tillegg fokuseres i en bestemt retning ikke er helt bra for å si det sånn, tviler ikke at det sikkert kunne føles ubehagelig for en person som stod 50meter unna..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal bare nevne at en burde ikke leke med microbølge-kanoner. Du kan ikke sikte den inn direkte på en mobile telefon i en persons lomme. Du vil treffe hele personen. Dette kan skape problemer, hele kroppen blir varmet opp, og selv om de ytre delene av kroppen ikke får problemer med en gang så vil indre organer få store problemer (magen, blæra, etc...) på grunn av oppvarmingen. Andre ting kan også skje; celler kan muterer, noe som kanskje ikke skaper problemer med en gang, men senere (kreft, etc...), en kan bli steril, etc...

 

Mohaha må skaffe en sånn må skaffe en sånn. neida det hadde ikke vært så arti viss alle de folkan på vgs skulle bli steril før dem va ferdig :p

 

Men det va en genial ting du hadde mekka der. gratullere med en kraftig bt :D

Endret av jonathankrane
Lenke til kommentar
Skal bare nevne at en burde ikke leke med microbølge-kanoner. Du kan ikke sikte den inn direkte på en mobile telefon i en persons lomme. Du vil treffe hele personen. Dette kan skape problemer, hele kroppen blir varmet opp, og selv om de ytre delene av kroppen ikke får problemer med en gang så vil indre organer få store problemer (magen, blæra, etc...) på grunn av oppvarmingen. Andre ting kan også skje; celler kan muterer, noe som kanskje ikke skaper problemer med en gang, men senere (kreft, etc...), en kan bli steril, etc...

 

Så microbølge kanoner er farlige, det er best å holde seg unna dem.

Phuu.. glad at du fortalte meg at det kunne skade mennesker og dyr!

 

Hadde mine mistanker om at det kunne være farlig ;)

Vet ikke helt om du er seriøs, men en microbølgeovn er vel antakelig ikke sterk nok til å gjøre noe særlig skade på ett meneske over slike avstander. Jeg vet ikke dette sikkert, men folk har en tendens til å overdrive skadene av stråling.

 

AtW

Helt enig at det er mye propaganda og også mange folk som overdriver i sine uttalelser om hvor farlig ditt og datt er..

 

Men tror nok 900W som i tillegg fokuseres i en bestemt retning ikke er helt bra for å si det sånn, tviler ikke at det sikkert kunne føles ubehagelig for en person som stod 50meter unna..

Genialt våpen mot rotter? :p

Lenke til kommentar

Ok nå vet jeg ikke hvilke avstander det er snakk om, men mobiletelefoner ligger på (sånn ca her i europa) 900Mhz, 1800Mhz og 1900Mhz og mobiltelefonene har en effekt på noen få watt (900 Mhz kan ha en effekt på opptil 2 Watt. Nå ligger en mikrobølgovn på sånn ca 2450 Mhz som ikke er så langt unna mobiltelefonene, men den har en effekt på 900W som er ganske mye. Og om du forsterker det enda mer så...

Ok vi har alle hørt mobil stråler er farlige, og de er bare på noen watt, tenk deg da en microbølgovn på 900W (ja, jeg vet det er en forskjell på ca 550-1550 Mhz mellom mircobølgovn og mobiltelefon). Mikrobølgovner er ganske kraftfulle, og derfor er de laget så tett, de skal ikke lekke ut bølger, men de gør det (ca 1-5 mw/cm^2).

Dessuten så finnes det studier som beviser at om en er i lengre tid utsatt for disse bølgene så vil det opstå problemer som ikke er relater til oppvarmingen av kroppen (altså skader som ikke har skjedd på grunn av at kroppen har blitt varmet opp av microbølgene).

Dette betyr at selv om lekasjen som mikrobølgeovner ikke er nok til å varme opp kroppen og å skape problemer på denne måten, så vil det alikevel skape problemer etter at du har vært utsatt for den i lengre tid. Det er derfor altid bra å holde eg minst en arms lengde unna mikrobølgovnen når den står på (er på).

Så selv om du ikke skader noen på grunn av avstanden, så vil personer som du utsetter for mikrobølger i lang tid forsatt være i en risiko for å få skader/problemer.

 

Tenk deg hvordan det ville vært å være inni i en mikrobølgovn som står på før du prøver deg på dette. Og hvis du forsatt skal prøve deg (noe jeg vil helst ikke anbefale) så vil du måtte ta alle variabler (avstand, tetthet, absorbering, krummingen på parabolen, etc...) or regne ut slik at du vet hva som kommer å skje på forhånd og deretter forsikre deg at både du og andre ikke er i fare (jeg vil anbefale å passe på at ingen er der, i det heletatt)

Endret av inzyr
Lenke til kommentar
Ok nå vet jeg ikke hvilke avstander det er snakk om, men mobiletelefoner ligger på (sånn ca her i europa) 900Mhz, 1800Mhz og 1900Mhz og mobiltelefonene har en effekt på noen få watt. Nå ligger en mikrobølgovn på sånn ca 2450 Mhz som ikke er så langt unna mobiltelefonene, men den har en effekt på 900W som er ganske mye. Og om du forsterker det enda mer så...

Ok vi har alle hørt mobil stråler er farlige, og de er bare på noen watt, tenk deg da en microbølgovn på 900W (ja, jeg vet det er en forskjell på ca 550-1550 Mhz mellom mircobølgovn og mobiltelefon). Mikrobølgovner er ganske kraftfulle, og derfor er de laget så tett, de skal ikke lekke ut bølger, men de gør det (ca 1-5 mw/cm^2).

Dessuten så finnes det studier som beviser at om en er i lengre tid utsatt for disse bølgene så vil det opstå problemer som ikke er relater til oppvarmingen av kroppen (altså skader som ikke har skjedd på grunn av at kroppen har blitt varmet opp av microbølgene).

Dette betyr at selv om lekasjen som mikrobølgeovner ikke er nok til å varme opp kroppen og å skape problemer på denne måten, så vil det alikevel skape problemer etter at du har vært utsatt for den i lengre tid. Det er derfor altid bra å holde eg minst en arms lengde unna mikrobølgovnen når den står på (er på).

Så selv om du ikke skader noen på grunn av avstanden, så vil personer som du utsetter for mikrobølger i lang tid forsatt være i en risiko for å få skader/problemer.

 

Tenk deg hvordan det ville vært å være inni i en mikrobølgovn som står på før du prøver deg på dette. Og hvis du forsatt skal prøve deg (noe jeg vil helst ikke anbefale) så vil du måtte ta alle variabler (avstand, tetthet, absorbering, krummingen på parabolen, etc...) or regne ut slik at du vet hva som kommer å skje på forhånd og deretter forsikre deg at både du og andre ikke er i fare (jeg vil anbefale å passe på at ingen er der, i det heletatt)

1. Telfonen er 1 cm fra hodet ditt, det er ikke mikroen.

 

2. Jeg vil gjerne se disse bevisene for ikke varmerelaterte-skadene. Og deres art.

 

Forøvrig er jeg enig i at om man ikke vet hva som blir konsekvensene, så er det best å ta det med ro.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Ting som jeg sa lengre oppe

1. Telfonen er 1 cm fra hodet ditt, det er ikke mikroen.

 

2. Jeg vil gjerne se disse bevisene for ikke varmerelaterte-skadene. Og deres art.

 

Forøvrig er jeg enig i at om man ikke vet hva som blir konsekvensene, så er det best å ta det med ro.

 

AtW

RT1. Jeg vet det, derfor skrev jeg at jeg ikke viste om hvilke avstander det var snakk om og det var også defor jeg nevnte at han burde regne ut hvor mye av effekten avtar over avstand, slik at han vet hvor nærme det går å komme før en får problemer.

 

RT2. Vel de studiene jeg referrerte til er noen 10 år gamle (men de er ikke utdaterte). Det finnes også studier som er gjort etter at vi nådde 2000 tallet, som beviser det samme. Har ikke tid til å gå dypere innpå dette, men jeg tror ikke det er så vansklig å finne noe om det, hvis du virkelig er interesert i dette.

 

Og selv om noen er ansvarlige, så er desverre ikke alle det, noe som ender opp i uheldige situasjoner.

 

Jeg vet at kanskje noen ikke helt er enig med meg, men selv om de ikke er det, så er det å sette seg selv eller noen andre i fare veldig dumt og jeg synes at med mindre dette er et forsøk/experiment som dokumeneters og utgis, så er det ikke vært å ta sjansen.

Lenke til kommentar
Når jeg satt på flyplassen i stavanger fant jeg 5 telefoner nesten hele tiden :)

drev og sendte dem masse kontakter :p hørte sånne mobillydere hele tiden

Ha ha. er sikker på at det ble mange irriterte folk som tror at telefonen deres har klikka.

jepp :)

var en fyr med P900 som jeg sendte masse dritt til :p

han drev og så seg rundt :dribble::dribble::dribble::dribble:

Lenke til kommentar
Når jeg satt på flyplassen i stavanger fant jeg 5 telefoner nesten hele tiden :)

drev og sendte dem masse kontakter :p hørte sånne mobillydere hele tiden

Ha ha. er sikker på at det ble mange irriterte folk som tror at telefonen deres har klikka.

jepp :)

var en fyr med P900 som jeg sendte masse dritt til :p

han drev og så seg rundt :dribble::dribble::dribble::dribble:

Var det DU som sendte meg dritt?? Din /&)&¤(¤. :realmad::realmad:

 

 

 

 

 

 

 

He he. bare kødd

Lenke til kommentar
Regner med at Hardware får eksklusiv rett til å være med på et WR-forsøk :)

 

Dritkul mod!

Selvfølgelig! Men først må logistikken og planleggingen være klar.. trenger en medhjelper som er litt ok i "toppen" og som forstår hva som skal foregå..

 

..ikke så mange av vennene mine som har peil på slike saker ;-)

Lenke til kommentar
AricOC: Bor du i oslo området?

Vel, ikke akkurat så veldig glad for at noen skulle vite hvor jeg bor o.l

 

Gjør ikke så veldig gale ting med utstyret mitt, men kan fort få seg juling hvis nabolaget fant ut at det var helt andre saker enn viasat jeg fikk inn med antenna mi..

 

Har aldri sniffet pakker, knekket kryptering eller klonet mac i den hensikt å skaffe opplysninger, jeg er wifi entusiast og også av den typen som bare må gjøre dette for å bevise for meg selv at jeg "klarte" det..

 

Har bakgrunn med radioteknologi gjennom utdannelsen min, og kan vel ikke sies å være den største trusselen til samfundet..

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...