Gå til innhold

Statsbudsjettet 2005 lagt frem


Anbefalte innlegg

Unnskyld meg men dette er det største sprøyt som noen gang er skrevet , orker derfor ikke kommentere det , da det i seg selv er så latterlig at det ikke fortjener kommentar.

Er dette din holdning/mening i det virkelige liv så er det virkelig synd . :thumbdown:  :thumbdown:  :thumbdown:  :thumbdown:

Snekker'n begynner å miste grepet. Ro deg heller ned og kommentèr fremfor å frita deg fra å svare gjennom å avfeie det som "sprøyt".

Nei jeg mister ikke grepet og er helt rolig , men det der var så latterlig at det ikke er noe å kommentere .

Har tross alt så mange år på baken i det aktive yrkesliv , både som annsatt og som firmaeier at jeg vet hvor skoen trykker .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei jeg mister ikke grepet og er helt rolig , men det der var så latterlig at det ikke er noe å kommentere .

Har tross alt så mange år på baken i det aktive yrkesliv , både som annsatt og som firmaeier at jeg vet hvor skoen trykker .

Vel, du kan være helt sikker på at det er flere her enn deg med mange år bak seg i arbeidslivet. Det er derimot ingen automatikk i at vi alle deler dine synspunkter på hvor skoen egentlig trykker.

Lenke til kommentar
Savner flere gode forslag på hvordan staten skal få INN penger.

Her kommer endel forslag på skatter som enten har vært eller er andre steder i verden:

 

Skatt på anntall piper (England)

Skatt på anntall vinduer (England)

avgift etter anntall familiemedlemmer, fødsler, skjegg, de som ikke er døpt, de som ikke er medlem av statskirken (Russland)

 

I tillegg kunne man legge skatter på andre ting som:

dødsfall

anntall piercinger, tattoveringer

anntall hull i ørene

avgift etter lengden på håret

avgift etter lengen på neglene

avgift etter høyde og vekt

avgift etter karakterer på ungdomsskolen

avgift etter husets høyde over vannet

avgift etter antal timer med søvn

avgift etter hvor godt syn man har

avgift etter hvor god hørsel man har

avgift etter hvor fort man springer 100 meteren

avgift etter hudfarge

avgift etter anntall husdyr

 

Med unntak av de jeg har listet opp, har vel Norge avgift på alt annet.

Vi får bare håpe at ingen politikere ser denne listen.

Lenke til kommentar

Synes statsbudsjettet er helt greit jeg. 1% mer i moms? Hva er det.. 1 krone på hundrelappen. 10 kroner på 1000-lappen.. Er det noen som egentlig merker det? I doubt it. I tillegg øker toppskatten og frikortgrensen. Atpåtill fjernes eiendomsskatten. Javist nyter de rikeste godt av statsbudsjettet, men de som har litt mindre nyter også godt av det..

 

Når man ser på helheten i det er det jo egentlig en dråpe i havet som de krangler om. Er nesten så man kan begynne å undres om de krangler bare for å krangle for å få opprettholde de politiske partiene. :]

Lenke til kommentar

Ja det er mye , om du hadde ca 7-8000 utbetalt for mnd og bodde i leilighet der du skulle forsvare leie, forsikring , strøm , mat , klær osv osv så hadde sikkert ikke du brydd deg det spøtt om du fikk enda mindre å rutte med . :roll:

Har du i det hele tatt prøvd å forsørge deg selv??

Jeg lever på mindre penger enn det i måneden, og jeg har husleie, forsikring, telefon og internett. Hva er poenget ditt?

Lenke til kommentar
Nei jeg mister ikke grepet og er helt rolig , men det der var så latterlig at det ikke er noe å kommentere .

Har tross alt så mange år på baken i det aktive yrkesliv , både som annsatt og som firmaeier at jeg vet hvor skoen trykker .

Vel, du kan være helt sikker på at det er flere her enn deg med mange år bak seg i arbeidslivet. Det er derimot ingen automatikk i at vi alle deler dine synspunkter på hvor skoen egentlig trykker.

Nei det er jeg klar over ,men en må få lov å si sin mening uten å bli neddynget med usakligheter .

De fleste som ikke mener dette stadsbudsjettet er sosialt urettferdig er folk som tjener grovt med penger , da snakker jeg om folk med hus, famile og utgifter, kort sagt folk som lever i det virkelige liv .

Lenke til kommentar
De fleste som ikke mener dette stadsbudsjettet er sosialt urettferdig er folk som tjener grovt med penger ,

Appell til motiv. Et standpunkt blir ikke galt av at den som hevder det har penger i banken.

 

Forøvrig har du rett i at statsbudsjettet er urettferdig, men det er ikke fordi det «tar fra de fattige og gir til de rike». Det er urettferdig fordi det bygger på prinsippet om at evne er plikt og behov er rett – prinsippet om at produktive mennesker skal være slaver for uproduktive mennesker. Dette er antitesen til rettferdighet.

Endret av PelsJakob
Lenke til kommentar
Synes statsbudsjettet er helt greit jeg. 1% mer i moms? Hva er det.. 1 krone på hundrelappen. 10 kroner på 1000-lappen.. Er det noen som egentlig merker det? I doubt it. I tillegg øker toppskatten og frikortgrensen. Atpåtill fjernes eiendomsskatten. Javist nyter de rikeste godt av statsbudsjettet, men de som har litt mindre nyter også godt av det..

 

Når man ser på helheten i det er det jo egentlig en dråpe i havet som de krangler om. Er nesten så man kan begynne å undres om de krangler bare for å krangle for å få opprettholde de politiske partiene. :]

 

Som kjent , drypper det lenge nok begynner det å renne .

Det store problemet her er at de med minst til stadighet blir sittende igjen med mindre menst de som har mye får mer, en plass går grensen .

For en som er ufør/minstepensjonist er inntekten rundt 100 000 kr , hvor langt kommer du med det i dag , i tillegg er det akkurat disse som har størst utgifter til lege, medisin og annet nødvendig utstyr .

Prøv selv å leve for det beløpet , ta 100 000 betal skatt , husleie , forsikring , strøm og komunale avgifter, se så hvor mye du har igjen til mat, klær og andre livsnødvendigheter . Tror det blir magert ja .

Så skal disse få mindre menst dem som har så mye at de ikke engang registrerer at barnetrygden kommer på konto få mer .

Er dette riktig ?? For de som mener det vil jeg påstå ikke har anelse om hva solidaritet er ei heller har de opplevd hva det vil si og måtte gi avkall på mye av det vi andre tar som en selvfølge .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Unnskyld meg men dette er det største sprøyt som noen gang er skrevet , orker derfor ikke kommentere det , da det i seg selv er så latterlig at det ikke fortjener kommentar.

Er dette din holdning/mening i det virkelige liv så er det virkelig synd . :thumbdown:  :thumbdown:  :thumbdown:  :thumbdown:

Snekker'n begynner å miste grepet. Ro deg heller ned og kommentèr fremfor å frita deg fra å svare gjennom å avfeie det som "sprøyt".

Det kommer ikke annet enn sprøyt fra denne PelsJakob. Denne personen burde heller slutta seg til en gjeng gorillaer eller en annen gruppe i dyreverdenen for å teste de sterkestes rett i praksis. Stakars mannen må ha problemer med å sove om natta fordi han lever i denne tvangsverdenen...

Endret av Kamerat
Lenke til kommentar
Unnskyld meg men dette er det største sprøyt som noen gang er skrevet , orker derfor ikke kommentere det , da det i seg selv er så latterlig at det ikke fortjener kommentar.

Er dette din holdning/mening i det virkelige liv så er det virkelig synd . :thumbdown:  :thumbdown:  :thumbdown:  :thumbdown:

Snekker'n begynner å miste grepet. Ro deg heller ned og kommentèr fremfor å frita deg fra å svare gjennom å avfeie det som "sprøyt".

Det kommer ikke annet enn sprøyt fra denne PelsJakob. Denne personen burde heller slutta seg til en gjeng gorillaer eller en annen gruppe i dyreverdenen for å teste de sterkestes rett i praksis. Stakars mannen må ha problemer med å sove om natta fordi han lever i denne tvangsverdenen...

Men Kamerat da, trodde ikke du kunne enes med noen som faktisk _jobber_ for pengene sine.. ;)

Lenke til kommentar
Så skal disse få mindre menst dem som har så mye at de ikke engang registrerer at barnetrygden kommer på konto få mer .

De som tjener mest får ikke noe som helst. De blir frastjålet mindre.

 

Er dette riktig ?? For de som mener det vil jeg påstå ikke har anelse om hva solidaritet er

De som motsetter seg tyveri vet altså ikke hva solidaritet er? Vel, det er lett å være solidarisk med andre sine penger.

Lenke til kommentar
Unnskyld meg men dette er det største sprøyt som noen gang er skrevet , orker derfor ikke kommentere det , da det i seg selv er så latterlig at det ikke fortjener kommentar.

Er dette din holdning/mening i det virkelige liv så er det virkelig synd . :thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Hvis du ikke har noe konstruktivt å komme med er det bedre om du holder fingrene unna tastaturet.

Lenke til kommentar
Det kommer ikke annet enn sprøyt fra denne PelsJakob.

:roll:

 

Denne personen burde heller slutta seg til en gjeng gorillaer eller en annen gruppe i dyreverdenen for å teste de sterkestes rett i praksis.

Jeg er imot tvang; du er for tvang. Hvem er det som er tilhenger av jungelens lover?

 

Jeg er tilhenger av et samfunn der alle mellommenneskelige forhold er frivillige, der enhver må bruke fornuften som sitt redskap for å overbevise andre. Du er for et samfunn der tvang er legitimt så lenge man er i flertall. Hvem er det som er tilhenger av den sterkestes rett?

Lenke til kommentar
For en som er ufør/minstepensjonist er inntekten rundt 100 000 kr , hvor langt kommer du med det i dag , i tillegg er det akkurat disse som har størst utgifter til lege, medisin og annet nødvendig utstyr .

Prøv selv å leve for det beløpet , ta 100 000 betal skatt , husleie , forsikring , strøm og komunale avgifter, se så hvor mye du har igjen til mat, klær og andre livsnødvendigheter . Tror det blir magert ja .

Så skal disse få mindre menst dem som har så mye at de ikke engang registrerer at barnetrygden kommer på konto få mer.

Disse får ikke mindre. De vil bli sittendes igjen med mer enn de gjorde før statsbudsjettet.

Lenke til kommentar
Jeg er imot tvang; du er for tvang. Hvem er det som er tilhenger av jungelens lover?

 

Jeg er tilhenger av et samfunn der alle mellommenneskelige forhold er frivillige, der enhver må bruke fornuften som sitt redskap for å overbevise andre. Du er for et samfunn der tvang er legitimt så lenge man er i flertall. Hvem er det som er tilhenger av den sterkestes rett?

Jepp, jeg og flertallet i dette landet er en haug med sadomachosistiske aper som nyter det å tvinge andre og selv bli tvunget. Er vi enige nå kanskje?

Endret av Kamerat
Lenke til kommentar
Unnskyld meg men dette er det største sprøyt som noen gang er skrevet , orker derfor ikke kommentere det , da det i seg selv er så latterlig at det ikke fortjener kommentar.

Er dette din holdning/mening i det virkelige liv så er det virkelig synd . :thumbdown:  :thumbdown:  :thumbdown:  :thumbdown:

Hvis du ikke har noe konstruktivt å komme med er det bedre om du holder fingrene unna tastaturet.

Den jeg skrev der er faktisk mye mer konstruktiv en den den var linket til , har en misstanke om at her er mange som utaler seg ,kun på grunnlag av hva de henter i paappas lommebok . :roll:

En rask titt på dine innlegg viser vel ikke direkte at du selv er så konstruktiv , så før du oppfordrer andre til å ligge unna tastaturet så bør du muligens brenne ditt :roll:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
For en som er ufør/minstepensjonist er inntekten rundt 100 000 kr , hvor langt kommer du med det i dag , i tillegg er det akkurat disse som har størst utgifter til lege, medisin og annet nødvendig utstyr .

Prøv selv å leve for det beløpet , ta 100 000 betal skatt , husleie , forsikring , strøm og komunale avgifter, se så hvor mye du har igjen til mat, klær og andre livsnødvendigheter . Tror det blir magert ja .

Så skal disse få mindre menst dem som har så mye at de ikke engang registrerer at barnetrygden kommer på konto få mer.

Disse får ikke mindre. De vil bli sittendes igjen med mer enn de gjorde før statsbudsjettet.

Javel, vis meg det regnestykket da, for da er du den første som får det til .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...