Gå til innhold

Enda en gang, noen bedre?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husk at han har traumer og at alt er Bush sin feil. Her ser vi et godt eksempel på hvordan våre kjære nyeandsmenn tar opp vår kulturarv, i dette tilfelle moraknivtradisjon fra finnmarksvidda.

For de som aldri går lei av nyheter som flott berikelse kan jeg jo i full fart liste opp et par nylige berikelser:

http://www.tk.no/nyheter/article1268752.ece

http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/09/28/409672.html

Endret av FiskePinna
Lenke til kommentar
"Angrep"? Her har tydeligvis journalisten blandet begrepene. "Beriket" er nok ordet han leter etter.

Ikke nok med det, men her begår både politiet og journalisten en rasistisk blemme som vil få etterfølger:

De opplyser mannens nasjonalitet. Jeg kan videre fortelle at alle somaliere er sunimuslimer, men det er vel ingen bombe.

Politet vet fortsatt ikke hvorfor mannen gikk til angrep med kniv.

Her burde politiet med en gang ha gått ut å sagt at det er snakk om

1) Personlig tragedie

2) Traumer

3) Utilregnelig i gjerningsøyeblikket

4) Skylde på dårlig psykiatri

5) Legge skylden på den som solgte kniven

 

Dette er med andre ord en jobb for antirasistisk senter. Bare å ringe Nadim Butt, tlf.nr. 481 19 847 :thumbup:

Endret av FiskePinna
Lenke til kommentar
Slike episoder som dette begynner å bli en regel istedet dor unntak.

hæ? Regel for hva? Jeg skjønner ikke helt hva du mener.

 

Du mener vel ikke at de fleste innvandrere er kaldblodige mordere, mens det er noen få, untakene, som er lovlydige mennesker?

Regelen: Slike episoder vil skje med gjevne mellomrom (så lenge vi ikke gjør noe seriøst med politikken på dette området).

Lenke til kommentar
Regelen: Slike episoder vil skje med jevne mellomrom (så lenge vi ikke gjør noe seriøst med politikken på dette området).

Hva kan vi gjøre for å få slutt på slike hendelser. Selvsagt vil det være vanskelig å helgardere seg helt, men en redusksjon burde være mulig. I forrige uke var det jo en som holdt på å ta med seg mange mennesker i døden. Det var bare flaks at episoden i flyet endte så godt som den gjorde.

Lenke til kommentar

To tinge jeg merker meg ofte:

Rasistiske medier, som nevner at det var en somalier. Men hvis det er en trønder sies ikke det!

Og grunnen til at vi får så mange sånne saker kan jo komme av at vi i Norge faktisk ikke er et innvandringsland for andre enn flyktninger og asylsøkere, dvs de mest ustabile. Hvorfor er det sånn? Og hva skal vi gjøre for å behandle de som kommer hit? kan jo ikke bare sende ansvaret videre, vi må gi dem oppfølging.

Lenke til kommentar
To tinge jeg merker meg ofte:

Rasistiske medier, som nevner at det var en somalier. Men hvis det er en trønder sies ikke det!

Og grunnen til at vi får så mange sånne saker kan jo komme av at vi i Norge faktisk ikke er et innvandringsland for andre enn flyktninger og asylsøkere, dvs de mest ustabile. Hvorfor er det sånn? Og hva skal vi gjøre for å behandle de som kommer hit? kan jo ikke bare sende ansvaret videre, vi må gi dem oppfølging.

La oss gjøre Norge til en internasjonal park for kriminelle og mental ustabile!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...