Gå til innhold

Grå skjerm med DivX og Windows Media Player

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et problem. Jeg har noen filmer som jeg ikke vet codecen på. Men jeg får kjørt dem i Windows Media Player; dvs jeg får lyden, men bildet blir grått.

Noen som har peiling? Installerte DivX 5.0 Amatør versjon (siden jeg ikke ville har GAIN pisset, og ikke hadde tid til å finne en pro utgave uten Gain). Er det det som er løsningen? Noen som har en versjon:)

Takker for hjelpen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde akkurat samme problem her om dagen. Brant ut noen filmer på CD-er, og da jeg skulle teste dem, så ble det grått bilde med lyd. Det som var merkelig var at hvis jeg spilte filmene fra harddisk så ble det ikke feil på bildet. Regna med at det var feil med brenninga, og prøvde igjen - samme resultat. Da begynte jeg å tenke litt og kom på at jeg noen dager tidligere hadde lagt inn NIMO Codec Pack fordi en film ble vist opp/ned. Avisnallerte og la inn Divx 3.11. Da løste det seg. Tror den Divx5 er litt "uferdig". Nå har jeg 3.11, 4.12 og AntiFreeze inne og det funker veldig bra på alt. Husk å velge nei til at Divx4 skal spille Divx3-filmer.

Og en annen ting: Når jeg starter en film, så vises først ett sekund av den forrige video-fila som ble spilt. Dette skjedde etter å ha hatt den NIMO-Pack'en inne. ***** irriterende! Noen som vet hvordan det kan fikses?

[ Denne Melding var redigert av: ebe på 2002-05-15 13:07 ]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...