Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Prosjekt CoolerMaster

-------by Doxi-------

 

I denne workloggen vil det komme bilder av arbeidet med å sette vannkjøling inn i ett Coolermaster Stacker. Det er broren min som eier pcen, men siden jeg er den eneste som har litt peiling av oss blir det meg som setter det inn.

 

Først:

2409ae3d.jpg

Her er kabinettet med den nye hardwaren. Dette er tatt mens vannkjølinga stod til lekkasje testing.

c509b111.jpg

Lite bilde av innmaten.

 

 

HW:

1c3a3ee0.jpg

Hovedkortet av typen asus e-deluxe

edd718c1.jpg

Diskene: 1x wd raptor 74,7gb 10000rpm, 3x seagate barracuda 200gb s-ata

db3e9e9d.jpg

skjermkortet er ett sapphire radeon x800xt pe

 

Vannkjøling:

 

Vannkjølinga er av typen WaterChill CPU-A Power Kit KT03A-L30/220v-10mm Antartica Dual Rad og er kjøpt på komplett.

 

Lekkasjetesting:

Ett hvert vannkjølingssett bør lekkasjetestes pga faren for vannsøl og ødelagt hw som følger ved lekkasje. Dette bør stå i 24 timer.

f77de034.jpg

b7049508.jpg

Loopen er: pumpe-Radiator-cpu-tank-pumpe

5037229b.jpg

vannblokka

f9192b72.jpg

Dette står i 24 timer med batterivann. Batterivannet er kjøpt på statoil for 25kr flaska.

 

Flere bilder kommer utover dagen.

Endret av kverna
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Update tid!

 

Siden boxed vifta satt på før var det en plate bakpå hovedkortet. Denne var limt fast, derfor: 1-2min med føner på laveste temperatur!

e6656469.jpg

Dette var jeg egentlig litt skeptisk til men siden det er gjordt før, måtte det da fungere nå også :)

9eb48507.jpg

sånn! *puh* den kom av. da kan vi begynne å montere vannblokka.

e8b60ad2.jpg

her er delene som skal inn, radiator, pumpe, tank, vannblokk og alt av slanger og tilbehør.

9761db1e.jpg

blokka montert etter bruksanvisningen.

1603566c.jpg

radiatoren med 2stk adda vifter, har ingen erfaringer med de men hvis de er gode blir de sittende. Har 2 titan vifter som kan erstatte dem.

57f4a6d0.jpg

Her er vannblokka og radiatoren satt inn i kabinettet.

Og,

21.jpg

Her er alt satt inn.. nå gjenstår det bare å fylle i vann, algemiddel og glowmotion.

26.jpg

der var det gjordt, søt farge på vannet synes nå jeg :)

23.jpg

25.jpg

vanntanken før og etter glowmotion.

 

 

 

Flere bilder utover dagen, da kommer det også noen bilder med uv lys :thumbup:

Hei!

 

Nydelig prosjekt, god orden i kabbisen!

 

Må si til broren din at han må gå igjennom www.overklokking.no og litt forum, slik at han og lærer seg litt data!

 

 

Stå på, og lykke til!

 

 

 

 

 

thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif

 

takker, får be han gjøre det! :yes:

Endret av kverna
Lenke til kommentar

Han mener : "Hvorfor har du i glowmotion, mens du ikke har plexiglass i sidedøren på kabinettet - ingen vits at det lyser for seg selv der inne"

 

Ser ut som du har veldig mye glowmotion oppi også. Hvis man har for store mengder oppi, lyser det mye dårligere enn om man holder seg til det som står spesifisert på flasken - men dette får man jo se ann med UV lys mens man heller oppi.

Lenke til kommentar

Liten bilde update!

 

27.jpg

Sry litt blurry bilde men det blei tatt i en fart :(

 

28.jpg

synes fargen på vannet i tanken blei fint, derfor tok jeg ett bilde av den :blush: That just the way I am..

 

29.jpg

Her har jeg zooma inn på vannblokka, lett å se hvor vannet går hvertfall!

 

Og det siste bildet for idag:

Lek med uv tusj :)

30.jpg

som dere ser har jeg også sølt litt glowmotion helt nederst på pekefingeren :p

Jeg hadde også litt ekstra på fingrene og neglene, ganske dekorativt faktisk :thumbup:

 

Han mener : "Hvorfor har du i glowmotion, mens du ikke har plexiglass i sidedøren på kabinettet - ingen vits at det lyser for seg selv der inne"

 

Ser ut som du har veldig mye glowmotion oppi også. Hvis man har for store mengder oppi, lyser det mye dårligere enn om man holder seg til det som står spesifisert på flasken - men dette får man jo se ann med UV lys mens man heller oppi.

 

Det kommer vindu i døra, og nå er det jo også en sidedør med netting i så man ser det veldig godt uansett.. kunne tatt ett bilde av dette men har ikke tenkt på det. Men som sagt kommer det vindu senere :)

Tror ikke jeg hadde i mer enn det stod på flaska.

Skal også skaffe en 20cm uv katode og feste den ved psu oppe ved cpu blokka. for å få litt jevnere lys da..

Endret av kverna
Lenke til kommentar

jeg tok vel litt over 3/4 av flaska oppi.. bare tok oppi til hele loopen hadde farge. da synes jeg det var greit :) kan jo legge ut bilde av sånn det var før jeg tok oppi resten:

24.jpg

før

26.jpg

etter

 

ganske stor forskjell :D

veit ikke hvor godt temperaturene har av dette, men skal tilsette litt waterwetter senere, og håpe på bedre temperaturer!

Endret av kverna
Lenke til kommentar
Har snakka med Netshop de skulle sjekke om de fikk tak i det kabinettet med sorte sidedører .

Hva med å fjerne den runde nettingen i døra og erstatte den med et vindu , kunne blitt pent det .

kabinettet finnes jo i sølv, sort og blått da så burde ikke være problem. Det var tanken men brodern har forelska seg i ett vindu han så på nettet så blir mest sannsynlig det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...