Gå til innhold

Half-Life 2 Pakker!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Og det skal bli DEILIG når HD'n ryker/kræsjer og du må vente i timesvis for å få tak i spillet igjen. Enten på grunn av feil eller treg nedlasting

Ja, jeg skal selvfølgelig informere forumet om at begge hardiskene på begge PCene mine har kræsjet, og at jeg har glemt brukernavn og passordet mitt, og at utskriften med bekreftelsen på at jeg hadde kjøpt spillet brant opp, sammen med resten av leiligheten min.

Det er hyggelig at noen av forumets medlemmer så gledelig sprer sin skadefryd. Noen må jo vise oss hva talefrihet egentlig innebærer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Og det skal bli DEILIG når HD'n ryker/kræsjer og du må vente i timesvis for å få tak i spillet igjen. Enten på grunn av feil eller treg nedlasting

Ja, jeg skal selvfølgelig informere forumet om at begge hardiskene på begge PCene mine har kræsjet, og at jeg har glemt brukernavn og passordet mitt, og at utskriften med bekreftelsen på at jeg hadde kjøpt spillet brant opp, sammen med resten av leiligheten min.

Det er hyggelig at noen av forumets medlemmer så gledelig sprer sin skadefryd. Noen må jo vise oss hva talefrihet egentlig innebærer.

det var jo veldig dumt at det skjedde...

stakkars deg... ;)

Men dog ikke alle er så smarte at de tar utskrift... og folk glemmer lett... og HD'er krasher... men alt på em gang... not likely...

Så en Steam-account er nok veien å gå

Skrevet
VALVe har kontoen din, og du har alle rettigheter i forhold til det du har betalt for. Det er DEILIG å slippe de hersens CDene!

Og det skal bli DEILIG når HD'n ryker/kræsjer og du må vente i timesvis for å få tak i spillet igjen. Enten på grunn av feil eller treg nedlasting :lol:

Sitat fra diverse steam brukere:

"Error: couldn´t connect to the database!!"

"kommer ingen vei jeg, trykker men ikke no som skjer"

"Steam - Error Specified subscription is invalid"

"Hva f*** skjer? Når jeg trykker på Purchase... så får jeg opp neste bildet men der står det Condition Zero?!?"

"Hvorfor kan det ikke bare virke!!???"

"Takker, men CS:S har stoppet på 99%"

" då legger eg merke til at det ikkje e mulighet til å skrive "ø" som e en bokstav eg har etternavnet"

Haha...

Altså! man kan jo brenne ut backup av installasjonen på ein dvd, da er det jo ikkje noke problem.

ellerså kan man ta sikkerheitskopi på ein anna hd.

Kor stor er sjansen for at hd'n ryker da? og 2 hd'r?

og om dei skulle ryke, så tar det ikkje 1 måned og laste ned spelet, slik som mange forestiller seg her. Lasta ned preload av hl2 og alt sammen (silver pakken) tok 2-3 timer.

Det er jo bare og la den stå på natta over, om backupen skulle gå i dassen.

Digga at man kunne kjøpe det online! Det gjer at eg gadd og kjøpe det, og ikkje bruke piratversjon.

Får nok sikker meir glede av ein årtlig online versjon enn wannabe.

Skrevet

Men hvis man likevel må brenne backuper da er jo noe av poenget borte.. :shrug:

Men uansett, Steam er ingen dårlig idé, bortsett fra en gigantisk ulempe:Prisen!

Her har de droppet flere fordyrende ledd og likevel opprettholdt en meget høy pris! Det er rett og slett et verditap for kunden. Dette er jo helt motsatt vei å gå dersom man feks, ønsker å motvirke feks. piratkopiering. Her har man fjernet det lille ekstra som CD/DVD versjonen utgjorde og gir kunden nøyaktig det samme som en som kopierer spillet gratis fra andre kilder.

Steam bør være noe ekstra dersom det skal konkurrere med andre produkter, og det ville det vært dersom prisen hadde blitt satt ned tilsvarende som det man sparer på å selge direkte til kunden.

Steam-tanken er god, men gjennomførelsen er elendig. :thumbdown:

Skrevet

Problemet til VALVe i denne situasjonen er forholdet til VU, og at VU krever en del av inntektene fra salget over Steam. Det er mulig at VALVe ville ha tatt seg like mye betalt uansett, ettersom HL2 er det mest etterlengtede spillet noensinne. Men i bunn og grunn så synes jeg at det var verdt prisen. Det er en avveiningssak, det å prise et produkt. Dersom de mister 10% av kundene på å prise produktet 15% høyere, så har de tjent ekstra penger.

Jeg tipper at VALVe har skapt en trend her, og at prisene på spill ikke vil gå nevneverdig ned selv om produsentene kutter kostnader på å selge spillene på denne måten. Dette blir spillprodusentenes (økonomiske) forsvar mot piratkopiering.

Skrevet

6 CD-er... synes XIII har nok jeg, fire. Splinter Cell: PT har også fire, men der trenger du bare å ha i èn CD. På XIII må du bytte CD når du kommer så og så langt. Håper jeg slipper det med Half-Life 2! :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...