Molochtov Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 Hei, litt trådløsproblemer her. Oppsettet mitt: Ruter netopia 3551 ((kabel)) aksesspunkt ((kabel)) Stasjonær pc. Stasjonær pc er koblet i lan-switchen på aksesspunktet. Av en eller annen grunn må jeg koble kabelen fra ruteren inn i lan-porten å komme på nettet med den stasjonære pc-en. (kobler jeg i Wan-porten kommer jeg ikke "gjennom"). Bærbar pc skal tilknyttes nettverket trådløst. ... og det er her problemet ligger: Jeg får logget meg på nettverket trådløst, med god signalkvalitet. Men det hjelper lite når jeg verken kommer på internett med laptopen eller får kontakt mellom pc-ene. (brannmur er avslått på begge maskiner) Kan noen si meg hva som er galt/ må endres i oppsettet? Molo
x871kx6167ss7 Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 (endret) Har du skrud av brannmuren i windows? Endret 28. september 2004 av Blackslash
Molochtov Skrevet 28. september 2004 Forfatter Skrevet 28. september 2004 (endret) Ja, den er av. Endret 28. september 2004 av Molochtov
Molochtov Skrevet 28. september 2004 Forfatter Skrevet 28. september 2004 Jeg kommer meg på nett om jeg "sniker" meg innom en eller annen nabos nettverk, men jeg kommer fortsatt ikke lenger enn at jeg får koblet meg på mitt. Løsninger??
x871kx6167ss7 Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 Da er det vel en innstilling på routeren... En venn av meg hadde et lignende problem, da hadde han på en eller annen måte greid å slette muligheten til å mota ip...Tipper at det var et virus! Start=>Kjør=>"cmd"=>"ipconfig \all" Får du ip? Hva står det?
Molochtov Skrevet 28. september 2004 Forfatter Skrevet 28. september 2004 Får, når jeg er pålogget: ip:192.168.1.266 Dhcp aktivert Automatisk konfigurasjon aktivert Mener du innstilling på ruteren, eller på aksesspunktet? Jeg har ruter fra ngt (netopia). Jeg har et trådløst aksesspunkt fra 3com.
Molochtov Skrevet 29. september 2004 Forfatter Skrevet 29. september 2004 Hei igjen. Poster her sammendraget av oppsettet i aksesspunktet. Håper dette kan hjelpe noen til å hjelpe meg med å komme på nett og internett.. General Information 3C number 3CRWE554G72 Software version V1.02.00 Boot loader version V1.00.00 Wireless version V0.7.0.0.b.0 Hardware version R01A Serial Number 73CF359A40404 Access From the Internet Discard PING from the internet side Yes Firewall Switched On Yes Internet Settings PPP over Ethernet Enabled No Internet IP Address 0.0.0.0 Dynamic IP Subnet Mask 0.0.0.0 ISP Gateway Address 0.0.0.0 Disconnected DNS 0.0.0.0 ; 0.0.0.0 Remaining Lease Time MAC Address LAN Settings LAN IP Address 192.168.1.1 LAN Subnet Mask 255.255.255.0 Gateway's DHCP Server Enabled DHCP Range 192.168.1.2 to 192.168.1.254 LAN Port MAC Address Wireless Settings Wireless Networking Enabled Yes Channel 11 Service Area Name/SSID XXXXXXXX WPA Encryption Disabled WEP Encryption 128bit Wireless MAC Address Hardware Status Port Speed Duplex Cable / DSL Port No Link No Link LAN Port #1 100 Full Duplex LAN Port #2 No Link No Link LAN Port #3 No Link No Link LAN Port #4 No Link No Link
Trondj Skrevet 29. september 2004 Skrevet 29. september 2004 Med det oppsettet der kommer du aldri ut på internet, du MÅ slå av DHCP på aksesspunktet ditt, du skal nemlig ha ip fra NGT's netopia ruter og du skal da ha en ip adresse mellom 10.0.0.2 til 10.0.0.254. Ellers kan du gå hit Relativt.net for å finne flere svar.
mrOwnage Skrevet 29. september 2004 Skrevet 29. september 2004 For å gjøre det enkelt kan du stappe kabelen fra din stasjonære inn i netopia routern istedet for aksesspunktet,uansett bør den dhcp'n du kjører dele ut ip'er i samme nett som ip til netopia router,og angi gateway ip lik routerens ip.
Molochtov Skrevet 29. september 2004 Forfatter Skrevet 29. september 2004 (endret) Med det oppsettet der kommer du aldri ut på internet, du MÅ slå av DHCP på aksesspunktet ditt, du skal nemlig ha ip fra NGT's netopia ruter og du skal da ha en ip adresse mellom 10.0.0.2 til 10.0.0.254. Ellers kan du gå hit Relativt.net for å finne flere svar. Ok. Takker for hjelp så langt. Dette begynner å bli litt avansert.. (men jeg lærer da litt om nettverk..) Jeg må slå av DHCP. Hvilke ip, nettverksmaske og dns- verdier må jeg legge inn? Må jeg gjøre dette på begge pc-er og på aksesspunktet? Er det slik jeg må gjøre dette? Må jeg endre noe i netopiaen? Har det noe å si at jeg har koblet fra netopia til en lan-port i aksesspunktet (og ikke i wan-porten?) Endret 29. september 2004 av Molochtov
Lurifaksen Skrevet 29. september 2004 Skrevet 29. september 2004 (endret) Trondj: Problemet her er neppe det. Kan da ikke ha noe å si hvordan det lokale nettverket er satt opp? (dvs, IP'ene skal vel kunne være hva som helst) Saken her er at du ikke har satt opp internett-delen i ruteren. Derfor vil ikke PC'er tilkoblet ruteren din ha tilgang til internett. Internet Settings PPP over Ethernet Enabled No Internet IP Address 0.0.0.0 Dynamic IP Subnet Mask 0.0.0.0 ISP Gateway Address 0.0.0.0 Disconnected DNS 0.0.0.0 ; 0.0.0.0 Remaining Lease Time MAC Address 0.0.0.0 må fylles ut med de IP-adressene du har fått av NGT. Som sagt vet jeg ikke hvordan NGT sitt bredbånd fungerer, så det er mulig jeg tar feil... Endret 29. september 2004 av GeeZuZz
Molochtov Skrevet 30. september 2004 Forfatter Skrevet 30. september 2004 (endret) Trondj: Problemet her er neppe det. Kan da ikke ha noe å si hvordan det lokale nettverket er satt opp? (dvs, IP'ene skal vel kunne være hva som helst) Saken her er at du ikke har satt opp internett-delen i ruteren. Derfor vil ikke PC'er tilkoblet ruteren din ha tilgang til internett. Beklager.. men disse verdiene er på null fordi jeg ikke klarer å logge meg på aksesspunktet med netopiaen koblet i. Jeg må ta ut kabelen fra ruteren, så kan jeg logge meg på. Jeg sitter nå på nett på den stasjonære pc-en, koblet til lan-port i aksesspunktet, og netopiaen koblet i en annen lan-port. Ip-adressen jeg får på stasjonær pc: 10.24.140.26, gateway: 10.24.140.25, maske: 255.255.255.248 Må jeg fortsatt slå av DHCP eller finnes det andre løsninger? Netopiaen skal dele ut ip-adresser. Hvis jeg slår av DHCP i aksesspunktet, vil da netopiaen fortsatt dele ut ip-adresser til begge maskinene eller bare til aksesspunktet? Eller spiller ikke dette noen rolle. Hva må gjøres? Forslag mottas med STOR takk! Endret 30. september 2004 av Molochtov
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå