Gå til innhold

Elitegroup g551 WLAN og tv-ut problemer


sexyme

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får heller ikke til farger på tv-ut. Har jeg feil overgang (kabel) ?

 

Har samme problem med min G556, og jeg pratet med en som mente at det var TVen som ikke støttet s-video(eller hva det var husker ikke helt), men eneste måte å fikse det på var å lodde en motstand på scart overgangen fra s-video kabelen og scarten i TVen. Noen som vet om dette er eneste mulighet?

Lenke til kommentar
TVen som ikke støttet s-video

Mange eldre og/eller rimelige fjernsynsapparat har ikke S-video støtte i SCART kontakten. Bildet vil da normalt bli noe kornete og i s/hv. Dette skjer fordi pinnene i SCART kontakten som brukes til composite video er de samme som til S-video. En SCART støtter altså enten eller, aldri begge deler på en gang.

 

Likevel finnes det noen fjernsyn hvor du kan velge i menyen om SCART skal fungere som composite video eller S-video, i så tilfelle er det nok å endre dette i menyen på fjernsynet. Andre modeller kan ha to SCART kontakter med en av hver type.

 

Det finnes også enkle overganger som endrer S-video signalet til vanlig composite video.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Likevel finnes det noen fjernsyn hvor du kan velge i menyen om SCART skal fungere som composite video eller S-video, i så tilfelle er det nok å endre dette i menyen på fjernsynet.

Gikk greit med litt menystyring på TVen, så nå har jeg farger!

 

Men fikk et nytt problem, når jeg skulle se filmer ble det bare svart(ikke s/v HELT svart) i det området filmen ble vist, men alt rundt var fortsatt i farger og fint. :no:

Prøved både med Windows Media Player og en DivX spiller....

Jeg hadde stilt inn skjermen til 800x600 og har Radeon 9700.

 

Noen som har peiling på hvordan det kan ordnes?

Lenke til kommentar
Men fikk et nytt problem, når jeg skulle se filmer ble det bare svart(ikke s/v HELT svart) i det området filmen ble vist, men alt rundt var fortsatt i farger og fint.  :no:

Prøved både med Windows Media Player og en DivX spiller....

Jeg hadde stilt inn skjermen til 800x600 og har Radeon 9700.

 

Noen som har peiling på hvordan det kan ordnes?

Du må inn på Advanced Settings i menyen der du skifter skjermoppløsning og :

1. Sette opp TV out (NB! la TV'n stå PÅ og tilkoblet)

2. Velge TV som Primary output.

 

Dette er pga at Windows ikke kan vise VIDEO på to skjermer samtidig, dvs at du får skjermbilde på begge men at selve video området i f.eks. mediaplayer alltid vil være SVART på enten monitor eller TV.

 

Håper dette hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...