Gå til innhold

TES: Trenger noen tips


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjøpte nylig Morrowind, Game of the Year Edition og er ganske spent etter å ha lest mye bra om det. Har noen få spørsmål jeg lurer på før jeg setter igang som jeg håper noen av dere kan hjelpe meg med.
[list]
[*]Installasjon - Bør jeg installer begge tilleggspakkene (Bloodmoon, Tribunal) med en gang? Eller bør jeg spille original versjonen først?
[*]Bue - Hvordan fungerer buene i spillet? Kan jeg ha bue som hovedvåpen og klare meg fint, eller kommer jeg til å ende opp med å bruke sverd/øks/kniv mer fordi monstre kommer for nært?
[*]Magi - Finnes det isåfall magi som gjøre at jeg kan holde monstre på avstand slik at jeg får mer tid med buen?
[*]Sniking - Fungerer dette bra? Tenkte å snike meg rundt og angripe med bue fra avstand? Eller fungere sniking nesten kun for lommetyver og slikt?
[*]Mods - Er det noen "must have" mods jeg bør ha installert fra begynnelsen av, eller er det like greit å vente til jeg har spillt litt?
[/list]
Alle tips og råd taes imot med stor takk :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse


  •  
  • Installasjon - Bør jeg installer begge tilleggspakkene (Bloodmoon, Tribunal) med en gang? Eller bør jeg spille original versjonen først?

Begge ekspansjonene er beregnet på "high level"-karakterer, så jeg vil anbefale deg å vente litt før du installerer de.

 


  •  
  • Bue - Hvordan fungerer buene i spillet? Kan jeg ha bue som hovedvåpen og klare meg fint, eller kommer jeg til å ende opp med å bruke sverd/øks/kniv mer fordi monstre kommer for nært?

Det er mulig å klare seg med bue som hovedvåpen, men det kan muligens være vanskelig. Jeg vil anbefale deg i å ha i hvertfall Short Blade eller Long Blade i tilegg som hovedvåpen.

 


  •  
  • Sniking - Fungerer dette bra? Tenkte å snike meg rundt og angripe med bue fra avstand? Eller fungere sniking nesten kun for lommetyver og slikt?

Hvis du sniker deg innpå fienden og slår/skyter vedkommende, kan du få "Critical Damage", og er altså veldig effektivt. Men hovedsaklig fungerer sniking best for tyver, i grunn.

Lenke til kommentar

Bare legg inn alle ekspansjonene med en gang. Du bestemmer jo selv når du vil dra til de nye stedene. Du får en bedre journal og diverse andre småfiks av det og.

 

Jeg ville ikke bare ha brukt bue, det kan bli tungt. Selv bruker jeg både bue og long sword.

 

Tror ikke det finnes noe magi for å holde folk på avstand.

Lenke til kommentar

Glimrende.. takk for alle tilbakemeldingene :thumbup:

 

Når det gjelder paralyserings magi, går det under School of Alteration? Ihvertfall ser det slik ut utifra manualen. Har installert og såvidt prøvd det. Synes grafikken på personene i spillet er så som så, men omgivelsene er virkelig flotte :) Har gjort noen små quests i starter byen og er veldig fornøyd så langt :yes:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har ikke funnet GOTY i noen av stavangers sjapper, verken EL-kjøp eller OBS eller pissworld har den. Vært i sikkert fem sjapper. De har så sløvt utvalg, det er ikke til å tro. Må vel bestille online.

 

Fra min erfaring: Installer alt på en gang. Alltid. Det har alltid vært best, jeg har spilt PC spill i ti år. Så lenge du har den nyeste versjonen, kan du alltids slette den eldre. Aldri omvendt. Omtrent som med DirectX...

 

Det blir jo alltid problemer, men dess eldre dess verre...desverre...Alt på en gang er greia.

 

(Herregud...så nettop at denne tråden er steinalder. Beklager. )

Endret av Fløtepudding
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...