Gå til innhold

Nye redaktører i Aftenposten


sumptrollet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aftenposten er og blir en borgerlig avis, selvom vi får et redaktørskifte - Schibsted står bak og trekker i trådene, fremdeles. Vi skal heller ikke glemme at administrerende direktør i det tidligere Høyre-organet Aftenposten heter Olav Mugaas, og også er gammel ml-er. De skjuler seg mange steder.

 

Dagbladet er ikke til å regne med - et organ fullt av dobbeltmoral og nyjournalistikk, også kalt forbukerjournalistikk. Det blir lengre og lengre mellom de seriøse og tyngende avisene om dagen - jeg merker meg Aftenposten, Klassekampen og Morgenbladet som bidragsytere i denne gaten.

Endret av FreeBSD
Lenke til kommentar
Dagbladet er ikke til å regne med - et organ fullt av dobbeltmoral og nyjournalistikk, også kalt forbukerjournalistikk. Det blir lengre og lengre mellom de seriøse og tyngende avisene om dagen - jeg merker meg Aftenposten, Klassekampen og Morgenbladet som bidragsytere i denne gaten.

Klassekampen sin politiske profil samsvarer ikke med mine ideer. Det er synd at vi ikke har noen form for riksdekkende dagsmedium som ikke er lagd av og for sosialister/venstrefolk i Norge. "Den fjerde statsmakt" har en viktig rolle i samfunnet, men når majoriteten av journalistene stemmer SV/AP så blir det håpløst å fylle rollen.

Lenke til kommentar
Klassekampen sin politiske profil samsvarer ikke med mine ideer. Det er synd at vi ikke har noen form for riksdekkende dagsmedium som ikke er lagd av og for sosialister/venstrefolk i Norge. "Den fjerde statsmakt" har en viktig rolle i samfunnet, men når majoriteten av journalistene stemmer SV/AP så blir det håpløst å fylle rollen.

Du kan jo abbonere på Liberal (http://www.dlf.info/liberal/).

Lenke til kommentar
Aftenposten er egentlig ganske like politisk som Dagbladet, for tida :)

Hmm... Siden når ble Dagbladet politisk ? Synes Dagbladet er se å hør nr.2

Dagbladet har en politisk profil, de hevder selv å være en liberal, uavhengig avis. Jeg er litt uenig i den karakteristikken. Den nye sejfsredaktøren er SV-mann, og lederspalten deres bærer preg deretter. Avisa har dessuten det med å være anti-amerikansk på den litt primitive måten - og ikke alltid like saklig. Bortsett fra det er den også republikansk, og ikke monarkisk - selvom annenhver avis inneholder kongestoff.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...