Gå til innhold

Hvilken 200GB Hd


espeneppi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sitter med samme valget selv, må sei eg lener mot seagate da eg hittil har bare gode erfaringer med seagate og liker et behagelig støy nivå.

 

men det var forskjell på garantien såvidt eg husker, men husker ikkje hvilken vei det gikk, og det ser ut som komplett er midlertidig nede - iallefall fra ngt sitt nett i bergen..

Lenke til kommentar

Seagate (ihvertfall de nye) har en funksjon som gjør at de lager enkelte klikkelyder ved jevne mellomrom. Bare en liten tanke for de som påstår Seagate er de roligste hd'ene.

 

Funksjonen kalles STIR (Seek To Increase Reliability). Den er bygd inn i selve harddisken og gjør at disken søker vilkårlig rundt når den har idlet en kort stund (1-3 min). Dette skal visstnok være for å hindre at skrive/lesehodet står på samme plass for lenge, da dette gjør at disken blir varmere.

 

Kjøpte selv to Seagate 200GB for 3 uker siden, og ble straks oppmerksom på disse lydene. Søkte da rundt på noen forum og fant

denne tråden.

 

Klikkelydene er irriterende nok til at jeg ikke kommer til å kjøpe Seagate igjen før de enten fjerner STIR systemet, eller lager et verktøy som gjør at man kan disable det.

 

Skal du ha en helt rolig disk - gå for Samsung.

Lenke til kommentar
Seagate (ihvertfall de nye) har en funksjon som gjør at de lager enkelte klikkelyder ved jevne mellomrom. Bare en liten tanke for de som påstår Seagate er de roligste hd'ene.

 

Funksjonen kalles STIR (Seek To Increase Reliability). Den er bygd inn i selve harddisken og gjør at disken søker vilkårlig rundt når den har idlet en kort stund (1-3 min). Dette skal visstnok være for å hindre at skrive/lesehodet står på samme plass for lenge, da dette gjør at disken blir varmere.

 

Kjøpte selv to Seagate 200GB for 3 uker siden, og ble straks oppmerksom på disse lydene. Søkte da rundt på noen forum og fant

denne tråden.

 

Klikkelydene er irriterende nok til at jeg ikke kommer til å kjøpe Seagate igjen før de enten fjerner STIR systemet, eller lager et verktøy som gjør at man kan disable det.

 

Skal du ha en helt rolig disk - gå for Samsung.

har aldri hørt noe til denne lyden, men det er kansje fordi jeg har 3 WD I tilegg

til mine to seagate.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...