Gå til innhold

hjelp til å bytte skjermkort


koffern

Anbefalte innlegg

vurderer å kjøpe nytt skjermkort til HL2

 

Har ifra før at Gf4-440 men har planer om å kjøpe radeon 9600 /pro/xt.

 

Jag har han HP pavilion (har aldri skiftet noe på den), å lurte på om man kan skifte skjermkort på den? Er det vanskelig? finnes det guider? (har planer om å kjøpe brukt hvis jeg finner *hint* :) )

 

ps: Jeg kan null og niks om Hardware

 

Mvh Koffern

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en hp pavilion før hvor jeg skiftet fra geforce 2 mx200 til redeon 9600. Veldig lett. Du bare bytter skjermkortene og innstallerer driverne til det nye skjermkortet som følger med på en cd. Er veldig lett med mindre hp har gjort noe me maskinene som gjør at du ikke kan skifte skjermkort. Men tror det skal gå veldig lett. Lykke til og får du problemer kan jeg hjelpe deg så godt jeg kan :yes:

Lenke til kommentar

apropos pris og GF4 MX serien: plukka opp et GF4 MX 440 i forrige uke, fikk det for 100 kr. Skal brukes i ei postkasse, så det eneste jeg trengte var et kort som funket og hadde TV-utgang som funker i linux - så egentlig var det et godt kjøp...

 

Bedre å kjøpe nytt enn gammelt, og det lønner seg heller ikke å satste på gårsdagens teknologi - da må du oppgradere igjen på et kortere tidsrom. Da jeg kjøpte meg maskin for to år siden kjøpte jeg et GF4 Ti4400, og det henger jo med fortsatt. For 3000 kr så er ikke det så værst, sett at jeg hadde kjøpt GF3 eller MX-serien hadde jo kortet vært akterutseilt for lengst.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte et PowerColor Radeon 9550 256MB i dag for 900,- kr. Minnet er 400MHz 128-bit, og kan ikke klokkes noe særlig. GPUen derimot... Den gikk rett fra 250 MHz til 450 :dribble: MHz med ATItool. Det er visst typisk for 9550 at GPUen er veldig klokke-vennlig.

 

3DMark03 score: 2750, på en PC med SDRAM (se profilen min).

 

Scoren er temmelig bra for et skjermkort som ligger i den prisklassen. Standard hastighet for en R9600 er 325/400, så dette skjermkortet er klart bedre enn det (overklokket, altså).

 

Det er i alle fall en god erstatning for GF4 MX440.

 

EDIT: produsenten av skjermkortet

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...