Gå til innhold

Erfaringer med Waade.no?


Anbefalte innlegg

Jeg har fått behov for en bærbar pc, men jeg har dårlig råd for tiden så jeg tenkte å kjøpe en billig brukt pc. Nå har jeg kommet over en nettbutikk som kalles Waade.no som selger brukte bærbare. Eneste problemet er at de krever forskuddsbetaling. Jeg ville sette stor pris på om det er noen som har kjøpt pc derfra om som kan fortelle om dette er et seriøst firma som man kan stole på, eller om jeg bør droppe å handle derfra. De har i det minste bra karakter på QXL.no.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det må sies at de PC'ene de har på nettsiden sin er forholdsvis gamle og med lav ytelse. Men sikkert helt greit til 'skrivemaskinbruk'.

Det er jeg fullt klar over, men har kun bruk for en maskin til å skrive litt i Word med. Jeg skal snart ut i praksis på sykepleierlinjen og har da behov for en maskin til å skrive logg på.

Lenke til kommentar

jeg ville nok forsøkt å spart opp litt mere spenn og kjøp en bærbar rundt 10 000 klassen for min erfaring er at når en først har kjøpt en ting for en bruk er det gjerne slik at en ønsker at den kunne mer.

 

Jeg kjøpte selv en brukt compaq på qxl for 2 år siden (tiden flyr gitt...) til skriverier i forelesninger og var til god nytte.

 

Se litt på barbara.no og i forumet for bærbare maskiner så finner du kanskje litt mer info.

 

Er du heldig kan du få et mye bedre kjøp for en brukt maskin, men unngå vanlige prosessorer om du tenker på å bruke den i forelesninger osv. Gjerne dårlig batteritid og støy med slike.

 

Er ikke mange tusenlappene opp i pris før du har en bærbar med adskillig flere muligheter enn de du finner på waade.no. I hvert fall de som lå i listen i dag.

 

Klar over at sykepleierstudenter (og andre studenter og) ikke har det phett med penger, men ta litt ekstra nattevakter så går det nok greit å legge litt mer penger i maskinen ;)

 

edit

hadde nok tatt den solo maskinen til 5200. Nesten lik den compaq maskinen jeg kjøpte selv.

min har 800 mhz og så skifta jeg harddisk til en på 40 GB og kjøpte mer minne (totalt 386mb nå).

Ypperlig til skriverier og takler akkurat divx ut på tv.

Bråker ikke i det hele tatt etter at jeg skifta harddisk.

Endret av Stonescream
Lenke til kommentar
jeg ville nok forsøkt å spart opp litt mere spenn og kjøp en bærbar rundt 10 000 klassen for min erfaring er at når en først har kjøpt en ting for en bruk er det gjerne slik at en ønsker at den kunne mer.

Er klar over alt det der, men poenget er at jeg trenger en maskin NÅ. Og akkurat nå er alt jeg har råd til en bærbar til MAX 4000. Planen er å kjøpe en billig bærbar nå, og heller selge den senere, og kjøpe en helt ny pc når jeg får råd. Men har bestemt meg for å heller se etter en pc på bruktmarkedet her, eller QXL, da jeg sannsynligvis får en litt bedre pc der til samme pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...