Gå til innhold

Støysvak LGA775-kjøler fra Thermaltake


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff, aldri mer Thermaltake for meg. Kjøpte en Thermaltake Volcano 9 i sommer, 17 db.... Sto det.... Men bråka som en tornado, bytta den tvert... Veit a pokker hva Thermaltake mener med ordet stillegående, men de tolker det hvert fall helt annerledes enn meg, hehe. Kjøler sikkert bra, men det er jo bortkasta om den bråker som et tornado mener nå jeg :whistle:

Endret av joho83
Lenke til kommentar
Huff, aldri mer Thermaltake for meg. Kjøpte en Thermaltake Volcano 9 i sommer, 17 db.... Sto det.... Men bråka som en tornado, bytta den tvert... Veit a pokker hva Thermaltake mener med ordet stillegående, men de tolker det hvert fall helt annerledes enn meg, hehe. Kjøler sikkert bra, men det er jo bortkasta om den bråker som et tornado mener nå jeg

Se aldri på spesifikasjoner for db. Det finnes mange måter å måle db på. Noen måler helt inntil kjøleren, andre måler en meter fra. Noen måler med kabinettet lukket, mens andre måler med det åpent. Det er klart resultatene blir helt forskjellige da.

 

Se derimot på viftens rpm. Det er en veldig god indikasjon på støynivå. Min erfaring er at grensen for ubehagelig støy (med lukket kabinett stående under PC-bordet) går rundt 1500 rpm. Jeg kjører alle mine vifter under 1500 rpm, men det krever noen ganske gigantiske kjøleblokker på cpu og gpu (har selvsagt byttet ut retail-blokkene). Når det gjelder kabinettvifter og psu-vifter er 1000 rpm mer enn nok.

 

Nå skal det nok sies at jeg er ganske ømfintlig for støy.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...