Gå til innhold

en laptop til diverse mediabruk


slabben

Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste drevet mye med photoshopping, dreamweaver og flash. Evt noe filmgreier etterhvert.

Det jeg da trenger er en laptop som kan håndtere iaffal de tre førstnevnte programmene samtidig, uten at det går utover ytelse (lagg osv). Om det faktisk er mulig.

Jeg har jo til nå brukt windows, men er mac noe å vurdere til denne type bruk?

 

En rask harddisk er vel å foretrekke og en god del minne. Og det bør vel helst være god oppløsning på skjermen, og der kommer vel også et bra skjermkort inn. Også må vel en god prosessor til :p

 

Jeg er åpen for alle forslag! Pris er av ingen betydning akkurat nå. Vil bare ha litt forslag til hva jeg burde se på :)

Endret av slabben
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var bare en ting jeg glemte. Bør helst være mulig å også kunne bruke skriveprogrammer(à la word), koble opp mot internett(ikke _så_ viktig), men hadde vært veldig greit, slik at jeg kan gå på sider, og bruke f.eks irc.

Jeg så ikke noe informasjon om dette på apple sin side, så kanskje du vet det? :)

Lenke til kommentar

Alt dette du nevner funker utmerket på en Mac. Er ikke mac bruker selv enda, men det er ikke lenge til....

 

PS. Du må ha en egen office versjon, photoshop og egen Dreamveaver versjon til OSX.

 

Av videoredigerings programvare så er det vel omtrent ingen programmer som er like bra som Final Cut Pro.

Endret av DjNeo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...