Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tiscali adsl - ustabli siste uka?


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har 1024/256 adsl fra Tiscali. Har også IpTelefoni og boligalarm - de siste i siste uka har boligalarmen av og til "klaget" på ingen telefon forbindelse. Har da samtidig sett at modemet blinker (husker ikke merket på dette). Mener derfor at det ikke ligger på "telefoni" siden.

 

Har også 2 kolleger her på sørlandet med ustabil Tiscali linje (kun i det siste). Noen flere som har samme problemer eller som har noen info fra Tiscali?

 

 

Er jo liten vits å maile/ringe Tiscali- mye raskere å får svar her på forumet enn å prøve å kontakte Tiscali support...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trodde Tiscali var hiv på hue og ræva ut av landet og at Telenor hadde overtatt nå...Hater Tiscali no så inni hampen...Missunner ikke dere som sitter der og sliter med dem...Har vært der sjøl i 4 mnd og det var vel ikke 1 dag uten noe krøll...De fikk ikke ett øre av meg de mnd og heller ikke noe når jeg brøt kontrakten...Kontaktet TV2 hjelper deg og da trakk de plutselig alle krav mot meg...

 

Kvitt dere med de amatørene, jo forterer jo bedre....

Endret av Znoken
Lenke til kommentar

Om du sliter med at ADSL din detter ned (dvs linja lampen på modemet blinker) så er det ikke et landsdekkende problem fra din ISP. Verste fall er det hele nabolaget (uansett ISP)

Det er rett og slett din kobbertråden inn til huset ditt som ikke klarer å holde et konstant signal på det frekvensområde din ADSL kjører på. Har du alarm hjemme og du ikke har hatt en telemontør når ADSL ble satt opp foreslår jeg at du ringer en. (Uansett hvor teknisk riktig du mener du gjorde det) Klager alramen din og blinker ADSL modemet har det med telefonlinjen din å gjøre, da denne deler samme signal. Kan ringe 145 og få dem til å måle at alt er i orden.

Når det gjelder hastighetsproblemer med folk som har en isp som benytter PPPoE så vil linja bli brutt om den ikke opererer på riktig hastighet. For mennesker med en PPPoE ISP vil hastighet problem skyldes noe intern. (Full chache på router, virus/spyware som spruter fra pcen din ut og bruker opp båndbredden din) Men dette er ikke alltid, kan være problemer din ISP har med trafikk belastning internt.

PPPoA så kan hastighetsproblemet ligge i dårlig kobber da denne er satt til å renegotiate hastigheter om kvaliteten på linjeføringen blir dårlig. Men igjen, sjekk internt først

 

Og FPS din og internett leverandøren din har ingenting med hverandre å gjøre.

Men pingen og chocken din derimot kan det. ugg CS :nei:

 

Ble et lengre innlegg men jeg er lei av å se at folk som misforstår teknologien.

Men nå kommer nok bare 3 - 4 mennesker til å lese dette. :hrm:

 

EDIT LEif

Endret av bearcarlsen
Lenke til kommentar

Har og Tiscali Ringte kundestøtten angående problemer med oppsett i Outlook Ekspress, fikk bare opp feilmelding om at den ikke fant mailserveren, og der var det ingen som hadde peiling, eller kunne hjelpe meg. Linja er vært stabil, men det er vel litt forskjellig hvor du bor. Jeg bor litt utfor stavanger

Lenke til kommentar

Har Telenor tatt over Tiscali? Hva er siste nytt? Må sørge for å finne meg en annen ISP, skal ikke ha noenting med Telenor å gjøre, dårlige erfaringer med dem.

 

Ellers veldig fornøyd med linjen fra Tiscali, har 2048/256 og får den hastigheten jeg betaler for og vel så det. Detter ut et sekund eller to et par ganger i uken men det gjør ingenting for min del.

 

Bor i Tromsø.

Lenke til kommentar

Nei , som sagt så sier jeg ikke at det gjelder alle tilfeller, men de fleste, de aller aller fleste og jeg aner ikke om tiscali bruker pppoe eller pppoa.

Når det gjelder folk som har et seriøst hastighets problem så ligger nok dette på om ISP din har reservert nok båndbredde til sine kunder fra sentralen og ut. Tviler ikke på om tiscali har spart på kronene her :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...