Gå til innhold

Beste kamera til 15.000,- (Må ha svar i DAG!)


Anbefalte innlegg

Jo, i dag skal jeg bestille et kamera, videokamera, men før jeg kjøper noe i hui og hast, for jeg har ikke helt klart å bestemme meg, for jeg må kjøpe det i dag, lurer jeg på om dere har en idè om det idèelle kameraet for meg. Kriterier:

  • 15.000,- MAKSIMUM!
  • Må egne seg til å lage amatørfilmer med.
  • Trenger IKKE å kunne ta stillbilder.

Hjelp meg, er dere snille. :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WOW! Det så jo helt enormt bra ut!

 

Har du personlige erfaringer? Må si at nå har jeg nesten begynt å helle mot dette kameraet, det virket helt rått!

 

Finnes det stativ til kameraet? Helst på en norsk side.

Finnes det en mikrofon til kameraet? Har hørt at den er på toppen av kameraet, så jeg vil gjerne kjøpe en jeg kan feste på toppen, og ta opp lyden i retningen jeg filmer, om du skjønner. Finnes dette også på en norsk side? Er så lite happy for blodprisene på JVC sine hjemmesider.

 

Eller, bør ikke vanlige Sony mikrofoner passe til dette også?

Endret av Bandidos Pelle
Lenke til kommentar

hei

 

he he du har helt rett i at jeg jobber for JVC , det betyr jo ikke kan jeg kan gi gode tips :yes:

 

Når det gjelder mikrofon til kamera er det mulig å kjøpe stereomikrofon til dette kamera , VL-V5 heter denne , dette kan plasseres i utstyrskoen på toppen av kamera , det er også vanlig ekstern inngang for mikrofon. Det er også mulig å sette blits for bilder , eller videolys i den samme skoen.

 

Om du skal ha en god pris anbefaler jeg deg og kontakte en elektrisk forhandler som kan gi deg et godt tilbud.

'

Lenke til kommentar

Hvordan skal jeg få tak i mikrofonen (VL-V5), når jeg hverken kan finne den på JVC sines hjemmesider eller på Google?

 

Har JVC en forhandler du vet om i Oslo-området som evt. har denne? Må ærlig innrømme at jeg synes det er litt spesielt at du anbefaler meg en mikrofon som ikke er å finne på internett eller på produsentens hjemmeside. Men, hva vet jeg?

Lenke til kommentar

Jeg ville lagt vekt på at kameraet kan filme i ekte 16:9 format (uten sort oppe og nede i bildet). Det er liten vits i dag å filme i 4:3, dagens TV-format er 16:9, kiipt å ha 4:3 opptak i fremtiden når du skal vise det på en 16:9 TV.

Et eksempel på kamera som filmer i ekte 16:9 er Sony PC350 eller Sony HC1000.

Lenke til kommentar

Hmm.... har selv et gr-dv4000 JVC kamera..

 

Anbefaler dette ganske mye, kjøpte det i juni2003

og har hatt lite problemer med det, bra skjerm,

dvog analog out\in. Alt av nødvendige inganger osv..

(kan også ta stillbilder)

 

Kvaliteten er veldig bra, lyden er bra (forhold til andre kamera,

anbefaler deg seff å kjøpe en ekstern mic hvis du vil ha "bra" lyd)

 

Ganske bra lysforhold osv...

 

Konklusjon:

BRA KAMERA :D

 

Stativ er ingen problem (bare fester stativplaten under kamera)

Endret av arielfaaland
Lenke til kommentar

Du er en fornuftig kar ArielFaaland :yes:

 

Når det gjelder prisen på kamera er jeg enig med deg , dette er et kamera som har en veil pris på 12990, dette betyr at du får et veldig bra kamera til en rimelig penge. Nå vet jeg ikke hva du endte opp med å betale for kamera, men gi oss tilbake melding etterhvert hva du syns , jeg kan garantere at du blir fornøyd :)

Lenke til kommentar

Altså, ikke noe vondt ment, men JVC har blodpriser på sine produkter, så jeg kjøpte ikke der. Kjøpte på Multicom.

 

Jeg stoler på deg, Michael JVC, og jeg må også konstatere at det var godt å lese "arielfaaland" sitt innlegg. Blir bare sikrere og sikrere på kjøpet mitt.

 

Ellers kan jeg også takke deg, Michael, for tipset ditt angående kameraet. Jeg var på nippet til å falle på et annet kamera, men da du ga meg linken, var jeg så og si overbevist.

 

Takk. :)

Lenke til kommentar

Hallo igjen...

Kan vel også fortelle at jeg kjøpte mitt kamera på Multicom.. ga vel 11000 for det for litt over 1 år siden...

 

Hvis det skjer noe med kamera sender du det bare inn til nærmeste JVC verksted (finner du på jvc.no) og sender med en kopi av kjøpet så ordner de alt, DETTE SYNES JEG JVC GJØR DET BRA PÅ!

 

Somsagt, har vel hatt 1 feil med det, det var at zoomknappen "knakk" (VEL, var vel kanskje litt "hardhent" med det. ellers et knallkamera, har nesten brukt det hver dag siden jeg kjøpte det.

 

Ang stativ, det som er litt dritt (gjelder vel egentlig de fleste kameraene) det er at på stativer må du feste en plate under kameraet, hvis du skal bytte tape må du ha av den plata og så bytte tapen (litt stress når dette skal skje veldig fort;))

 

Bra side til stativer finner du vel på:

www.xd.no

 

Enda en EDIT:

Vil bare oppfordre deg hvis du skal kjøpe litt extrautstyr er og kjøpe deg et nytt batteri, det som følger med varer ca i 45min, ga 600 for et nytt et (det varer kanskje i 6-7 timer) Garantert en bra invistering.. (kjøpte det på www.xd.no , gidder ikke å finne linken akuratt nå.... kanskje i morra... :D )

Endret av arielfaaland
Lenke til kommentar

He he

 

Jeg skal huske det til neste gang Ariel Fåland :blush:

 

Høres bra ut at en kan være til hjelp , men du nevner at vi har blodpriser hos oss , jeg kjenner ikke til at vi selger direkte fra oss til forbruker , hvor ser du disse prisene.

 

Ellers så er jeg som tidligere nevnt veldig sikker på at du blir fornøyd med dette kamera :thumbup:. Takker for tillit

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...