Gå til innhold

Php download script


Anbefalte innlegg

Det jeg leter etter er et script som kan laste ned filer fra en adresse som blir skrevet inn...

 

så jeg kan sitte på skolen og kopiere en url til en fil og så ligger filen på serveren etterpå så når jeg komemr hjem så ligger den der...

 

jeg lurte på om noen kunne være så utrolig snille å enten lage en kodesnutt for dette eller hvis php easy downloader her gjør det jeg vil så hadde det vært utrolig fint hvis noen kunne laste det opp på en ftp server så jeg kan kopiere det ned til pcen lokalt (noe begrensning på skolepc..)

skal bare laste det opp på serveren min med engang så jeg bryter ikke noe reglement! evt hvis noen ville lagt ut kildekoden så jeg kan kopiere koden (med php)...

 

takk på forhånd!

Endret av WaBBiT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det var noe helt annet...

 

det jeg er på jakt etter er et php basert script som man kan "laste opp" ting med...

 

altså du får opp en boks hvor du kan skrive inn en url til en fil og så vil filen bli lastet ned til serveren og vise en melding om at den er ferdig... (trenger ikke vise at den er ferdig....)

 

altså så jeg kan sitte et annet sted i verden og skrive inn en url og så laster den ned for meg, er det et annet språk som er å foretrekke fremfor php på dette området? o_O

Lenke til kommentar

mulig jeg er dum men jeg finner ikke noe annet enn vanlig uploads script og det funker jo ikke... har prøvd men da kommer filen der men 0kb stor.... og funker seff ikke....

 

:(

 

 

EDIT: ville det ikke vært smart å lage scriptet så det kaller opp lynx eller en form for en "browser" eller noe på unix serveren som da laster ned filen i bakgrunnen? må da finnes noe fancy greier der.. :(

Endret av WaBBiT
Lenke til kommentar

Ah, da misforstod jeg, det kan da ikke være så vanskelig å fikse.

Hvis apache har tilgang til å kjøre lynx, så kan scriptet bli noe sånt som det her, selv omdet er veldig usikkert.

 

<?php
if(!isset($_POST["url"])){
echo '<form action="" method="post">
<input type="text" name="url" />
<input type="submit" name="submit" value="last ned" />
</form>';
} else {
$url = escapeshellcmd($_POST["url"]);
shell_exec("nohup lynx $url -accept_all_cookies");
}

Og ja, det er ett ganske utrygt script, men jeg finner ikke noen andre gode måter å gjøre det på.

Lenke til kommentar

Grunnen til at det er utrygt er fordi du tar i mot en kommando som andre kan skrive, jeg har ikke sett noe spesielt på escapeshellcmd() kommandoen, men jeg vil tro det hjelper litt.

Passordbeskytter du scriptet godt, så er det ikke så veldig utrygt, da det bare er den med passordtilgang som får lov til å skrive urlen.

 

Har du testet scriptet?

 

edit: når jeg tenker meg om, så vil mest sannsynlig ikke scriptet funke, da du må takke ja for å laste ned filen med lynx.

Hvis serveren har wget, så kan du bruke

<?php
if(!isset($_POST["url"])){
echo '<form action="" method="post">
<input type="text" name="url" />
<input type="submit" name="submit" value="last ned" />
</form>';
} else {
$url = escapeshellcmd($_POST["url"]);
shell_exec("nohup wget $url");
}
?>

Endret av LoS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...