Gå til innhold

Bedre tilbud på både G556E og 1557GLS


mr_skutle

Anbefalte innlegg

Bestilte meg en Netshop Notebook 1557GLS rett før helga. Nå i helga så har både Netshop og Multicom satt ned prisene.

 

E556G som hadde 60GB og P-M 1.6 har nå fått 80GB P-M 1.7 og er blitt 200,- billigere, Netshop sin er også blitt 200,- billigere med har de samme spesifikasjonene...

 

Grunne til att jeg vippa over til 1557GLS før helga var større HDD og CPU.

 

Hva ville dere valgt nå???? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ESC maskinen leveres bare med 4200rpm HD, ifølge multicoms salgskonsulenter... Hvis det bare oppgis "80gb HD" i spesifikkasjonsfeltet så er det bare 4200rpm. Hadde vært mye lettere om de skrev dette i spesifikkasjonene, men av en eller annen grunn har de utelatt dette... Måtte selv sende mail for å få vite dette.

 

Netshop maskinen er som sagt ca 300 kr dyrere, men har 5400rpm HD, DVD + - brenner.

Velger man å gå for netshop modellen som ikke har 80gb 5400rpm hd eller dvd brenner, så koster det ca 13390. Denne synes jeg virker bedre enn en ESC til 13990, siden ESC`en har treg HD (4200rpm).

 

Mitt valg blir derfor Netshop sin maskin, helt klart!

Lenke til kommentar
ESC maskinen leveres bare med 4200rpm HD

Ikke helt korrekt. Elitegroup maskiner kan leveres med akkurat det du ønsker. Skreddersøm til minste detalj er mulig, også av disker. Ta kontakt med salgsavdelingen dersom du vil endre på en modell. Priseksempel på endring fra 80GB 4200rpm til 80GB 5400rpm er kr. 200,-.

Lenke til kommentar
ESC maskinen leveres bare med 4200rpm HD

Ikke helt korrekt. Elitegroup maskiner kan leveres med akkurat det du ønsker. Skreddersøm til minste detalj er mulig, også av disker. Ta kontakt med salgsavdelingen dersom du vil endre på en modell. Priseksempel på endring fra 80GB 4200rpm til 80GB 5400rpm er kr. 200,-.

Så hvorfor selger dere ikke pcene med 5400rpm HD, eller opplyser om at det er 4200rpm som står i? Folk flest skyr jo 4200rpm HD`er fordi de er en del tregere enn 5400-7200...

Syns dere burde "crænke" opp prisen 200kr per maskin og heller innstallere en 5400 som standard. Gjør det enklere for folk flest da.

Lenke til kommentar
Syns dere burde "crænke" opp prisen 200kr per maskin

Ettersom over 9 av 10 maskiner vi leverer er med standard harddisk ville det være urimelig å "tvinge" alle kunder til å betale ekstra for en ytelse som er marginalt merkbart og de fleste ikke har bruk for eller ønsker.

 

5400rpm er standard på de kraftigere modellene og tilvalg på øvrige modeller.

7200rpm er tilvalg på samtlige modeller.

Lenke til kommentar

it24 selger ECS maskinene med 5400 disker + alt annet snax som slår prisene til de andre sjappene rett i dass :) Men de er ikke "autoriserte" forhandlere da.. Men servicen er knall!

Jeg fikk en 1800 centrino dothan, 512mb ddr, dvd+/- brenner, 80gb 5400, 9700pro for 15 blank på it24 :)

 

Ser det har blitt ca det samme nå da :) du får 1gb ram på multicom for 800 spenn mer :D Fett tilbud! Gå for elitegroup, den er deilig!

Endret av Skrekkugle
Lenke til kommentar
Ettersom over 9 av 10 maskiner vi leverer er med standard harddisk ville det være urimelig å "tvinge" alle kunder til å betale ekstra for en ytelse som er marginalt merkbart og de fleste ikke har bruk for eller ønsker.

Tvinge? går da ann å ha valg som gjer at de kan velge 4200 da ;)

Og der er IKKE marginal forskjell mellom 4200 og 5400 den er ganske stor ;) så.. vet ikke helt jeg :)

Endret av _haha_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...