Gå til innhold

AMD xp 2500+ Barton, ved 2,2ghz blir alt ustabilt


Fear1054

Anbefalte innlegg

#Bruk en emnetittel som beskriver tråden best mulig!#

 

Min stakkars pc har blit meget ustabil når den kom til 2,2ghz og vil ikke gå gjennom prime95 testen på noen måte. Får alt fra henging til blå skjerm støtt og stadig. kan dere hjelpe meg med dette. La også ved et bilde av instillingene i Bios, som dere kan se på ;)

 

Min PC består av

 

ASUS A7N8X deluxe (hovedkort)

AMD Athlon xp 2500+ Barton (prosessor Socet A) 1,66V ved original drift

DDR - SDRAM PC3200 -512MB (RAM)

NVIDIA Gforce Fx 5600 (skjermkortet)

post-13-1095667276_thumb.jpg

Endret av It's me
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

faktisk så holder den seg stabil på ca 40-42 grader, har ikke slått av fsb spread spectrum (hva gjør den foresten), men kan se om det fungerer: :dribble: . er temperaturen bra nok for min klokking eller burde jeg få den under 42??

 

Hvor mye mere burde jeg klare å få klokket denne til??, holder med 2,2 ghz men hadde hvert morro å sett hvor mye jeg fikk den til ;)

Lenke til kommentar
faktisk så holder den seg stabil på ca 40-42 grader, har ikke slått av fsb spread spectrum (hva gjør den foresten), men kan se om det fungerer: :dribble: . er temperaturen bra nok for min klokking eller burde jeg få den under 42??

 

Hvor mye mere burde jeg klare å få klokket denne til??, holder med 2,2 ghz men hadde hvert morro å sett hvor mye jeg fikk den til ;)

under 42 med luftkjøling er bra :w00t:

 

min triller rundt @ 50 grader :p

Lenke til kommentar
Hvor mye mere burde jeg klare å få klokket denne til??, holder med 2,2 ghz men hadde hvert morro å sett hvor mye jeg fikk den til  ;)

Vent til vinteren, kjør cab og lukk opp vinduet for å sjekke maks.. :D

 

45-50 *C er bra klokketemperatur på de prosessorene.

 

Min 2500+ klarte bare litt over 2000 MHz.

 

Kommer veldig an på prosessoren hvor langt man kommer. Har hørt mange andre også som ikke kom til 2200MHz slik som meg.

 

FSB spread spectrum

Lenke til kommentar

sånn nå har jeg disablet FSBspread spectrum og fått lit forståelse av hva det er, men den vil fortsatt ike igjennom en vanlig test på Prime 95, men pcen fungerer jo slik som den skal, hakke lagt merke til noe uvanlig med den. Er det egentlig så viktig å få den gjennom en test på prime 95. Hvis ja, kan dere forklare meg hvordan jeg kan få ned Roundingen til 0,4???( prime 95 vil ike starte testen for jeg har 0,5 i roundings, hva nå det er)

Lenke til kommentar

Du må nok forbedre kjøleløsningen din eller klokke ned et lite hakk. Greier du å skvise temperaturen noen få grader ned så tror jeg faktisk at prime95 kommer til å bli stabil.

 

Du kan jo også prøve andre innstillinger om mp er ulåst, for eksempel 11*200 eller 166*13, hvis derimot mp er låst så bør du senke gradvis fsb til du oppnår stabilitet. Er jeg deg så prioriterer jeg heller en 100% stabil maskin enn en ustabil en.

 

Det aller beste er jo selvsagt 1.65Vcore og 200fsb, men prøv å se hvor langt du kommer med 1.65Vcore overklokkingsmessig.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

takk for hintet, det jeg kjører nå er 11X200 FSB men blir det ikke mere slitasje på prosessoren ved 13X166?, brøvde å senke fsb nedover til 2ghz da var roundingen ok, men da var det et eller annet hardware fil på stod Prime, men skal skjekke lit her hjemme og se hva je kan få til, skalnok bli en ordnign på det :thumbup:

Lenke til kommentar

hmmmm, nå har jeg prøvd det meste her, jeg får både blåskjermer, pcen henger seg, låser seg i 10 sec og kommer tilbake i live, lagger lit, Prime 95 vil ikke ha noe å gjøre med prosessoren. Måtte resette biosen for jeg satte Vcore på over 1,825 Volt. så nå har jeg stilt alt tilbake, men det er en kjedelig fart på 1,8 Ghz.

 

Noen som har noe annet jeg kan prøve for å få dette i orden??

 

Tenkte jeg skulle prøve å klokke gradvis litt etter lit, og se hvor den stopper, på prime 95

 

Kan det være at en power (Spennings omformeren) på 250w ikke holder til klokking???

 

 

vil dette utstyret (hovedkortet, rammen osv) fungere på en AMD Athlon XP-M 2400+ prosessor ( mobil )34w????

 

https://ssl.itbutikken.dk/default.asp

 

ASUS A7N8X deluxe (hovedkort)

AMD Athlon xp 2500+ Barton (prosessor Socet A) 1,66V ved original drift

DDR - SDRAM PC3200 -512MB (RAM)

NVIDIA Gforce Fx 5600 (skjermkortet

Endret av Fear1054
Lenke til kommentar
#Bruk en emnetittel som beskriver tråden best mulig!#

 

Min stakkars pc har blit meget ustabil når den kom til 2,2ghz og vil ikke gå gjennom prime95 testen på noen måte. Får alt fra henging til blå skjerm støtt og stadig. kan dere hjelpe meg med dette. La også ved et bilde av instillingene i Bios, som dere kan se på ;)

 

Min PC består av

 

ASUS A7N8X deluxe (hovedkort)

AMD Athlon xp 2500+ Barton (prosessor Socet A) 1,66V ved original drift

DDR - SDRAM PC3200 -512MB (RAM)

NVIDIA Gforce Fx 5600 (skjermkortet)

Jeg trenger hjelp også. Har samme HK

Se signatur, merk underklokkingen :mad:

Lenke til kommentar
vil dette utstyret (hovedkortet, rammen osv) fungere på en AMD Athlon XP-M 2400+ prosessor ( mobil )34w????

 

Ja det vil funke, Billig oppgradering etter min mening.

 

Min XP 2500+ måtte vike for en 2400+ XP-M, og har ikke angret et sekund.

(Mobil 35 W tenker jeg. FJQ4C heter den. Kommer ikke inn på itbutikken nå, siden er nede.) :)

 

Edit: Der kom siden opp igjen, og linken til den er: XP-M 2400+ 35 W

Endret av morcan
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...