Gå til innhold

Trenger hjelp til å installere phpBB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, kan vi vel. Men hva med å opplyse oss litt først? :tease:

 

Det jeg lurer på i første omgang er om du har/skal ha phpBB på lokal eller ekstern server (innleid webplass)?

 

Du vet vel at du må ha både mysql og phpBB installert fra før regner jeg med.

 

Om du har innleid serverplass er det litt enklere om de kjører "sphere"-administrasjonssytem. Da er det plankekjøring. Det får du hos feks Serve The World.

 

:)

Lenke til kommentar

Selv om jeg drifter mitt eget forum så kan jeg ikke skryte på meg å være noen guru innen forummekking. Skjønt, det er min tur å lære. Og nå også din.

 

Det fins forum som ikke er avhengig av mysql. Dog ikke like spennende og neppe like fleksible og raske. Mener det skal finnes javabaserte forum som kan installeres. Men de er ikke akkurat tingen om du har tenkt å drive et seriøst forum.

 

Ta en titt på serve the world's serverpakker om du tenker på å drifte et forum. Det er nemlig integrert i pakken. Alt du trenger er å kjøre en installasjon på serveren, slette noen filer og så konfigurere forumet til ditt bruk.

 

149,-/3 mnd er ikke ille pris med tanke på hvor bra pakke det egentlig er. Meget fornøyd kunde der. Hoster 2 av mine 3 domener. Aldri vært noe kluss eller ustabilitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...