Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele ADSL mellom 2 ulike nett.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg håper noen der ute kan hjelpe meg med et problem min nabo og jeg har. Vi har hvert vårt trådløse nett, men bare jeg er så heldig å ha ADSL pga kapasiteten på Telenors utstyr. Det jeg nå forsøker å få til er å dele min ADSL-forbindelse med naboen ved hjelp av et par bridge'r. Vi har anskaffet utstyret som skal til men får ikke kontakt mellom de to nettverkene.

 

Vi har følgende utstyr:

Linksys WRT54G, trådløs router hos meg

D-link DWL-900AP+, programmert som bridge hos meg

D-link DWL-900AP+, programmert som bridge hos naboen

D-link DWL-900AP+, programmert som Access Point hos naboen.

Vi har eksterne antenner tilkoblet bridge'ne så det skal ikke være noen problemer med kontakten der... :)

De trådløse nettverkene har hvert sitt SSID, kryptert, og med hvert sitt subnett.

Alt dette fungerer som det skal bortsett fra at bridge'ne ikke klarer å se hverandre. De er programmert med bridge-to-bridge-funksjon ved hjelp av de respektive MAC-adressene.

 

Så det jeg trenger å vite er hvordan jeg skal få de til å se hverandre, og hvilken IP-adresse jeg skal bruke for gateway i naboens nett. Hos meg selv går dette greit, og det har det gjort lenge... :)

 

Jeg håper det er noen som kan hjelpe meg, for nå begynner jeg å gå tom for idéer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...