Gå til innhold

Bruke et tastatur/mus på to PCer - Er det mulig?


Anbefalte innlegg

Jeg kommer før eller siden til å bruke to PCer paralelt og lurer i den forbindelse på om det er mulig å bruke et tastaur og en mus på to PCer ved hjelp av et slags adapter med to kanaler, eller noe lignende? Jeg vet ikke om et slikt adapter finnes, men hvilke muligheter er det for dette? Det er sparsomt med plass her og et ekstra sett tastatur/mus er et for mye.

 

EDIT: Tenker da på tastatur og mus med tråd. Jeg spiller en del og ønsker da å kunne bruke utstyr med tråd :)

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du skal bruke fjernstyring vil jeg anbefale deg å heller bruke RealVNC. Dette er et meget enkelt program som er lett å sette opp. Bruker det selv, kjekke saker :)

Ser ut som man må betale for dette, det vil jeg helst unngå :)

 

Jeg har testet litt mot en annen PC i huset og fjernstyringsfunksjonen i Windows XP Pro ser ut til å fungere utmerket. Jeg stiller ikke spesielt store krav, det er kun for å administrere to PCer som fysisk står ved siden av hverandre. Det ser ut som den eneste begrensningen er at jeg ikke kan skru av og på den andre PCen, stemmer dette?

Lenke til kommentar

De forskjellige VNC variantene er vel open source og gratis.

 

Jeg bruker UltraVNC, og det er vertfall gratis. Jeg synes det er bedre en programmet som følger med i Windows XP, og ja, du kan også slå av pc'ene du administrere med den.

 

Brukervennligheten er vertfall stor! Du kan lage en snarvei som du legger på skrivebordet, så kan du bare dobbelklikke der for å åpne skrivebordet på den andre pc'en. Enklere kan det ikke bli ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...