Gå til innhold

Et spørsmål om multiplier


kimbratberg

Anbefalte innlegg

Sitter og leker meg litt med min gamle duron 800 prosessor og har ikke åpnet mutippel men ser at jeg kan jo stille fsb en opp til 200(hk a7n8x) noe som er mer enn nok.

Så hvorfor stille multipler i det hele tatt ??? Skjønner vel hvordan fsb en fungerer men det med multipler....hmmm

mao. er det noen vits å ta ut prosessoren for å gjøre den blyant moden?

 

Sitter og venter på athlon xp 2400M og noe må man jo fordrive vente tiden med....

 

*Emnetittel redigert av moderator*

"Ett lite spørsmål..." beskriver ikke innholdet i tråden særlig godt.

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner det, men hk skal jo tåle 200 mhz på fsben, og skulle tro at det var en effekt for alle komponentene hvis jeg øker fsb og bare for cpu hvis jeg øker multippel? uansett får jeg nok neppe klokka den til 8x200. Men kommer man høyere hvis man klokker begge deler på en så gammel prosessor??

 

Kjører nå på 8 x 115(920) noe som ikke ser ut til å plage hverken hk eller cpu skulle bare skjønt litt mer av hva jeg holder på med...he he

Lenke til kommentar
Når du øker FSb så klokker du mhz på rammen også da....(rett meg vist jeg tar feil...)

Vis du stiller FSB høgare enn 200 så klokker du rammen... Vis du har pc3200, har du 2700 klokker du den når du stiller FSB høyere enn 166...

oki.. Åssen er grensen på klokking på ram? Går det på varme der også?

Helt til det ikke går mere :) Bare å prøve...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...