Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en Casio CFX-9850GC PLUS

Ikke sikker at det sier noen noenting, så jeg begynner pånytt.

Jeg har en Casio kalkulator med farger og 64Kb minne.

Jeg har hørt at man kan finne koder på nettet som man taster inn så får man spill innpå den.

Jeg søkte litt, og fant spill, men for og laste ned og føre ove via kabel.

Noen som har prøvd dette?

Hva koster en slik kabel egentlig?

..og går det bare ann og taste inn slike koder, for da slipper jeg og kjøpe kabel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må normalt ha en kabel for å kunne legge inn litt mer avanserte spill. Dette med at du kan taste inn programmer på kalkulatoren er noe herk av dimensjoner. Det fungerer til nød til å lage noen enkle andregradsprogrammer og automatiserte funksjoner, men ikke til stort annet. Da måtte du sittet og knota resten av året ;)

 

En slik kabel pleier ikke å koste allverdens. Spør der du kjøpte kalkulatoren.

 

Hva "oppfucking" angår, skjer det neppe. Vær litt kritisk med hva du legger inn og sånt, evt sett deg skikkelig inn i kalkulatoren og alle funksjoner og krinkel-kroker. Det meste kan fikses, men uansett er det ikke værre enn at du kan resette hele saken. De fleste brukbare grafregnere i dag kommer med "memory management" som en del av brukergrensesnittet. Det vil si at du kan administrere alle innstillinger og programmer som ligger inne direkte på kalkulatoren.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

må fortelle en morsom historie ;)

 

en kompis av meg går allmen, og den kalkulatoren han har er en gammel en som det var 8 spill på som han spilte hele tiden! men så klikka den i en mattetime.. så tok han ut batteriene, satte dem inn igjenn! og da stod det på skjermen:

 

*MEMMORY CLEARED*

 

han klikka jo totalt ;) alle spillene er borte. så han må se på at de andre sitter å spiller i mattetimene :D kan se om jeg kan lagge in via koder ;) kansje han betaler meg :p

 

denne kalkulartoen har hatt 3 tidligere eiere så jeg tror den er gammel, svart hvit skjerm, casio.. er orginalt bare 4 spill på den så det er nokk noen som har lagt inn.

 

har selv bare en casio fx-115 som da ikke støtter spill :( men den var billigst og minimumskravet til gk elektro. og jeg liker den så :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...