Gå til innhold

Feil i hardware? - Ny PC som sliter


XereX2

Anbefalte innlegg

Først hva hardware som er i kabinettet:

#Asus A7V600 Hovedkort Socket A DDR KT600, SATA, ATA133, ATX, LAN, Raid, LYD

#AMD XP 2800+ CPU

#TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

#Gainward GeForce FX5500 256MB DDR AGP, "Pro/685 TV-DVI", Retail

#En MAxtor S-ATA Disk

#EN MSI ell.no DVD brenner

#Sitter en 360W PSU i denne. Målte DCV, målte 5,09V på kabel for CD, HD.. så alt OK der.. Kan jo være feil på den som gir strøm til HK da seff...

 

Så her utarter feilen seg:

Det er ikke mulig å innstallere, ei heller boote opp windows med 2stk minnebrikker når jeg kjører på CPU Internal clock 2083.

 

Skrur jeg den derimot ned til 1250 så fungerer det å installere/boote med 2stk minnebrikker.

 

Sendte derfor inn hovedkort og minne brikkene til norek, fikk i retur ett nytt hovedkort og de gamle minnebrikkene.. Monterer tilbake alt sammen og booter.. Samme feil..

 

Jeg har nå testet med 3DMark03 med kun 1 minnebrikke på bekke interne CPU hastighetene..

Resultatet kan du se i excel filen jeg har linket til...

 

Excel fil som viser 3Dmark03 resultatet

 

Er det feil spenning som kan forårsake dette?

Norek mente Minne skulle være OK, og jeg fikk nytt hovedkort..

så trolig ikke det som er feil.

 

Har sjekket at alle viftene på PCen er OK

 

Planer om å teste med annen strømforsyning, evt annet grafikk kort også..

Andre ideer? tanker?? forslag???

 

Mulig det er feil på CPU da.. tester med annen CPU i dag også..

 

:no:

Endret av XereX2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FX5500 er vel ikke akkurat all verden til kort, men 1000 poeng var vel litt i minste laget likevel.

 

Prøv å sett opp timingsene på rammen, kan hende det hjelper på bootproblemet. Har selv dårlig erfaring med nyere Twinmos RAM, holder ikke det de lover.

 

Dessuten er timingsa som er oppgitt for Intel CPU'er, og de garanterer ikke at de vil kjøre på disse på et AMD system.

 

Regner med at du ikke har problemer med å boote med kun 1 minnebrikke, så da kan man utelukke at det er CPU som er problemet.

 

Edit: Når det gjelder skjermkortet: Der tror jeg mest at det er et driverproblem, prøv med en annen driver kanskje.

Endret av alfern
Lenke til kommentar

En ting jeg fikk side kommentar fra her..

Har brukt Direct X 9.0C og 3DMark03

 

Etter hva jeg fikk beskjed om så støtter ikke grafikk kortet directX9.0 noe særlig..

Tester med 3DMark01 i morgen, så får vi se resultatet på grafikk biten..

Derfor, ikke heng dere så alt for mye opp i det foreløpig.. men har jo fortsatt prob med den RAMen da..

Lenke til kommentar

000458-06.PNG

 

000458-05.PNG

I agree, I wouldn't waste my money on ANY nVidia card less than a 5700 Ultra. The 5200 (even the ultra) is a very poor performer. The 5500 is even worse. The lowest end nV card that I would consider is the 5700. The Ultra version is pretty hot, if you can't afford that, then the plain jane version is okay.

 

Unreal 2003 800x600 1024x768 1280x1024 1600x1200

FX5500 58 43 32 25

9600 256 80 62 45 34

FX 5600 73 56 41 33

FX 5700 91 72 52 40

9600 Pro 89 76 57 43

FX 5700 Ultra 99 81 60 46

R9600XT 98 87 65 49

FX 5900 XT 98 93 78 63

 

Conclusion

Well, what can we say about the all new 5500. It performs as expected under the 5600 and above the 5200, it's stable and has a package of features that is just mind boggling for it's price. The new NVIDIA drivers even contains a pop-up stopper. (NVIDIA please stick to your product okay?; that's just silly).

 

Gaming wise, what you can expect from the card is that you'll be able to play most older games perfectly fine. Even quite a few of the newer games will have no big problems with this card under two conditions. The first; you need to stay at 1024x768 maximum and secondly you do not enable Antialiasing features as the card simply does not have enough processing power. It's not at all bad though. Heavy upcoming games you say ? Forget about it, this card is not suitable for it.

 

EDIT: Gidder ikke å resize

 

Støtter DX9 det kortet... du bør ALLTID ha DX9 uansett støtte eller ei

Endret av JEG76
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...