Gå til innhold

Mindre plass. Hva er galt?


tronni87

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har delt harddisken inn i 3 partisjoner. På den ene partisjonen vises det mindre plass, enn det egentlig burde gjøre. På denne partisjonen fins det spill og musikk. Når eg trykker på "min datamaskin" og høyreklikke på partisjonen står det at det er 24 gb ledig av 69,6 gb. Når eg går inn på partisjonen og høyreklikke på alle mappene og finner ut hvor stor plass de tar, så tar det 39,7 gb. Så blir det et enkelt regnestykke. 69,6 gb minus 39,7 gb blir 29,9 gb. Det vil si at eg skulle ha hatt 29,9 gb istedenfor 24 gb. Hva er galt? Hvorfor har jeg mistet så mye plass? Jeg testet det på en annen partisjon og da ble det helt likt. Men hva kan være galt med denne partisjonen? Hvis det har bare vært med noen hundre mb så hadde det ikke gjort noe, men når det kommer opp i mot 5-6 gb mindre plass, så syns jeg det er litt rart.

 

Håper at dere kan gi meg et svar og jeg takker for alle innlegg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Manglet du diskplass får du delte opp disken din?

Husker ikke helt, men tror ikke det. Det er en 160 gb harddisk som jeg har delt inn i 3 partisjoner. 2 på 69,6 gb og 1 på 9,76 gb. Tilsammen rundt 150 gb. Det er jo greit. Jeg vet at det alltid går noe plass vekk. Men innenfor de 150 gb så har det gått vekk 5-6 gb som jeg nevnte tidligere. Altså på den ene partisjonen.

 

Så, det er det problemet jeg lurer på. Hvor har denne plassen blitt av?

Lenke til kommentar

Eg må bare nevne at dette er litt rart. Det står jo at eg har brukt 45.5 gb, men eg har kun brukt 39,9 gb, og det er det som ligger inne på partisjonen. Resten må ligge en annen plass, men hvor? De finner jeg ihvertfall ikke på partisjonen. Eg har bare lagt inn det som skal være på den stasjonen, på en måte bare ført filene over (det er musikk og spill i den mappa). Spill har jeg jo innstallert skikkelig på den partisjonen. Måtte bare nevne det. Men det er bare å komme med råd?

 

Eg har ikke blitt klokere enda. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...