Gå til innhold

Videreføring av Netcom-abb.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har et Netcomabbonnement med 12mnd binding som jeg har hatt i vel 8mnd. Kan jeg videreføre dette med ny 12-mnd binding nå? Eller må jeg vente til det har gått 12mnd?

Hos NetCom må det gå 11 mnd av bindingstiden før du kan videreføre evnt, kjøpe ny tlf.

I din tilfelle må du nok vente 3 mnd til..

Lenke til kommentar
Hæ?

Nei?

Du kan vel videreføre et NetCom abbenoment uten noe slikt hvis du har et fra før?

Nei, det kan du ikke.

 

Når man binder seg opp, så betaler netcom deg en rimelig stor pengesum. Før den bindingstiden er ute så vil de selvfølgelig ikke betale deg igjen når de ikke får nye 12 måneder binding for pengene.

 

Viderføring er når du har et abo som IKKE er bundet opp, eller når bindingstiden nesten er ute.

 

Altså, kun et stk billig telefon eller avslag på regningen pr 12 måneder.

Lenke til kommentar
Har et Netcomabbonnement med 12mnd binding som jeg har hatt i vel 8mnd. Kan jeg videreføre dette med ny 12-mnd binding nå? Eller må jeg vente til det har gått 12mnd?

For å være helt sikker så stikk og spør en forhandler eller ring 05050.

 

Når jeg bandt min telefon til netcom sist var det for 24 mnd. Fikk da beskjed om at jeg kunne kjøpe en ny telefon med 24 mnd binding når det hadde gått 12 mnd. Om jeg hadde hadde hatt 12 mnd binding kunne jeg ha kjøpt ny subsidiert telefon etter 6.

 

Dette var sommeren 2002 så ting kan ha forandret seg siden da.

Lenke til kommentar

Nesten rett. Privatabonnement har 12 mnd. binding, og man kan kjøpe en ny subsidiert telefon når man har fullført 11 av 12 måneders binding.

 

Bedriftsabonnement har 24 mnd. binding, og man kan kjøpe en ny subsidiert telefon når man har fullført 18 av 24 måneders binding.

 

Bindingstiden står i kontrakten du signerer i butikken, men det står ikke noe om når man kan videreføre med ny subsidiert telefon. Videreføring før bindingstiden er en praksis som ikke er en del av avtalen man inngår, og den kan følgelig endres av NetCom. For privatabonnement kunne man tidligere videreføre med ny subsidiert telefon etter å ha fullført 6 av 12 måneders bindingstid.

 

Det er selvsagt ingen regler uten unntak....En del bedriftsabonnement er knyttet til avtaler som gir rett på videreføring med kjøp av subsidiert telefon etter 12 av 24 måneder.

Endret av plym1977
Lenke til kommentar
Hmmm.... Mener å ha hørt at man kan kjøpe ny subsidiert telefon FØR hele bindingstiden er utløpt.

Flere som har kommentarer? Helst noen som VET noe....

Jeg kan 100% sikkert si at jeg vet dette, da jeg er forhandler av netcom, telenor og tele2-abonnement.

 

Og for netcom så er det slik at bindingstiden normalt må være ute, men om forhandler ringer og spør når det er under 1 måned igjen, så går det greit å fornye bindingstid.

 

Som de fleste andre her også sier :yes:

Lenke til kommentar
Hmmm.... Mener å ha hørt at man kan kjøpe ny subsidiert telefon FØR hele bindingstiden er utløpt.

Flere som har kommentarer? Helst noen som VET noe....

Jeg kan 100% sikkert si at jeg vet dette, da jeg er forhandler av netcom, telenor og tele2-abonnement.

 

Og for netcom så er det slik at bindingstiden normalt må være ute, men om forhandler ringer og spør når det er under 1 måned igjen, så går det greit å fornye bindingstid.

 

Som de fleste andre her også sier :yes:

Forhandleren trenger ikke ringe. En kan ringe selv :D Eller en kan, som jeg skrev lenger oppe, gå inn på minside.netcom.no

 

Vet man at det er 1 mnd eller mindre igjen på sitt netcom abb. så kan man tegne ny bindingstid hos netcom uten problemer (trenger ikke ringe de først en gang). Har gjort dette utrolig mange ganger selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...