Gå til innhold

Chess har egne priser for sms til utlandet


Anbefalte innlegg

Chess tar (eller iallefall tok, for jeg sjekket opp idag igjen, og da ligger prisen på 1,50) 3 kroner meldinger for å sende til utelandske nummer :ermm:

Not impressed! Trodde det kostet akkurat det samme som til norske nummer, det har det iallefall gjort i lang tid. Chess er flinke og sende ut varsel og brev om når de senker prisene, men når de plutselig legger til nye priser på eksisterende tjenester, da er det helt tysnad...

Er det slik at de forskjellige operatørene tar seg ulikt betalt etter hvor mld skal henn nå?? :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sendt fra Norge til utlandet eller har du sendt mens du har vært i utlandet til noen du kjenner som er i Norge?Det er forskjell på det.Chess har hele tiden tatt 1,48 for sending fra Norge til utland,det har aldri kostet det samme som til å sende i Norge.Netcom og noen av de mindre har samme pris uansett hvem du sender til

Lenke til kommentar

Var fra norge til utlandet, er selvsagt klar over at det koster mer i utlandet. På regningen står det "utgående sms til utlandet"... antall og prisen

Når jeg går på den spesifiserte regningen står det istedenfor nummeret "SMS R GR"...? Aner ikke hva det betyr.

Var på Netcom sin side i stad (som forresten var elendig oppsatt), og så at de ikke hadde egen pris til utlandet... Vurderer STERKT å skifte (selv om jeg ellers er fornøyd med chess), sender mye meldinger til folk som studerer i utlandet ser du..

 

(takker for info smoker2)

Lenke til kommentar
Var på Netcom sin side i stad (som forresten var elendig oppsatt), og så at de ikke hadde egen pris til utlandet... Vurderer STERKT å skifte (selv om jeg ellers er fornøyd med chess), sender mye meldinger til folk som studerer i utlandet ser du..

Skrev til netcom ang. smspris til utlandet for en tid siden og fikk beskjed om at de har samme pris til norge og utlandet. Dette gjelder også de virtuelle operatørene som benytter netcom sitt nett

 

det som er litt lureri hos chess er at selv om du har chess med netcom så tror jeg at de trekker ekstra for sms til utlandet. Er ikke sikker, men har en sterk mistanke om dette.

 

Om du sender mye sms til utlandet så gå for talkmore eller one mobile. koster det samme i norge og utlandet.

 

Liten digresjon:

 

Jeg studerte i danmark i vår og der finnes det en masse billige forhåndbetalte alternativer. alle anbefalte med Http://www.telmore.dk da de vistnok var billigst, 0.20/sms. Når jeg sjekket litt nærmere viste det seg at de tok 2,70(!) for sms til utlandet. Det var ingenting de reklamerte med akkurat. Det endte med at jeg ble kunde hos http://www.cbb.dk som tok 0.19/sms både til innland og utland. Det var et par av vennene mine der som endte opp med TelMore og brukte en helvetes masse penger på sms til utlandet, som i grunnen var penger ut av vinduet for det meste.

Lenke til kommentar
Liten digresjon:

 

Jeg studerte i danmark i vår og der finnes det en masse billige forhåndbetalte alternativer. alle anbefalte med Http://www.telmore.dk da de vistnok var billigst, 0.20/sms. Når jeg sjekket litt nærmere viste det seg at de tok 2,70(!) for sms til utlandet. Det var ingenting de reklamerte med akkurat. Det endte med at jeg ble kunde hos http://www.cbb.dk som tok 0.19/sms både til innland og utland. Det var et par av vennene mine der som endte opp med TelMore og brukte en helvetes masse penger på sms til utlandet, som i grunnen var penger ut av vinduet for det meste.

TalkMore skal visst ha kjøpt opp "platformen" til Telmore i Norge, sikkert derfra de har fått navnet TalkMore...

Lenke til kommentar
Regner ikke med at det er feil (desverre). Men koster lite og ta en tlf og høre med de, får gjøre det imorgen.

 

Hei

 

Var i kontakt med Chess nå,de sier at pris på sms til er 1,48 og må det være noen annet som du har brukt hos chess,søkt på telefonnr etc,innholdstjenester

Fikk svar fra de nå, lang kø = sendte en mail heller.

De sa, som også du sier at det koster (nå, de sa ingenting om hva det hadde kostet før), at det kostet ca 1,50 pr melding til utlandet. Viste seg å være en liten missforståelse på regningen min, så jeg har ikke betalt 3kr mld til utlandet ... (sorry mate :))

MEN; jeg er VELDIG sikker på at jeg før bare har betalt "vanlig" takst for sms`er til utlandet..

 

skjelsba: ,20 pr mld var fælt billig!! :D VIL HA!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...