Gå til innhold

Å flashe X800 Pro til XT PE kan være risikabelt!


guezz

Anbefalte innlegg

Man flasher først for de 16 pipelinene, og så flasher man en gang til for å få PE hastigheter

Nei. Du har tydeligvis ikke gjort dette, du flasher 1 (EN) gang og kortet settes automatisk på XT PE hastighet. Ja jeg har selvsagt gjort dette personlig.

Vet ikke helt hvilken guide du har fulgt, men det inntrykket jeg har fått av å lese flere lange threads om VIVO flashing, er at det er optimalt å flashe et VIVO kort to ganger. Slik denne guiden forklarer. Men selvsagt kan man jo få et bra resultat likevel.

 

Først flasher man med en Gigabyte XT-PE bios som unlocker de 4 pipelinene, og deretter med en vanlig ATI XT-PE bios, som fører til høyere overclockings potensiale:

 

Those of you that have been succesful in your initial flash will now have a card that registers as an X800XT Platinum Edition! However, in most cases you will now also find that your maximum overclock has been greatly reduced. This is now remedied by the final stages of the conversion process.

 

Om du bruker den Gigabyte biosen, er det jo mulig du var heldig, men personlig har jeg sett mange som ikke klarer å kjøre kortet sitt på vanlige XT clocks, 500/500mhz etter de har flashet. I alle tilfellene var det coren som nådde sin max.

Så om vennen til thread-starter hadde prøvd XT-PE clocks på sitt, så er det meget mulig dette var årsaken til feilen.

 

Uansett, så tror jeg Meticx mente at en vanlig 12 pipe Pro (eller VIVO), normalt når høyere clocks enn en flashet VIVO/Pro med 16 pipelines. Men at de 4 extra pipene til VIVO gjør opp for lavere clocks, så kortet dermed blir kjappere likevel. Just to state the obvious.

 

Kryper tilbake til hullet mitt jeg.. :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kryper tilbake til hullet mitt jeg..

 

hehe.

bra underholdning denna tråden.

Jo, da er dette min første post her. Håper dere tar godt imot en nybegynner som ikke klarte å ligge unna underholdnings aspekte ved forum-posting.

 

On-topic:

Det er helt vanlig at butikker har overfladisk testing av produkter som kunder sender dem i retur. Disse "overfladiske" testene spenner seg fra å sjekke om kunden har husket å levere tilbake alle delene (manualer osv) til det å sende inn varen til service, merke-godkjente verksteder (ofte butikken selv, eller til produsenten).

 

Dersom den aktuelle nettbutikken i denne tråden er mindre nøye på testingen og gir tilbake nytt kort, så har man allikevel ikke fått noe igjen på garantien. Garantier er noe leverandører/ produsenter gir produkter (Elkjøp 30-dager-pengene-igjen osv er unikt).

 

Diskusjonen riktig/ eller galt, garanti/ ikke garanti er veldig simpel:

-Er du ærlig eller ikke?

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Det at det er risikabelt å flashe er helt klart, strømmen kan jo gå ellers så kan det være en firmware feil osv.

Men tenk, alle ati x800 kortene er xt i utgangspunktet, de er bare disabled eller lasercut'a! Det står til og med på sia til ati!!

Så jeg vil si at overklokking har skylda, det finnes jo produksjons feil på noen av kortene også, kanskje mye skyldes at man har flasha kortet feil, det har mye å si har jeg hørt! har ikke prøvd å flashe feil så jeg veit ikke!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...