Gå til innhold

Å flashe X800 Pro til XT PE kan være risikabelt!


guezz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet du hva du snakker om i det hele tatt?

Til AGP får du X800 kort i to varianter. X800pro, og X800XT PE.

 

X800pro VIVO kort er egentlig X800XT PE kort som er nedklokket, siden alle XT PE kort har VIVO, ble dette brukt.

 

Et x800pro vivo klokker akkurat like bra som alle andre x800 kort, men åpner man de 4 siste pipelines klokker man litt mindre på core enn med 12 pipelines, pga økt varmeutvikling.

 

Skal man flashe et x800pro vivo har man egentlig valget mellom en X800XT PE bios, eller din orginale bios, men med 16 pipelines.

lol vet du hva du snakker om? og hvor var jeg uenig med deg nå...? Jeg sa bare at vivo kortene klokker lavere enn PRO kortene, og det er fremdeles ikke feil er d? xt pe er fremdeles et kort med høyere klokkefrekvenser... er du våken eller?

"men åpner man de 4 siste pipelines klokker man litt mindre på core enn med 12 pipelines, pga økt varmeutvikling." ja, d stemmer... og derfor klokker d lavere enn en X800 PRO kort........ :tease:

Man flasher først for de 16 pipelinene, og så flasher man en gang til for å få PE hastigheter... Men ja, jeg tror nok jeg er helt dum... Hvis du leser innlegget mitt en gang til så ser du kanskje at det du sier er nok så likt akkurat det jeg har skrevet... Om vivo er et NEDKLOKKA PE kort spiller ingen rolle, PE har høyere hastigheter, og det samsvarer med det jeg har skrevet, så plz... :whistle:

Endret av MetiCx
Lenke til kommentar

lol vet du hva du snakker om? og hvor var jeg uenig med deg nå...? Jeg sa bare at vivo kortene klokker lavere enn PRO kortene, og det er fremdeles ikke feil er d? xt pe er fremdeles et kort med høyere klokkefrekvenser... er du våken eller?

"men åpner man de 4 siste pipelines klokker man litt mindre på core enn med 12 pipelines, pga økt varmeutvikling." ja, d stemmer... og derfor klokker d lavere enn en XT PRO kort........ :tease:

Man flasher først for de 16 pipelinene, og så flasher man en gang til for å få PE hastigheter... Men ja, jeg tror nok jeg er helt dum... Hvis du leser innlegget mitt en gang til så ser du kanskje at det du sier er nok så likt akkurat det jeg har skrevet... Om vivo er et NEDKLOKKA PE kort spiller ingen rolle, PE har høyere hastigheter, og det samsvarer med det jeg har skrevet, så plz... :whistle:

 

Tenk å skrive så mye feil informasjon i et innlegg.. :no:

 

*Quoten ble litt feil men..*

Endret av Gullegutt
Lenke til kommentar

MetiCx, nå får du skjerpe deg, det der var jo bare masse tull!

 

1. Nei, X800Pro non-VIVO klokker IKKE bedre enn VIVO, et uflashet VIVO kort klokker akkurat like bra, med 16 piper klokker VIVO kort dårligere, men klarer du ved hjelp av hardmodden å få 16 piper på non-VIVO får du en tilsvarende nedgang på klokkemulighetene.

 

2. X800 XT non-PE finnes kun for PCI-Express. Finner du et ekte X800XT non-PE kort for AGP lover jeg på tro og ære at jeg skal kjøpe det kortet til deg.

 

Man flasher først for de 16 pipelinene, og så flasher man en gang til for å få PE hastigheter

Nei. Du har tydeligvis ikke gjort dette, du flasher 1 (EN) gang og kortet settes automatisk på XT PE hastighet. Ja jeg har selvsagt gjort dette personlig.

 

Om vivo er et NEDKLOKKA PE kort spiller ingen rolle, PE har høyere hastigheter, og det samsvarer med det jeg har skrevet, så plz...

Eh? Ja? XT PE har høyere hastighet enn X800Pro, er det noe rart?

Lenke til kommentar
Hei anders81....jeg har på feelingen at du skylder meg et x800xt non PE hvis du står på ditt ord??!!.....komplett har nemlig dette kortet på lista over skjermkort og koster 125 Kr mindre enn PE, har snakka me en fyr der på Tlf og han bekrefta at det er non PE.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302994&cks=PRL

 

Francis :D

Så har det kortet ubekreftet leveringsdato i november også :whistle:

Det finnes altså bare på papiret :p

Lenke til kommentar
Mener det skal la seg gjøre å sjekke om kortet har vært flashet, er vist noen sektorer på biosen som blir forandret ved flashing noe alla når det sist ble flashet og som ikke kan forandres på (dette er ikke bekreftet men tror at det er sånn).

 

Samme prinsippet som når man lagrer en fil, tidspunktet for lagringen kommer jo fram.

Det er uansett ikke ulovlig å flashe.. hvor mange av dere har ikke flashet CDbrenneren deres med nyeste firmware? Men hva butikken sier til at du har flashet med en firmware som ikke hører til kortet du har kjøpt er jo en annen ting.. det er jo din egen feil..

 

lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...