Gå til innhold

Å flashe X800 Pro til XT PE kan være risikabelt!


guezz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

X800 Pro til XT PE? XT... PE? Om han har stock kjøling så er det nok ikke så rart om dette kortet ble svidd nej... Er vel ytterst få vivo kort som klarer PE hastigheter med standard kjøling...? men du burde reinstallere windows og atitool da det av og til liker å lage litt krøll... :)

Brukerfeil får man ikke på garanti, så dette er jo svindel ;)

Endret av MetiCx
Lenke til kommentar
Synd for den butikken som er så uheldig å ha kameraten din som kunde

Mister man ikke all garanti ved å flashe til XT og overklokke så det suser da? Burde være en grei sak for sjappa å sjekke det.

Det kan godt anses som frekt at han sender den inn for å få et nytt kort, men han benytter seg av 30-dagers-ubetinget-angrefrist... Hvis butikken oppdager at kortet har vært flashet spørs det om denne ordningen gjelder.

Lenke til kommentar

Regner med at det er en del som jobber i WEB-sjapper som følger med på hva som skjer på HWno og at de sjekker ekstra godt hvis de får inn et X800 med grafikkfeil på reklamasjon i nærmeste fremtid.

 

Dessuten, selv om det er butikken i første omgang deretter importøren som tar kostanden hvis han får nytt krot, er det vi som kjøpere som får regingen til slutt. Kostnaden ved å drive tas inn gjennom økte priser som du og jeg må betale.

 

Slutter meg derfor til de som mener at hvis man overklokker, flasher etc må man være berett til å smake steken og ikke velte kostnadene over på oss andre !!

Lenke til kommentar
men så er det vel ikke netbutikken som må "betale" for dette kortet. Det blir jo sendt tilbake til produsent?

Uansett så er det noen som taper penger, enten det er butikk eller leverandør. Det som kan skje er at butikken lar tvilen komme kunden til gode og gir ett nytt kort, men når de prøver å returnere det til leverandør så får de ikke noe igjen fordi leverandør hevder brukerfeil.

 

Det kan godt anses som frekt at han sender den inn for å få et nytt kort, men han benytter seg av 30-dagers-ubetinget-angrefrist... Hvis butikken oppdager at kortet har vært flashet spørs det om denne ordningen gjelder.

 

 

 

Angrefrist er ikke ubetinget, det forutsetter at varen returneres i den stand det var når det ble sendt. Og uansett hvordan du snur og vender på det så er det svindel hvis man reklamerer på noe man selv har ødelagt

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

Får ikke håpe dette er noe som kommer til å skje mer og mer. Jeg har faktisk hatt to grafikk-kort (et geforce og et 9700pro) som har klikket og gitt meg artifacts og slikt. Geforce-kortet tror jeg var produksjonsfeil på (Gainward).

 

Disse var helt standard, ikke noe overklokking eller noe.

 

Disse ble byttet uten problem (gikk da 2-3 uker) hos komplett.

 

Håper bare ikke folk som driver med flashing og som får herpa kort, ikke ødelegger for andre folk som faktisk har fått defekte kort.

Lenke til kommentar
Mange som reagerer på at man skal sende inn dette kortet for å få det på garantien, men er det ikke slik at alle ville ha prøvd dette når man knerter et så dyrt kort?

Fordi om du føler selv at du inneholder svindler-egenskaper trenger du ikke gre alle under samme kam som deg. Fins faktisk ærlige folk som har råd til å drite seg ut og "kjøpe" nytt dersom ting blir defekt av herping. :whistle:

Lenke til kommentar
Har sett dette med muligheten til å spore flashing diskutert mange plasser, bl.a. på forumet til han som lager ATItool.

 

Konklusjonen er at du aldri kan skjule at du har flashet BIOS helt, men det finnes visstnok en metode å "resette" BIOSen på slik at du ikke kan lese hvilke BIOSer du har brukt tidligere.

 

Ellers er jeg av den oppfatning at hvis du vil være med på leken så får du tåle steken. Dvs. at hvis man dreper hardware ved å klokke, så får man bekoste evt. reparasjon selv. Ikke bare velte det over på butikken.

 

-KJ

Ja, på WEB-siden til "Wizzard", som har laget ATITool, ligger det et verktøy og en "blank" BIOS som skal brukes før en reflasher til originalbios.

 

CD

Lenke til kommentar

Jeg hadde et problem med kortet mitt, men det kaksa seg allerede i bootinga mi, masse fine streker og bokser med mange fine farger, dette var nå et nvidia kort (ti 4200). Men feil i bare windows, jeg personlig vil dra konklusjonen:

 

Driver problem, en datamaskin er uforutsigbar, man veit aldri når ting går til hælvette, hvor bra hardware har han da, det kan være nok å ha holdt dårlig velikehold av maskina i software og hardware. Støv???

Dessuten hvis det hadde vært kortet så ville nok den ha sagt ifra før den boota windows, jeg har hatt to skjermkort som dette skjedde med og det var hardware feil.

 

Prøv å løse det på andre måter, som å formatere, bere det enn å svindle butikken, det er liksom takka de for for å tilby kunder å kjøpe skjermkort. kanskje dere burde gi butikken mer kreditt for hva de tilbyr istedenfor å sende tilbake et kort fordi en jævel dreit seg ut!!! :mad::mad:

Lenke til kommentar
Er vel ytterst få vivo kort som klarer PE hastigheter med standard kjøling...?

Trodde det var endel jeg?

XT PE? XT kanskje... men ikke XT PE... ? har lest at det er ikke så mange som når over xt hastighet med standard kjøling...? og pe er jo et xt kort med enda høyere klokkefrekvenser...?

vivo kort klokker foresten lavere enn de vanlige x800 pro kortene, men gjør opp for klokkefrekvensen med de ekstra pipelinene som man åpner uten problem...

Endret av MetiCx
Lenke til kommentar

kjører 472.50core/512.75memory på mitt sapphire x800 pro toxic. Tør ikke gå høyere. Men til nå har jeg ikke sett noen feil.

 

Hvilken speed ligger x800 xt pe ??

 

Gikk foresten fra 8900 til 11700 poeng da jeg klokket

 

Leste foresten på et engelsk nettsted at kun Sapphire som har garanti mot overklokking.

 

SAPPHIRE :w00t:

Endret av floffan
Lenke til kommentar
Er vel ytterst få vivo kort som klarer PE hastigheter med standard kjøling...?

Trodde det var endel jeg?

XT PE? XT kanskje... men ikke XT PE... ? har lest at det er ikke så mange som når over xt hastighet med standard kjøling...? og pe er jo et xt kort med enda høyere klokkefrekvenser...?

vivo kort klokker foresten lavere enn de vanlige x800 pro kortene, men gjør opp for klokkefrekvensen med de ekstra pipelinene som man åpner uten problem...

Vet du hva du snakker om i det hele tatt?

Til AGP får du X800 kort i to varianter. X800pro, og X800XT PE.

 

X800pro VIVO kort er egentlig X800XT PE kort som er nedklokket, siden alle XT PE kort har VIVO, ble dette brukt.

 

Et x800pro vivo klokker akkurat like bra som alle andre x800 kort, men åpner man de 4 siste pipelines klokker man litt mindre på core enn med 12 pipelines, pga økt varmeutvikling.

 

Skal man flashe et x800pro vivo har man egentlig valget mellom en X800XT PE bios, eller din orginale bios, men med 16 pipelines.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...