Gå til innhold

Å flashe X800 Pro til XT PE kan være risikabelt!


guezz

Anbefalte innlegg

En kamerat har i dag et ødelagt vivo-kort sannsynligvis grunnet flashingen! :cry:

 

I går la han inn 9.0c etter at han hadde kjørt kortet som XT PE i noen dager. Etter reboten oppdaget han til sin forskrekkelse at grafikken var korrupt, selv inne i windows. Dette gjaldt også inne i biosen! Ingenting nyttet, selv ikke å flashe tilbake til pro-biosen.

 

I morgen skal han sende kortet tilbake og forhåpentligvis få et kort snart som erstatning...

 

Jeg har selv et flashet Sapphire X800 Pro vivo-kort@16 pipes, samme merket som det nå defekte kortet, i 3 måneder nå. Jeg har i ettertid blitt litt redd for at dette også kan skje meg etter denne hendelsen. :ermm: Jeg har ennå ikke hatt noen problemer med kortet til dags dato, men en vet aldri etter dette. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En kamerat har i dag et ødelagt vivo-kort sannsynligvis grunnet flashingen! :cry:

 

I går la han inn 9.0c etter at han hadde kjørt kortet som XT PE i noen dager. Etter reboten oppdaget han til sin forskrekkelse at grafikken var korrupt, selv inne i windows. Dette gjaldt også inne i biosen! Ingenting nyttet, selv ikke å flashe tilbake til pro-biosen.

 

I morgen skal han sende kortet tilbake og forhåpentligvis få et kort snart som erstatning...

 

Jeg har selv et flashet Sapphire X800 Pro vivo-kort@16 pipes, samme merket som det nå defekte kortet, i 3 måneder nå. Jeg har i ettertid blitt litt redd for at dette også kan skje meg etter denne hendelsen. :ermm: Jeg har ennå ikke hatt noen problemer med kortet til dags dato, men en vet aldri etter dette. :(

Synd for den butikken som er så uheldig å ha kameraten din som kunde

Lenke til kommentar
En kamerat har i dag et ødelagt vivo-kort sannsynligvis grunnet flashingen! :cry:

 

I går la han inn 9.0c etter at han hadde kjørt kortet som XT PE i noen dager. Etter reboten oppdaget han til sin forskrekkelse at grafikken var korrupt, selv inne i windows. Dette gjaldt også inne i biosen! Ingenting nyttet, selv ikke å flashe tilbake til pro-biosen.

 

I morgen skal han sende kortet tilbake og forhåpentligvis få et kort snart som erstatning...

 

Jeg har selv et flashet Sapphire X800 Pro vivo-kort@16 pipes, samme merket som det nå defekte kortet, i 3 måneder nå. Jeg har i ettertid blitt litt redd for at dette også kan skje meg etter denne hendelsen. :ermm: Jeg har ennå ikke hatt noen problemer med kortet til dags dato, men en vet aldri etter dette. :(

Det er nok overklokkingen som har skyld i dette og ikke selve åpningen av 4 pipelines.

Lenke til kommentar

Mener det skal la seg gjøre å sjekke om kortet har vært flashet, er vist noen sektorer på biosen som blir forandret ved flashing noe alla når det sist ble flashet og som ikke kan forandres på (dette er ikke bekreftet men tror at det er sånn).

 

Samme prinsippet som når man lagrer en fil, tidspunktet for lagringen kommer jo fram.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Synes også at de som tar risken med å flashe, bytte kjøler etc.. må ta på seg kostnadende dersom det går skeis..

Har du ikke råd til å ødelegge det så har du ikke råd til å kjøpe det..mener jeg det var en som sa her.. :p

Lenke til kommentar

Har sett dette med muligheten til å spore flashing diskutert mange plasser, bl.a. på forumet til han som lager ATItool.

 

Konklusjonen er at du aldri kan skjule at du har flashet BIOS helt, men det finnes visstnok en metode å "resette" BIOSen på slik at du ikke kan lese hvilke BIOSer du har brukt tidligere.

 

Ellers er jeg av den oppfatning at hvis du vil være med på leken så får du tåle steken. Dvs. at hvis man dreper hardware ved å klokke, så får man bekoste evt. reparasjon selv. Ikke bare velte det over på butikken.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Hvordan går det an å ødelegge ett skjermkort ved å klokke? Er ikke det enest muligheten for å ødelegge ett skjermkort voltmodding og for høye temperaturer? Har selv klokket så høyt at jeg har fått fult av grafikkfeil i windows osv, skjermbildet fryser o.l. Da tyr jeg til restart men hver gang jeg klokker så setter jeg klokken slik at ved oppstart så klokker kortet seg ned til en trygg hastighet... Og volt-modding er ikke det smarteste du gjør... Og for høye temperaturer... Du klokker ikke kortet 30% visst temperaturen allerede ligger på 80 grader.. ;)

Endret av Prebo
Lenke til kommentar
Synd for den butikken som er så uheldig å ha kameraten din som kunde

Helt enig, synes slikt er smakløst og fatter ikke at folk er så frekke. :thumbdown:

Helt enig... Men er vel ikke alle som syns det.

Ja det er jo direkte svindel. Dere får ingen medfølelse av meg iallefall.

Haha... Tenk om sjappa som solgte han kortet finner ut at han har flashet det da :D Haha.. Da blir det liv da... ;)

Lenke til kommentar

um.. han har kjørt det på XT hastighet i flere dager uten problemer, legger inn directx 9.0C, og umiddelbart etter restart da så blir grafikken i windows korrupt.

har jeg forstått det rett? Er det logisk å skylde på grafikk-kortet? nei. Er det logisk å skylde på drivere? ja!

 

herregud..

 

Har selv hatt grafikk full av feil og artifacts i windows, pga driverproblemer blant annet..

Lenke til kommentar
Har selv hatt grafikk full av feil og artifacts i windows, pga driverproblemer blant annet..

har jeg aldri opplevd annet enn i spill, og da ikke samme type artifacts som overklokking kan gi

Nei det er ikke samme artifacts som ved overklokking ;)

Er vanskelig å forklare hvordan det ser ut, men jeg har opplevd det på flere skjermkort som er 100% i orden, og uklokket.

 

Edit : Om selve skjermkortet er skadet, vil ikke det bli artifacts under oppstart/ i bios også? Slike driverfeil har bare oppstått etter windows har lastet ferdig hos meg.

 

Edit2: Jeg så ikke før nå at han faktisk hadde artifacts i Bios også :blush::blush:

Endret av likferd
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...