Gå til innhold

fluorinert hvor kjøpe ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=167498

 

Jeg har ingen eksakt pris på Fluorinert, da det ikke akkurat selges på litersflasker i butikken. Det eneste jeg har funnet på nettet er 180 euro for en kilo, altså snaut 3000 kroner literen. Du trenger også vesentlig mer enn et par liter før du kan senke maskinen ned og forvente skikkelig kjøling. Jeg har heller ingen tro på at det blir noe billigere med det første, Florinert har tross alt vært på markedet i forskjellige former i over førti år. Et annet problem er som sagt å få tak i det.
Lenke til kommentar

Ville vel gått for denne:

 

InertX PFX-90 1KG (560ml) Pro liquid coolant - £29.95 buy

 

# * NEW * 1KG (560ml) InertX PFX-90 Perfluorocarbon professional Inert cooling fluid.

# The ultimate coolant for liquid cooled computer systems.

# Can be used in direct immersion or indirect conductive coldplate applications.

# This amazing coolant is the ideal non-conductive replacement for PC liquid cooling systems using water based coolants.

# PFX-90 is a clear, colourless, and odorless fluid with a similar viscosity to water.

# Electrical non-conductor.

# Completely safe if spilled inside PC unlike water based coolants.

# Evaporates quickly leaving virtually no residue if spilt.

# Remains fluid to approx. -90 deg.C, ideal for extreme overclocking

# Boiling point is at approx. -90 deg.C

# Never needs replacing, should last the life of your computer.

# Will not get contamined by organic matter such as algae

# Inert so will not react with components of cooling system.

 

 

Sjekk ut http://www.inertx.com

Lenke til kommentar
hva med å bruke nitrogen i stedet da? hadde i hvertfall blitt kjørlig nok.. men det koster sikkert en del og er enda vanskeligere å få tak i enn fluorinert.. :hmm:

Med flytende nitrogen så får du et problem med fordampningnen og da må du helle etter hele tiden og det blir dyr og for god kjøling. Nei dere som drømmer om fluorisent og nitrogen til å klokke eller få stille maskiner-> gå for vappo eller lignende :thumbup:

Lenke til kommentar
hva med å bruke nitrogen i stedet da? hadde i hvertfall blitt kjørlig nok.. men det koster sikkert en del og er enda vanskeligere å få tak i enn fluorinert.. :hmm:

Problemet, i tillegg til det teknikeren nevner, er at maskina ville dødd på seg om det hele systemet lå i flytende nitrogen. Bortimot 200 blå blir rett og slett altfor kaldt for en del komponenter.

 

Prisen er derimot noe helt annet. Husker jeg riktig er det ikke mer enn en 20-30 kroner for en liter nitrogen og en femmer om dagen i leie for beholderen, men det er nok ikke noe de gir ut til hvermannsen. Vi får se...

Lenke til kommentar
hva med å bruke en veldig liten radiator som du senker ned i nitrogen, og bruker væske som ikke kan fryse, i stedet for vann? plassbesparende å bruke liten radiator vettu.. har ikke no å si om væska i ledningene er veldig kald..?

Du må tenke på fordampningen når du bruker nitrogen, desutten så ville en radiator ha blitt så sprø og fåt sprekker pga at metallet trekker seg sammen og krymper i kulda.

Problemet, i tillegg til det teknikeren nevner, er at maskina ville dødd på seg om det hele systemet lå i flytende nitrogen. Bortimot 200 blå blir rett og slett altfor kaldt for en del komponenter.

 

Prisen er derimot noe helt annet. Husker jeg riktig er det ikke mer enn en 20-30 kroner for en liter nitrogen og en femmer om dagen i leie for beholderen, men det er nok ikke noe de gir ut til hvermannsen. Vi får se...

Kan skaffe nitrogen :) , det jeg mente er at hvis man lager en trakt ned mot cpu så vill det bli så kaldt på de andre delene at de sikkert kutter ut, en anen sak er jo at rim dannelsen vil skape kortsluttninger om du ikke "forsegler" hovedkort og sokkel på en måte.

Konlusjonen er at dette er for de mere ekstreme og ikke de som klokker vanlig samt vil ha en stille pc.

Lenke til kommentar
Nå MÅ jeg bare erte litt. :p

Er så heldig å ha 10 liter(!) Fluorinert stående her, som skal benyttes til et "lite prosjekt" etterhvert.

Det kan også godt hende at noe av fludiumet havner i et ordinært vannkjølingssystem også, bare som en direkte sammenligning til vann.

Tørk sikla! :mrgreen:

nice. keep us updated :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...